Te jotka pidätte kissaanne kesäisin vapaana, pysyykö se kodin lähistöllä vai karkailee jonnekin kauemmas?
Ja tuleeko yöksi kotiin ja miten ylipäänsä saatte sen tulemaan kotiin takaisin?
Kommentit (44)
Älkää pitäkö kissojanne vapaana. Itse olen menettänyt kaksi kissaa, molemmat jäivät auton alle ja he olivat vielä nuoria, toinen vasta puolivuotias 😥
En uskalla enää päästää kissojani ulos. Olenkin ehdotellut ukolle että jos rakennettais sellainen ulkoiluhäkki (catio) kissoille takapihalle. Täytyy vain selvittää ensin että saako sellaisen rakentaa tänne. Olisi kiva päästää mirrit nauttimaan taas ulkoilmasta, mutta tällä kertaa turvallisesti.
Minä oon tässä nyt pari kertaa törmänny näihin vauva-palstan kissakeskusteluihin.
Pienikin viittaus siihen että meidän misse söisi jotain yöllisillä retkillään, ilmiannetaan ja poistetaan.
Kaikki lakiteksti ja mututuntuma mikä oikeuttaa pitämään kissaa vapaana rehottaa ketjussa.
Jos joskus minulta joku kysyy mielipidettä, sanon ettei tolkun ihmisellä kannata olla missään tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa joka pitää kissaansa ilman kunnollista seurantaa ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissaa ei saa pitää vapaana.
Tietenkin saa pitää.
Meidän naapuri piti kissaa vapaana. Kissa katosi. Otettiin uusi tilalle. Näköjään niin arvokas on kissa lemmikkinä.
Minunkin naapurin kissa katosi. Naapuri etsi sitä kissojen ja koirien kanssa. Ei ottanut uutta kissaa. Suri kissaansa.
Parin vuoden päästä se kissa ilmestyi kotiin hyvässä kunnossa. Joku oli vissiin ruokkinut ja hoitanut, kun luullut hylätyksi.
Meillä on naapurilta kadonnut 4 vuodessa 3 kissaa. Ne ovat muuttaneet noin 400km päähän metsäkissoiksi.
Leikattu naaraskissa pysyy hyvinkin lähellä, ihan talon kulmilla muutamien kymmenien metrien päässä. Leikattu uroskissa käy hieman pitemmällä, reviiri ehkä satoja metrejä. Aina sekin jostain pellon kulmalta tulee kun huutelee tai ruokapussia rapistelee. :)
Ja maalla asutaan, tilaa on, ennen kuin tulette haukkumaan...