Lääkäri kirjasi lausuntoon: "Viehättävä aikaan ja paikkaan orientoitunut nuori nainen"
Kommentit (54)
Jos se haluais treffeille, mutte voi pyytää, koska vala.
Kui jaksatte lukea niitä lausuntoja. Kerrotaanhan teille muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa aikaan ja paikkaan orientoitunut?
Tietää mikä päivä, mikä kellonaika, mikä paikka.
Pitääkö se erikseen mainita?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kiva, jos olisi kirjoittanut Obeesi nuori nainen😄
"Obeesi vanha naishenkilö, jonka kanssa en lähtisi treffeille, vaikka pyytäisi."
Vierailija kirjoitti:
Heh. Tuntuu siltä, että kaikki lääkärit eivät vieläkään ole orientoituneet sen suhteen, että nykyään potilaat näkevät mitä heistä kirjoitetaan.
Minä oon ollut 25 v. lääkärinä, eikä tämä Omakannan tulo mitenkään vaikuttanut siihen, minkälaisen käyntitekstin sanelen. Viehättäväksi en kyllä potilasta ole koskaan kuvaillut.
No, ap, voitko lopettaa potilas-lääkärisuhteen, ja pyytää häntä treffeille? Hän on selvästi kiinnostunut sinusta ja pitää sua skarppina, nuorena (makuasia, eli vertaa varmaankin itseensä) ja viehättävänä, eli vähän niin kuin haluttavana. Nyt sinun täytyy vain orientoitua häneen.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla kiertoilmaisu sille että pidät itsestäsi huolta. Eli olet pessyt hiukset, meikannut ja laittanut tyylikkäät vaatteet. Kävitkö lääkärillä masennuksen tms. mt-häiriön vuoksi? Itse olisin käyttänyt jotain muuta sanaa, mutta kiertoilmaisuna ymmärrettävä.
Jotain tuollaista, kun arvelee, että potilas lukee jutut, niin onhan "viehättävä" potilaan itsetuntoa paremmin hivelevä kuin " Käynyt suihkussa viimeisen 72h aikana, ehjät vaatteet. Tietää päivämäärän ja asuinmaansa".
Ei Varmaankaan viralliseen lausuntoon laita olisi ammattietikan vastaista ja saisi ehkä nuhteita ei vaaranna uraansa kyllä sitten on ihastunut.No niin tuosta lääkärin kirjoituksesta ymmärtää mutta kuitenkin Kysy mitä tämä tarkoittaa?.
Vierailija kirjoitti:
Jos se haluais treffeille, mutte voi pyytää, koska vala.
Kui jaksatte lukea niitä lausuntoja. Kerrotaanhan teille muutenkin.
Ei valassa yhtään mitään treffailusta sanota, eikä se edes ole pakollinen, lähinnä jonkinlainen perinne. Minäkään en ole valaa vannonut, koska valmistuin muutama kuukausi sen jälkeen, kun valtaosa kurssista valmistui. Todistukset tuli postissa kotiin, siinä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kirjoitti kerran "well groomed female".
Vähän nauratti.
Taisi olla lääkäri toiselta ammatiltaan kissanäyttelyn tuomari.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kirjoitettiin melko suuret rinnat. Naislääkäri. Se se vasta outoa oli
Riippu missä vaivoissa olit lääkärissä. Oleellinen asia esim. Hartia, pää tai selkäkivuissa. Vaikuttaa muihinkin terveysasioihin esim. Ihonkunto, liikunta jne.
Vierailija kirjoitti:
Voiko paikka olla ilman aikaa?? ("aikaan ja paikkaan")
Pitäisikö sitten kirjata, että "potilas hahmottaa positionsa neli- tai useampiulottuvuuksisessa aika-avaruuskentässä".
Tuollaisen kirjauksen jälkeen kyllä olisi tarpeen arvioida enemmän lääkärin kuin potilaan terveydentilaa.
Tietää mikä päivä, mikä kellonaika, mikä paikka.