Kuinka kasvattaa kärsivällisyyttä?
Minulla on todella lyhyt pinna, olen tosi temperamenttinen ja äkkipikainen luonteeltani. Toki iän myötä pahimmat terävyydet ovat pyöristyneet mutta edelleen olen nollasta sataan sekunnissa räjähtävä eikä ärsytykseen tarvita paljoa. Tämä risoo minua itseäni muista puhumattakaan ja etenkin nyt äitinä olisi mukavaa kun pinna venyisi edes vähän pidemmälle.
Kuinka siis voi kasvattaa omaa kärsivällisyyttään? Yritän aina hengitellä rauhassa ja laskea kymmeneen, mutta aina sekään ei tepsi vaan lapsellinen kiukku puskee läpi silti.
Kommentit (2)
Mulla auttoi, kun oli vuoden sisällä parikin sellaista tilannetta, joissa hermostuin pienestä, olin aivan sekopäinen raivoaja ja menetin kavereitani. Häpesin noita tilanteita jälkeenpäin tosi paljon ja käsiteltyäni niitä aikani mielessäni, tajusin, että en voi oikeasti käyttäytyä noin. Asiat pitää selvittää muutenkin, kuin pillastumalla heti. Mussa on aina ollut rauhallisempikin puoli ja olen opetellut pitämään sitä nyt enemmän esillä. Myös huumori ja itsetunnon paraneminen on auttanut.
Up