Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehkää mulle suunnitelma parempaan elämään! Olen 37v,kolmen lapsen yh, ikityötön,ulosotossa 40 000e. Palkkatuloja ei 8 vuoteen.

Vierailija
12.07.2021 |

Ei ystäviä tai tukiverkostoja.
Haluaisin työn ja kavereita.

Kommentit (248)

Vierailija
41/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikärasisti.

Ahdistaa kovasti oma ikä.

Miehet katsoo minun teiniä eikä minua, kun ollaan esim kaupungilla. Kyllä se sattuu.

Välillä toivon olevani 97 vuotta, jotta tämä kaikki olisi pian ohi.

Ap

Vierailija
42/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Käy velkaneuvojalla.

2. Hae syksyn yhteishaussa/työvoimapoliittisena koulutuksena opiskelemaan lähihoitajaksi aikuispuolelle.

3. Opiskele ammatti n. 2-3 vuotta.

4. Käy töissä ja maksa ulosottovelkaa/velkajärjestelyn lyhennyksiä n. 3-5 vuotta

5. Olet velaton, työssä ja todennäköisesti myös saanut vähintään työkavereita n. 42-45 vuotiaana. Ehdit vielä kerryttää eläkettä, säästää ja hankkia omistusasunnon 20 työvuoden aikana.

Tämä olisi hyvä. Miettinyt lähihoitajaksi opiskelua, vaikka hirveä yökötys eritteisiin.

Kauhea ikäkriisi, pelkään tuota 40v rajapyykkiä, tuntuu, että sen jälkeen elämä täysin ohi. Tai siis naisena parasta ennen päiväys mennyt, miehethän vaan paranee iän myötä.

Tuntuu, että elämää Ei tuon jälkeen enää ole.

Ap

Jos eritteet ällöttää niin ota se huomioon osaamisalan valinnassa. Jalkojenhoito ja mielenterveys/päihdetyö taitavat olla suht eritevapaita vaihtoehtoja. Myös lapset ja nuoret voi olla hyvä valinta, jos koulun jälkeen työllistyt lastenhoitajaksi eskariryhmään.

Kokonaan et voi koulussa välttyä eritteiltä, koska HYTE:n työssäoppiminen tehdään yleensä vanhainkodissa tai vuodeosastolla ja perushoito kuuluu näyttöön. KASO:n työssäoppimisen voit tehdä päiväkodissa eskariryhmässä jos onnistut sellaisen paikan saamaan. Ja niiden jälkeen oletkin jo tekemässä osaamisalaopintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankit ensin apua siihen peli-/huume-/alkoholiongelmaasi.

Ei välttämättä ole noita ongelmia, mutta jos on, tai masennusta, niin terveyskeskukseen juttelemaan mars!

Ensin lääkärille terveydentilan tarkistukseen, ja sitten eteenpäin vaikka sosiaalityöntekijälle apua saamaan talousongelmiin, ja mahdolliseen velkajärjestelyyn pääsemiseksi.

Ihmettelen kyllä, mistä moiset ulosottovelat.

Eikös nykyään yksinhuoltajilla ole tuet ja lapsilisät pyörimässä aika hyvin, joten...

Jokaisella kuitenkin joskus saattaa elämänhallinta pettää tiukassa paikassa, läheisten kuollessa tai avioerossa, joten kannustan hakemaan apua, paitsi oman itsen myös lasten takia.

Vierailija
44/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikärasisti.

Miehet katsoo minun teiniä eikä minua, kun ollaan esim kaupungilla. Kyllä se sattuu.

Ap

Lapsia aina katsotaan ja ihastelemaan.

Vierailija
45/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kannattaa ottaa huomioon työ- tai koulutuspaikkaa etsiessä tarkistetaanko tehtävään luottotiedot ettei tule pettymyksiä. Esimerkiksi kotisairaanhoidon työntekijöiltä tätä on vaadittu.

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/tyonantajat-innostuivat-tutkimaan-…

Itse olen luottotiedoton lähihoitaja ja aina on töitä löytynyt. Viimeiset kaksi vuotta on ollut vakipaikka. Velat on melkein maksettu, alle 500€ enää jäljellä.

Vierailija
46/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Käy velkaneuvojalla.

2. Hae syksyn yhteishaussa/työvoimapoliittisena koulutuksena opiskelemaan lähihoitajaksi aikuispuolelle.

4. Käy töissä ja maksa ulosottovelkaa/velkajärjestelyn lyhennyksiä n. 3-5 vuotta

5. Olet velaton, työssä ja todennäköisesti myös saanut vähintään työkavereita n. 42-45 vuotiaana. Ehdit vielä kerryttää eläkettä, säästää ja hankkia omistusasunnon 20 työvuoden aikana.

Tämä olisi hyvä. Miettinyt lähihoitajaksi opiskelua, vaikka hirveä yökötys eritteisiin.

Kauhea ikäkriisi, pelkään tuota 40v rajapyykkiä, tuntuu, että sen jälkeen elämä täysin ohi. Tai siis naisena parasta ennen päiväys mennyt, miehethän vaan paranee iän myötä.

Ap

Jos eritteet ällöttää niin ota se huomioon osaamisalan valinnassa. Jalkojenhoito ja mielenterveys/päihdetyö taitavat olla suht eritevapaita vaihtoehtoja. Myös lapset ja nuoret voi olla hyvä valinta, jos koulun jälkeen työllistyt lastenhoitajaksi eskariryhmään.

Kokonaan et voi koulussa välttyä eritteiltä, koska HYTE:n työssäoppiminen tehdään yleensä vanhainkodissa tai vuodeosastolla ja perushoito kuuluu näyttöön. KASO:n työssäoppimisen voit tehdä päiväkodissa eskariryhmässä jos onnistut sellaisen paikan saamaan. Ja niiden jälkeen oletkin jo tekemässä osaamisalaopintoja.

Enpä kannustaisi millekään terveydenhoitoalan sektorille ihmistä, jolla "on hirveä yökötys eritteisiin". Voisi olla vaikea saada tutkintoa suoritettua, vaikka opiskelemaan sattuisi pääsemäänkin.

Vierailija
47/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa on pieni trolliviba, sillä harva nainen on yhtä jumissa nettikirjoitteluiden ikärasismin kanssa kuin itse olen.

Ap:nä hakeutuisin velkajärjestelyyn ja menisin opiskelemaan hyvin työllistävää alaa, johon rahkeet riittäisivät. Ehkä etsisin jopa miesystävänkin, minkä myötä tilanne helpottuisi huomattavasti. Uskoisin miesystävän löytämisen olevan naisille melko helppoa keskimäärin (itselleni tosin se on hyvin vaikeaa).

Vierailija
48/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa on pieni trolliviba, sillä harva nainen on yhtä jumissa nettikirjoitteluiden ikärasismin kanssa kuin itse olen.

Ap:nä hakeutuisin velkajärjestelyyn ja menisin opiskelemaan hyvin työllistävää alaa, johon rahkeet riittäisivät. Ehkä etsisin jopa miesystävänkin, minkä myötä tilanne helpottuisi huomattavasti. Uskoisin miesystävän löytämisen olevan naisille melko helppoa keskimäärin (itselleni tosin se on hyvin vaikeaa).

No jos en saa hyvää miestä, niin mieluummin olen ilman.

Ahdistaa kyllä ajatus vaipanvaihdosta aikuiselle :/

Mikä muu ala on varma työllistäjä? Ap

Vierailija
49/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Tarvitsevatko he jatkuvaa hoitoa vai ovatko jo koululaisia? Jos ovat jo koululaisia, kannattaa opiskella itselle ammatti. Lähihoitajan koulutus on ehkä se helpoin tapa työllistyä. Velkajärjestelyn / työnteon kautta veloista on mahdollista päästä vähitellen eroon. Suunnilleen jokaiseen kiinnostuksen kohteeseen löytyy harrasteryhmiä, jonka kautta saa tutustuttua samanhenkisiin ihmisiin ja saada ystäviä. Rohkeasti vaan mukaan.

Vaikka tilanteesi onkin keskimääräistä haastavampi nyt, on sinulla mahdollisuus kääntää elämäsi uuteen suuntaan, kunhan se halu lähtee sinusta itsestäsi. Ja kannattaa muistaa, että yh-ihmiselle opiskelu ja työnteko voivat välillä olla vaikeaa, varsinkin jos edellisestä ja opiskelusta / työnteosta on kulunut jo aikaa. Varsinkin opiskelutavat ovat muuttuneet paljon viimeisen 10v aikana. Periksi ei kuitenkaan kannata antaa!

Kun saat mielekästä tekemistä ja positiiviset tavoitteet elämääsi, olet myös todennäköisesti tyytyväisempi ja vireämpi, ja jaksat lapsiarjessa paremmin. Tämä on tärkeää myös lapsillesi, jotta he näkevät äidillä menevän hyvin.

Vierailija
50/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikärasisti.

Ap

Nonni, tämä on se iäkäs 36v. trollaaja!

Vierailija
51/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene samantien töihin, ihan mihin vaan työhön. Puhelinmyynti, siivous, ravintola-alan ekstraaja. Kun tämä on kunnossa, hakeudu velkaneuvontaan.

Vierailija
52/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin lapsi menee ensimmäiselle luokalle ensi kuussa. Ap

Vierailija
53/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noin suuri velka on tullut. Siitä lähteä liikkeelle että ongelma on ratkaistu.

Sitten vain täysillä töitä etsiin. Nosta jo huomenna se perse sohvalta ja ryhdistäydy

Vierailija
54/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta jonnekkin ulkomaille asumaan ja aloita puhtaalta pöydältä siellä.

Vierailija
55/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos en saa hyvää miestä, niin mieluummin olen ilman.

Ahdistaa kyllä ajatus vaipanvaihdosta aikuiselle :/

Mikä muu ala on varma työllistäjä? Ap

Varmoja aloja lyhyehköllä opiskeluajalla löytyy lähinnä tekniseltä alalta, kuten sähkö- tai putkimies. Jos löytyy matikkapäätä, niin kirjanpitäjistä on ainakin isommissa kaupungeissa pulaa ja työ on siistiä sisätyötä, jota voi tätä nykyä tehdä jopa täysin etänä.

Vierailija
56/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tehdä töitä ns. pimeästi. 

En tiedä mitä ne työt naisilla voisivat olla, mutta miehet menee ylensä raksahommiin yms. Tai voi nainenkin raksahommiin mennä jos jaksaa. Ala ajaa vaikka pimeää taksia?

Yleensä en kannusta moiseen, mutta jos yhteiskunta on potkinut päähän niin kyllä silloin saa mielestäni verot jättää maksamatta. 

Vierailija
57/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoilen Jumalalta johdatusta elämääsi ja liity seurakuntaan. Pienryhmissä saa helposti ystäviä ja Jeesus takaa täyden muutoksen jokaiselle. Pohdi missä olet hyvä, mitkä asiat sinua kiinnostavat ja mitä haluaisit tehdä työksesi. Tee muistiinpanoja. Ota yhteyttä työkkäriin ja pyydä apua uraneuvontaan. Aloita työkokeilu reippaasti ja kerää suosituksia. Hanki myös apua oikeus- ja velkaneuvonnasta taloustilanteen parantamiseksi. Säästä aluksi käteistä. Kaikkea hyvää sinulle. Olet tehnyt hyvän päätöksen kääntää elämäsi suunta. Älä pelkää vaan ole turvallisella mielellä. Kaikki järjestyy vielä.

En ole ap mutta toivoisin, että rukoilisit myös minun ja perheeni puolesta. Terveys- ja talousongelmia.

Vierailija
58/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Käy velkaneuvojalla.

Harvinaisen fiksu kommentti. Tuo ei edes vaadin järjettömiä ponnisteluja ja kavereita tulee jo varmaan koulunpenkillä.

Vierailija
59/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Käy velkaneuvojalla.

Ap

No höpöhöpö. Olen 53 ja lähden opiskelemaan uutta ammattia. Tässähän ehtii vielä vaikka mitä. Ja harrasta liikuntaa niin pysyy kunnossa sekä kroppa että mieli.

Lähihoitajana pääsee kai tekemään muutakin kuin eritteisiin liittyviä juttuja?

Esim mitä? Eikös se kakkaa ja pissaa pääasiassa ole?

Verta limaa ja oksennusta myös!

Vierailija
60/248 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Käy velkaneuvojalla.

Harvinaisen fiksu kommentti. Tuo ei edes vaadin järjettömiä ponnisteluja ja kavereita tulee jo varmaan koulunpenkillä.

Tuskinpa vain, olen ujo.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi