Apua 13-v:n kanssa!
Istuu vaan huoneessaan ja nettailee. Yritän kysyä mitä haluaa tehdä, ei mitään kuulemma. Toinen lomapäivä mun (etävanhempi) luona. Tästä kahdesta viikosta tulee yhtä helvettiä jos tää on tämmöistä. Viimeisen puolen vuoden aikana on tuntunut että lapsi katoaa multa :(. Hirveä fiilis. Kavereita sillä ei täällä ole. Uidakaan ei kuulemma enää tykkää.
Kaikki asialliset neuvot ja vinkit otetaan kiitollisena vastaan!
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:07"]
Urheilua, varsinkin jotain joukkuelajia harrastavat lapset ja nuoret ovat tottuneet siihen, että harkoissa ja pelireissuilla kulkee aina lauma vanhempia mukana. Valmentajat ovat sanoneet, että se on nuorille hyväksi, ja että kannattaa pysyä mukana niin pitkään kuin mahdollista. Kaikki vanhemmat eivät tietenkään välitä, vaan työntävät lapsensa bussiin tai jonkun kyytiin joka kerta, luistavat kaikista talkoohommista tai toimitsijavuoroista. Jopa nämä esiteini-ikäiset panevat kyllä merkille, kenen vanhempia ei ikinä näy.
[/quote]
Kiva. Meillä valmentajat ova antaneet ehdottaman porttikiellon treeneihin, eikä puhettakaan, että samaan bussiin pääsisi. Ehkä se on vähän eri harrasteurheilussa, kuin kilpaurheilussa.
Täytyy kyllä myöntää että porukka täällä on ihan vitun sekaisin
Jaahas, se hullu heräsi taas terrorisoimaan.
Ap, olisiko vaikka sukulaisia, serkkuja kenen luona voisitte mennä käymään? Tai voisiko teini pyytää jonkun kaverin luoksesi myös?
Teininä kaverit ja omat kuviot ovat tosi tärkeitä. Olin itse avioerolapsi ja juuri teininä lähtö etävanhemmalle tuntui maailmanlopulta, vaikka etävanhempi rakas olikin. Nyt aikuisena sen ymmärtää paremmin, että etävanhemman oli vaikeampo ymmärtää minun kasvuni ja hänestä varmaan tuntuikin samalta kuin sinusta, että menettää minut ja siskoni. Vaikka yhtä kiukkuisia ja epäsosiaalisia olimme kotonakin! ;) tärkeintä kuitenkin oli yhteinen tekeminen. Vaikka sitten pakolla välillä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 11:50"]13 vuotiasta ei voisi vähempää kiinnostaa oman vanhemman seura!
[/quote]
totta! Mulla on kohta 14v tyttö eikä tosiaan lähde kanssani mihinkään. On koneella ja ulkoilee itsekseen. Anna olla rauhassa. Kaipaavat sitä.
On olemassa välimuoto pissiksen ja käsi kädessä-kulkevan teinin välillä. Murrosikään kuuluu vanhemmista irtautuminen. Se on tervettä. Nuorelle on kaverit tuossa iässä tosi tärkeitä. Toki vanhemmatkin, mutta irtautumista tapahtuu. Oma 14 v. teinitytär tulee kyllä kanssani kauppaan ja kertoilee myös asioitaan. Mutta ei enää kaikkia asioitaan, kuten esim. 10 v. Kertoi. Kaverit ovat tosi tärkeitä. Pissis ei tyttäreni ole. Ei seurustele(en pidä pahana, jos kumppani on samanikäinen) ei polta, ei juo.
Mutta jos saa päättää lähteekö leffaan kaverin vai minun kanssani, valitsee kaverin. Niin kuuluukin olla.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:44"]On olemassa välimuoto pissiksen ja käsi kädessä-kulkevan teinin välillä. Murrosikään kuuluu vanhemmista irtautuminen. Se on tervettä. Nuorelle on kaverit tuossa iässä tosi tärkeitä. Toki vanhemmatkin, mutta irtautumista tapahtuu. Oma 14 v. teinitytär tulee kyllä kanssani kauppaan ja kertoilee myös asioitaan. Mutta ei enää kaikkia asioitaan, kuten esim. 10 v. Kertoi. Kaverit ovat tosi tärkeitä. Pissis ei tyttäreni ole. Ei seurustele(en pidä pahana, jos kumppani on samanikäinen) ei polta, ei juo.
Mutta jos saa päättää lähteekö leffaan kaverin vai minun kanssani, valitsee kaverin. Niin kuuluukin olla.
[/quote]
Käsikädessä äidin kanssa kulkeva siis
Urheilua, varsinkin jotain joukkuelajia harrastavat lapset ja nuoret ovat tottuneet siihen, että harkoissa ja pelireissuilla kulkee aina lauma vanhempia mukana. Valmentajat ovat sanoneet, että se on nuorille hyväksi, ja että kannattaa pysyä mukana niin pitkään kuin mahdollista. Kaikki vanhemmat eivät tietenkään välitä, vaan työntävät lapsensa bussiin tai jonkun kyytiin joka kerta, luistavat kaikista talkoohommista tai toimitsijavuoroista. Jopa nämä esiteini-ikäiset panevat kyllä merkille, kenen vanhempia ei ikinä näy.