Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät hallitse yhdyssanojen oikeinkirjoitusta?

Vierailija
15.07.2014 |

Tämän huomaa erityisen selvästi täällä AV:lla, ja se paljastaa auttamatta ihmisen alhaisen koulutustason. Jos et edes avauksessa osaa muodostaa yhdyssanoja oikein, kertoo se, että ei ole muuta käytynä kuin korkeintaan peruskoulu, ja olet hiukan yksinkertainen. 

terv. grammar nazi

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman nyt huomaa kaikkialla, mutta ehkä tosiaan eniten AV:lla, kun täällä avautuvat kansan syvät rivit.

Vierailija
2/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, jos mielipide on hyvä ja naseva. Toisin kuin sinulla, sanat järjestyksessä mutta aihe puhdasta silkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:06"]

Mitä väliä, jos mielipide on hyvä ja naseva. Toisin kuin sinulla, sanat järjestyksessä mutta aihe puhdasta silkoa.

[/quote]

Kyllä tuossa tuntuu aika voimakas korrelaatio olevan: jos mielipide on hyvä ja naseva, yhdyssanatkin on kirjoitettu yhteen. Toimii myös toisin päin.

Ei ap

Vierailija
4/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:06"]Mitä väliä, jos mielipide on hyvä ja naseva. Toisin kuin sinulla, sanat järjestyksessä mutta aihe puhdasta silkoa.

[/quote]

En aloittanut tätä ketjua, mutta kyllä sillä vain on väliä, miten kirjoittaa.

Vierailija
5/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei opettanu vaan oli natsi mua kohtaan. Heitti mut aina ulos luokasta vaikka mitään en tehny..olin ujo.

Vierailija
6/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "silkkoa".

Kertokaapa muuten, miksi tämä fontti meni pieneksi. Miten korjaan?

Vierailija
7/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukihäiriö ei ole merkki alhaisesta koulutustasosta eikä tyhmyydestä, aivot vain toimivat erilailla kuin "normaaleilla". Olen ylpeä lukihäiriöstäni koska se merkitsee sitä että olen muuten visuaalisesti luova ja taitava ongelman ratkaisija :)

antakaa ihmisten olla sitä mitä he ovat ja keskittykää elämään....

Vierailija
8/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kohan tänään ukon ilma! Olisi kiva jos jo alakaissataa.

Vierailija
9/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisesta koulutuksestani huolimatta (ala jolle on todella vaikea päästä), minun aivoni eivät käsittele kieltä samalla tavalla kuin muiden. Minulla on siis lukihäiriö, enkä omasta tekstistäni oikein mitenkään erota kuuluvatko sanat yhteen vai ei.

Vierailija
10/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei mitenkään voi olla lukihäiriötä. Ap:n mielipiteeseen yhdyn täysin.

Vierailija
11/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288498421740.html

Hyvä esimerkki tämän maan akateemisen businesseliitin kirjoitustaidoista. Vuokrasopimus malli ajantasalle!

Vierailija
12/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kielissä yhdyssanat kirjoitetaan erikseen. Ehkä suomen kieltäkin pitäisi uudistaa ja luopua yhdyssanahirviöistä. 

Vierailija
13/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Vaikka ois miten naseva mielipide, niin sen uskottavuutta syö pahasti selkeet kielioppivirheet. Eniten ihmettelen, miten helvetissä ihmiset kuvittelevat, että esim. viimeviikolla ja viimevuonna kirjotetaan yhteen! Tätä näkee paljon myös blogeissa, esim. Annika O. Puistattaa!!

Vierailija
14/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimevuonna kesä ei ollut näinlämmin. Enmuista. Joulu aatto oli luminen siellä missä olin. Juhannus aatto oli taas pilvinenmissä olin. Koulut alkaakohta- sitten tulee syys loma.

Vierailija
15/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:03"]Tämän huomaa erityisen selvästi täällä AV:lla, ja se paljastaa auttamatta ihmisen alhaisen koulutustason. Jos et edes avauksessa osaa muodostaa yhdyssanoja oikein, kertoo se, että ei ole muuta käytynä kuin korkeintaan peruskoulu, ja olet hiukan yksinkertainen. 

terv. grammar nazi

[/quote]

Miksi ei sais olla yksinkertanen? Itse olen aika tyhmä eli en todellakaan mikään kirjaviisas vaan yksinkertanen ihminen mut tiedätkö mitä, mä oon maailman onnellisin ihminen :) mulla on elämässä kaikki asiat loistavasti ja oon siitä kiitollinen. Ei mua kiinnosta pätkääkään kielioppivirheet :) Mulla ei oo mitään valittamisen aihetta elämässäni:)

Vierailija
16/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssanavirheet eivät yleensä kerro lukihäiriöstä tms. Ainoastaan alhaisesta koulutustasosta, ja koska Suomessa on tasokas peruskoulu, ko. henkilö ei ole ollut tunneilla hereillä tai vaivautunut opettelemaan asioita. Eli kertoo se jotakin myös henkilön persoonasta, ja antaa tietyn vaikutelman.

ap

Vierailija
17/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman puupäävaikutelman tekee tuo hymiöiden viljely. Ihmiset eivät enää osaa ilmaista viestinsä sävyä sanoin, vaan tarvitaan kuvasymboleja. Toimivat kaiketi vähän kuin tukiviittomat. ohis

Vierailija
18/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt tälläinen olo tila. vantas tinen sanoisi Jyrkikin. Lähdenkin syömään hyvän ystäväni kanssa. aikuihanaa.

Vierailija
19/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:08"]

Yhdyssanavirheet eivät yleensä kerro lukihäiriöstä tms. Ainoastaan alhaisesta koulutustasosta, ja koska Suomessa on tasokas peruskoulu, ko. henkilö ei ole ollut tunneilla hereillä tai vaivautunut opettelemaan asioita. Eli kertoo se jotakin myös henkilön persoonasta, ja antaa tietyn vaikutelman.

ap

[/quote]Kerrohan mitä tuo viestin nro 12 linkki sinulle kertoo?

Vierailija
20/50 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:08"]

ap

[/quote]Kerrohan mitä tuo viestin nro 12 linkki sinulle kertoo?

[/quote]

En jaksa klikkailla linkkejä. Laita tänne tiivistelmä, niin kerron sitten. 

ap