Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitäisikö tässä itkeä vai nauraa? (työnantaja)

Vierailija
15.07.2014 |

Nyt mua ei haittaa yhtään, vaikka paljastuisinki, koska mä haluan että ihmiset oikeasti tietää tästä asiasta ja työnantajasta! Kopioin suoraa omasta fb:stä päivitykset:

22.kesäkuuta

Mulla ei riitä järki ja ymmärrys nyt tähän asiaan ollenkaan, mulla on vaan paskan maku suus koko hommasta, vaikka oon ollu nyt tekemäs neljä vuoroa vasta täs uudes firmas. Mulla on työsopparina TTK ja saan kieltäytyä vuoroista. Oon ilmoittanu jo ENNEN ku mut on otettu ees koko firmaan duuniin, että en oo käytettävissä 19.6.-1.7. ja oon muistuttanu asiasta aina, kun mulle tarjotaan vuoroja.

Heti samana päivänä, kun olin haastattelussa, mut palkattiin ja tehtiin suullinen työsopimus. Mut laitettiin heti oppivuoroon ja oikeassa vuorossa olevan piti sitten opettaa mulle miten homma pelaa jne, ei ollut edes tiennyt, että oon tulossa sinne oppipojaksi, vaikka haastattelussa sanottiin, että asiasta ilmoitetaan heti vuorossa olevalle.
Mulle lähetettiin sähköpostiin työsopimus, koska tulostin oli kuulemma rikki ja voisin sen sitten tulostaa kotona ite. Mihinkään en allerkirjoittanut mitään ja kotona sitten yritin avata tuota työsopparia, joka ei jostain syystä auennut. Kokeilin sitten eri koneillakin, mutta se ei oo tähänkään päivään mennessä auennut koko tiedosto. Laitoin asiasta heti viestiä, että voisiko lähettää sen uudestaan mulle, että saan toimitettua sen kaikkiin tarvittaviin paikkoihin, mutta vastausta ei kuulunut. Soitin pari päivää myöhemmin asiasta ja kysyin vielä, että onko viesti tullut perille. Ei kuulemma ollut tullut ja pyysin sitten ihan puhelimessa uudestaan sitä sopparia.
Ei oo tullut tähänkään päivään mennessä.

Eilen sitten tuli viestiä pomolta, jota en oo ikinä edes tavannut, ainoastaan jutellu puhelimessa: "Moi, sun vuoro on alkanut tunti sitten. Missä oot?"
No, vähä äimistyneenä siinä sitten katoin sitä viestiä ja näpyttelin heti takas, että mä oon reissussa, oon ilmoittanut viimeksi viime viikolla, että mulla on se reissu nyt tulossa ja en voi ottaa vuoroja. Hetken päästä tuli sitten taas viestii, että oon kuulemma sopinut vuoroista jo toisen pomon kanssa. En ole ja tarkistin vielä asiankin mun viesteistä ja edellisistä puheluista sen toisen kanssa. En tiedä kuka sitten joutui tekemään vuorot, mutta tästä vahvistui entisestään se, ettei tossa firmassa oikein toimi kaikki.

Äsken katoin sitten sähköpostia ja huomasin sielä viestin tältä pomolta (to 19.6.), jonka kanssa oon puhunu vaan puhelimessa. "Oot kuulemma sopinut näistä vuoroista tuon toisen pomon kanssa, mutta nyt siis juhannuksena pe ja la vuorot, sekä samat vuorot ensi viikonloppuna". Katoin taas vähän suu auki, että mitähän helvettiä oikeesti. Kaikki vuorot oli siis sillä aikavälillä, kun oon ilmoittanut olevani reissussa, en oo sopinut vuoroista yhtään kenenkään kanssa, mulle ei oo edes ehdotettu niitä, nyt vain ILMOITETTU ja oletettu automaattisesti, että mä otan vuorot??

Nyt, kun oon ulkomailla palkanmaksun aikaan, niin mulla on pieni kutina siitä, ettei se palkka edes tuu. Oon ite toimittanu verokortin ajoissa, mutta ei nää kaverit tunnu edes tietävän mitä vuoroja oon tehnyt, niin en jaksa uskoa, että palkkaakaan tulisi. Lisäksi kuulin ekassa työvuorossa, että meille kuuluisi antaa tunnukset johonkin nettisivuille, johon merkataan kaikki omat vuorot ja sen mukaan maksetaan palkat. Missäs ne mun tunnukset on ja miksei niistä oo puhuttu sanaakaan?

En nyt oikein tiiä, mitä mun pitäisi tehdä tän asian kanssa? Kuulun liittoon, mutta nää kaikki on tapahtunu niin lyhyellä aikavälillä, etten oo edes vielä ilmoittanut mihinkään tätä uutta työpaikkaa (johtuu myös siitä, etten oo edelleenkään saanu sitä työsopimusta). Molemmat pomot puhuu ihan eriä, kumpikaan ei tunnu tietävän tarkasti mistään ja harvemmin vastataan puhelimeen/viestiin, jos ei oo ite ensin saanut yhteydenottoa.

//edit. Sain työsopparin ihan mustaa valkoisella sitten vielä samana päivänä, kaveri hieman avusti. Soitin myös liittoon ja ilmoitin työpaikkani myös työkkäriin.

28. kesäkuuta = palkanmaksu. Tilille tulee n. 90€ ja ilmoitan heti asiasta pomolle. Kertoo, ettei verokortti ollut ajoissa palkanmaksussa ja veroa meni siksi 60%, mutta saan palkan taas seuraavana palkanmaksupäivänä eli 15.7. (tänään). Kysyin vielä pari päivää sitten, että saanko puuttuvan palkan nyt tulevana tilipäivänä ja vastaus oli myöntävä. Ei näkynyt. Katsoin vielä nettipankista, että viimepalkka oltiin maksettu vielä päivää etukäteen, että varmasti ehtii minulle, joten en nyt jaksa uskoa, että palkka tulisi vielä tämän päivän aikana. Soitin liittoon ja he ottavat nyt yhteyttä työnantajaan. Mulla on onneksi kaikki viestit tallessa pomon kanssa, jos asia ei silti ala selviämään. Tosin, en haluaisi enää edes olla koko firmalla töissä, mutta karenssiako siitäkin sitten pukkaa jos irtisanoudun?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä luettuna en oikein saanut kiinni ongelmastasi. Sinähän olit saanut tiedon vuoroista aiemmin, mutta et huomannut sähköpostia... Kannattaisi hiukan olla tarkempi! Mietin yleisemmällä tasolla sitä, että sinut on palkattu kesäksi töihin (?) ja ensimmäisenä kerrot lomatarpeistasi? Uskon, että firmassa on toimittu yliolkaisesti ja siellä on tullut tietokatko noiden vapaatoiveidesi takia. Toisaalta tuosta, ettet itse ole lukenut postejasi, saat syyttää itseäsi. Ei ne sähköpostit mihinkään huku asiansa hoitavilta ihmisiltä.

Vierailija
2/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:42"]

Äkkiä luettuna en oikein saanut kiinni ongelmastasi. Sinähän olit saanut tiedon vuoroista aiemmin, mutta et huomannut sähköpostia... Kannattaisi hiukan olla tarkempi! Mietin yleisemmällä tasolla sitä, että sinut on palkattu kesäksi töihin (?) ja ensimmäisenä kerrot lomatarpeistasi? Uskon, että firmassa on toimittu yliolkaisesti ja siellä on tullut tietokatko noiden vapaatoiveidesi takia. Toisaalta tuosta, ettet itse ole lukenut postejasi, saat syyttää itseäsi. Ei ne sähköpostit mihinkään huku asiansa hoitavilta ihmisiltä.

[/quote]

Kyseessä olikin, että olin ilmoittanut työnantajalle monta kertaa, etten voi tehdä työtä tuolloin ja työnantaja oli kuitannut asian selväksi. Myös sopimuksessa lukee, ettei minun ole pakko tehdä työvuoroja mikäli en halua/pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:48"]

[/quote]

Kyseessä olikin, että olin ilmoittanut työnantajalle monta kertaa, etten voi tehdä työtä tuolloin ja työnantaja oli kuitannut asian selväksi. Myös sopimuksessa lukee, ettei minun ole pakko tehdä työvuoroja mikäli en halua/pysty.

[/quote]

Ja silti työnantaja oli laittanut minulle vuorot. Tunnusti kyllä mokansa. Ap

Vierailija
4/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:48"]

[/quote]

[/quote]

Miks edes hakeuduit kys. duuniin jos menet sinne latelemaan vapaapäiviäsi? 

Vierailija
5/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo työnantaja! Olisiko sulla mahdollisuutta hakeutua mahd. pian jonnekin muualla töihin, koska on aika todennäköisesti että ongelmia tulee jatkossakin? On väärin, jos joudut karenssiin, kannattaisi asiaa selvittää, jos ongelmat firmassa vain jatkuvat. Ota vaan liittoon yhteyttä. Osa ongelmistahan voi johtua siitäkin, että on kesälomakausi, ja vakituiset eivät välttämättä ole töissä.

Vierailija
6/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n meno vaikuttaa vähän yksinkertaiselta white trash -meiningiltä. Miksi ihmeessä aloitit työt jo ennen 1.7., jos kerran tiesit, ettet voi edes tehdä töitä? Mikset aloittanut työsuhdetta vasta heinäkuusta alkaen?

Vierailija
7/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläripylläri miten asiallisia vastauksia oot saanut tähänkin. Vitun av. Mä oon niin kyllästynyt teihin kaikkiin idiootteihin. Nyt riitti. Mä en enää tule tänne.

Vierailija
8/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa sitten!

Vierailija
9/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa sitten vaan!

Vierailija
10/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:48"]

[/quote]

[/quote]

Miks edes hakeuduit kys. duuniin jos menet sinne latelemaan vapaapäiviäsi? 

[/quote]

Miksi peruisin ulkomaanmatkani? Ap

Vierailija
11/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 11:13"]Ap:n meno vaikuttaa vähän yksinkertaiselta white trash -meiningiltä. Miksi ihmeessä aloitit työt jo ennen 1.7., jos kerran tiesit, ettet voi edes tehdä töitä? Mikset aloittanut työsuhdetta vasta heinäkuusta alkaen?

[/quote]

Sanoin työnantajalle tämän soittaessa haastatteluun että lähden reissuun, mutta heillä ilmeisesti aikamoinen työpula kun laitto jo samana päivänä sitten töihin. Sai suostuteltua minut 'tienaamaan matkakassaa'

Vierailija
12/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toivottavasti saat liitolta apua ja voit lopettaa tuolla puljussa. Mä olen ollut kesäkeikkalaisena eräässä yrityksessä jossa aamuvuoroon sunnuntaina mennessä yökkö tulee vastaan ovella ja sanoo et sulla ei oo kaveria tänään laitettu lainkaan ja sori mä en voi jäädä moi! Siellä aamulla klo 7 yksin kansliassa keikkalaisena ihmettelen et mitäs nyt. Mulla ei oo tunnareita, ei avaimia, ei rapsaa, ei työntekijöiden yhteystietoja ja pomolla luuri kiinni.. 20 asukasta nukkuu ja töihin tarttis ruveta.

Plus että samassa paikassa KAKSI KERTAA jouduin soittamaan palkan perään, molemmilla kerroilla maksettiin 10 päivää myöhässä.

Vierailija
13/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 11:23"]Ylläripylläri miten asiallisia vastauksia oot saanut tähänkin. Vitun av. Mä oon niin kyllästynyt teihin kaikkiin idiootteihin. Nyt riitti. Mä en enää tule tänne.

[/quote]

Tänne mahtuu paljon idiootteja, mutta kyllähän noihin kyseenalaistettuihin kysymyksiin löytyy hyvät vastauksetkin

Vierailija
14/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 11:37"]Joo, toivottavasti saat liitolta apua ja voit lopettaa tuolla puljussa. Mä olen ollut kesäkeikkalaisena eräässä yrityksessä jossa aamuvuoroon sunnuntaina mennessä yökkö tulee vastaan ovella ja sanoo et sulla ei oo kaveria tänään laitettu lainkaan ja sori mä en voi jäädä moi! Siellä aamulla klo 7 yksin kansliassa keikkalaisena ihmettelen et mitäs nyt. Mulla ei oo tunnareita, ei avaimia, ei rapsaa, ei työntekijöiden yhteystietoja ja pomolla luuri kiinni.. 20 asukasta nukkuu ja töihin tarttis ruveta.

Plus että samassa paikassa KAKSI KERTAA jouduin soittamaan palkan perään, molemmilla kerroilla maksettiin 10 päivää myöhässä.

[/quote]

No huh huh. Ei siinä, on muakin yritetty laittaa yksin tuikituntemattomaan kohteeseen yksin. En usko, että se olisi vaikeaa ollut, mutta en silti suostunut ilman perehdytystä. Ap

Vierailija
15/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:42"]

[/quote]

[/quote]Muuten ok. Mutta miksi haluat käydä tämän keskustelun av:lla? Ihmisten kesken jotka eivät voi millään tavalla vaikuttaa sinun asioihisi..

Vierailija
16/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:42"]

[/quote]

[/quote]Muuten ok. Mutta miksi haluat käydä tämän keskustelun av:lla? Ihmisten kesken jotka eivät voi millään tavalla vaikuttaa sinun asioihisi..

[/quote]

Kaikkihan täällä valittaa ihan kaikesta, miksei ap:kin voisi ja jos kerta haluaa kertoa kokemuksensa huonosta työnantajasta ja varoittaa muita?

Vierailija
17/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsen eroon työnantajasta ilman karenssia? Ei ole todellakaan kivaa olla työsuhteessa, kun kokoajan joutuu olemaan epävarma kaikesta. Ap

Vierailija
18/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo perehdytys on jännä homma. Niin tärkeään asiaan koitetaan käyttää mahdollisimman vähän aikaa. Sitten työnjälki on mitä on ja kaikki pitäisi osata kerrasta.

Anteeksi avautuminen, on vaan tullu omalle kohdalle niin paljon huonoa perehdytystä...

Vierailija
19/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat nyt loparit, niin työkkäri laittaa 90 päivän karenssin. Vaikka työnantaja on mokailllut, sun ensi yrittää korjata asiat ja antaa työnantajalle mahdollisuus korjata asiat. Mikäli ei korjaannu, niin sitten voit irtisanoutua ja ehkä ei tule karenssia. Liitolta lausunto, että olet ottanut sinne yhteyttä ja että liitto on myös yrittänyt korjata esim. noita palkanmaksun virheitä. Sitten jos toistuvasti on palkat väärin eikä asioita korjata (puuttavat palkat viivästyskorokoineen!) niin voi lähetä muihin maisemiin!

Vierailija
20/59 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:01"]

Jos otat nyt loparit, niin työkkäri laittaa 90 päivän karenssin. Vaikka työnantaja on mokailllut, sun ensi yrittää korjata asiat ja antaa työnantajalle mahdollisuus korjata asiat. Mikäli ei korjaannu, niin sitten voit irtisanoutua ja ehkä ei tule karenssia. Liitolta lausunto, että olet ottanut sinne yhteyttä ja että liitto on myös yrittänyt korjata esim. noita palkanmaksun virheitä. Sitten jos toistuvasti on palkat väärin eikä asioita korjata (puuttavat palkat viivästyskorokoineen!) niin voi lähetä muihin maisemiin!

[/quote]

Katsotaan miten asia nyt etenee, toivottavasti työnantaja oppisi tästä edes jotain! ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä