Mies on yhtäkkiä todella nuivaantunut vauvan hankintaan. :(
Ollaan puhuttu jo seurusteluaikana asiat läpi, yhteistuumin haluttiin ainakin tuolloin yhteinen lapsi. Häistäkin on puhuttu mutta mies vaan viis veisaa tai sanoo aina että ehtiihän sitä. En painosta vaan kyselen mutten koko ajan. Kihloissakaan ei vielä olla ja mies tietää kuinka paljon haluan sitoutua ja perustaa perheen. Ikää meillä on 28v ja mies 35v. Pian olisi tarkoitus aloittaa vauvan yritys tai niin ainakin luulin mutta eilen kaupassa käydessä mies hermostui ja alkoi huutamaan minulle ettei tarvitse räpelöidä vauvan vaatteita ja ihan turhaan haaveilen äitiysvaatteisiin pukeutumisesta. Mies paukautti vihaisesti ettei meillei tule pentua ja musta ei tule koskaan äitiä ja marssi vihaisesti suoraan autolle. Jäin suu auki yksinäni seisomaan ja itkemään kun pari lähistöllä ollutta asiakasta tuijotti. Ostosten teko jäi kesken ja kotona ei ole ruokaa, mies valittaa nälkää mutta ei suostu puhumaan muusta. Kotimatkalla autossa oli ahdistava ilmapiiri ja miehen ilme oli todella vihainen. Ikinä aiemmin mitään tällaista ei ole tapahtunut. :( Surettaa.. viime yönä itkin silmät päästäni miehen sanoja mutta en ole kertonut tapahtuneesta ystäville -sukulaisille. Olo on tyhjä. Luovunko lapsihaaveista, kun mies on niin päättänyt? Oliko tämä loppu? Olen ihan sekaisin ja murtunut etten saata uskoa, on todella paha olla. :(
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
20vYkä kirjoitti:
Oot 28v, eli aika mummo jo.
T: 20v ykä 😎
Naamasta päätellen ainakin nelikymppinen.
Eikö mammat tunnista internetmeemejä ja suoria trolleja ja satiiria. Ei kyseessä ole tuon käyttäjän naama, vaan eräältä videolta otettu ukko, josta tuli meemi "ykäsonni" jo kolmisen vuotta sitten.
Usko vihdoin ap, että sillä miehellä on jo kauan ollut muut mielessä. Ei kihloihin ,ei naimisiin ,ei lapsia, siis täysin selvä tahto. En ymmärrä mistä näitä tyhmiä naisia sikiää , jotka pilaavat elämänsä roikkumalla kiehessä, joka ei hevon pa,,, kaan välitä naisesta. Kunhan panee ja odottaa sitä uutta ,johon rakastuu.
Se on fakta näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on uusi ehdokas lastensa äidiksi.
Niinpä. Tajusi ettei halua lisääntyä mielisairaan sian kanssa, vaan haluaa normaalin perheen.
Tämä. Toivottavasti et ole lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20vYkä kirjoitti:
Oot 28v, eli aika mummo jo.
T: 20v ykä 😎
Naamasta päätellen ainakin nelikymppinen.
Eikö mammat tunnista internetmeemejä ja suoria trolleja ja satiiria. Ei kyseessä ole tuon käyttäjän naama, vaan eräältä videolta otettu ukko, josta tuli meemi "ykäsonni" jo kolmisen vuotta sitten.
En minäkään tunnista vaikka olen lapsi. Mihin sinun elämäsi oikein kuluu?
Vierailija kirjoitti:
Siis täh, oikeastiko harkitset lapsihaaveesta luopumista, et miehestä luopumista?? Miksi kukaan ikinä haluaisi olla tuollaisen idiootin kanssa yhdessä? Jos näin yksinkertaiseen asiaan tarvitset neuvoja, niin tässä mahdollisimman yksinkertaisesti:
1. Jätä ääliö-mies
2. Etsi uusi, _ihana_ mies
3. Perusta perhe ihanan miehen kanssa.Simppeliä.
Tai hanki lapsi hedelmöityshoidoilla, yksin. Mutta uo mies ei lasta kanssasi tee. Eroaa kun olet 40 v, etsii nuoren naikkosen ja tekee sen kanssa 2 lasta. Älä jää sitä paskiaista suremaan. Ymmärrän että järkyttää, mutta tajuat pian itsekin ettei tuo mölli ole sinun itkujesi arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläkin on oikeus päättää, mitä haluaa. Ja oikeus vaihtaa mielipidettä.
Taas tää sama juttu. Kun mä ajattelen näin ja kun mun mielestä tää on sovittu, niin nyt mä en kestä, kun asiat ei menekään niin kuin mä haluan.
Olet nyt tilanteessa, jota sanotaan kasvamiseksi.
Toki on oikeus vaihtaa mielipidettä, mutta ei ole oikeutta valehdella eikä roikuttaa toista löysässä hirressä.
Vierailija kirjoitti:
Vauva on naisen oma projekti tosi usein siis naiset haluavat lapsia ja he sitten yrittävät puhua miehen ympäri että mies tekisi lapsia hänen kanssaan.
Miehet sitten suostuvat tekemään lapsia koska he haluavat naisen onnelliseksi, sitten nämä naiset ihmettelevät miksi mies ei ota niin paljoa vastuuta perheestä. No mies ei ota vastuuta koska häntä ei kiinnosta lapset vaan ne lapset tehtiin koska nainen ne halusi. Sitten miehellä on lapsia mitä se ei oikeasti halunnut ja naisella on lapset.
Eroaminen on ratkaisu moneen ongelmaan kuten ap:n.
Tiedän jo että viestini saa paljon kohua aikaan mutta sanon miehenä tämän ja olen huomannut tämän ihan lähipiirissänikin.
Niin totta. Omassa tuttavapiirissä havainnut saman. Mies suostuu lapsiin naisen mieliksi, vaikkei niin kiinnostaisi. Nainen ei vauvakuumeisena lue elekieltä eikä näe selviäkään merkkejä miehen käytöksessä. Sitten ihmetellään. Mulle on useampi jo toiselle kierrokselle päätynyt tuttavamies sanonut samaa. Että teki uuden muijan kans lapset kun muija halusi ja ois muuten jättänyt. Lapset oli ehto suhteen jatkumiselle.
N48
Jos suhteenne on muuttunut muutenkin, niin voiko olla että miehellä olisi joku toinen jo katsottuna tai jopa siinä sivussa.
Tuo käytös ei lupaa hyvää vaikka suostuisikin lapsen hankkimiseen. Voisi jäädä kaikki vastuu lapsesta sinulle.
Vaikka tekee kuinka kipeää niin syäun on nyt puhuttava tämä halki ja ikävä kyllä varustauduttava eroon.
Jos niin käy, löydät kyllä paremman, ei vaikuta kovin positiiviselta tuo sinun miehesi.
Vierailija kirjoitti:
1/5
Siltä varalta että oletkin ihan tosissasi niin miksi mies on nyt täys hirviö kun vähemmästäkin palaisi hermot kun asia on jo puhuttu ja sinä hypistelet jotain vaatteita ja höyryät asiasta. Tuollainen on todella raivostuttavaa painostusta.
Painostuksena tuollaisen kokee ihminen, joka ei halua lasta eikä naimisiin. Ja ap:n höyryäminen ainakin ketjun viestien perusteella on aika minimaalista. Minun mieheni ei raivostunut, kun hypistelin vauvan vaatteita, vaan tuli viereen hymyilemään ja hypisteli niitä myös. Hän halusi lapsen ja se oli selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva on naisen oma projekti tosi usein siis naiset haluavat lapsia ja he sitten yrittävät puhua miehen ympäri että mies tekisi lapsia hänen kanssaan.
Miehet sitten suostuvat tekemään lapsia koska he haluavat naisen onnelliseksi, sitten nämä naiset ihmettelevät miksi mies ei ota niin paljoa vastuuta perheestä. No mies ei ota vastuuta koska häntä ei kiinnosta lapset vaan ne lapset tehtiin koska nainen ne halusi. Sitten miehellä on lapsia mitä se ei oikeasti halunnut ja naisella on lapset.
Tiedän jo että viestini saa paljon kohua aikaan mutta sanon miehenä tämän ja olen huomannut tämän ihan lähipiirissänikin.
Niin totta. Omassa tuttavapiirissä havainnut saman. Mies suostuu lapsiin naisen mieliksi, vaikkei niin kiinnostaisi. Nainen ei vauvakuumeisena lue elekieltä eikä näe selviäkään merkkejä miehen käytöksessä. Sitten ihmetellään. Mulle on useampi jo toiselle kierrokselle päätynyt tuttavamies sanonut samaa. Että teki uuden muijan kans lapset kun muija halusi ja ois muuten jättänyt. Lapset oli ehto suhteen jatkumiselle.
N48
Niin mitä? Sillä ukolla ei ole munaa sanoa, että ei, en halua lapsia? Kyllä niitäkin naisia on, jotka eivät lapsia halua, joten...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Miksei se suhde sitten jatkunut, jos piti väkisin lapsia tehdä, ettei muija vaan jätä?
Miesten on paljon helpompi olla huolettomia ja välinpitämättömiä puolison tikittävästä biologisesta kellosta, kun itsellä ei ole niin tarkkaa sen iän kanssa. Helppo syyttää naisia että taivuttavat miehiä lastentekoon ja mankuvat vauvaa. Toisin päin kun olisi biologia, niin ihan samalla tavalla miehet yrittäisivät saada partnerin innostumaan perheen perustamisesta...
Täällä ärsyttävä naisia syyttävä asenne jollain kommentoijilla. Ei kai kukaan nyt haluaisi luopua perhehaaveista väärän tai venkoilevan, jahkailevan puolison takia, joka ei osaa olla rehellinen tai ota huomioon toisen haaveita tai loppuelämää. Tarvittaessa pitää päästää irti ja antaa toisen mennä, eikä antaa olettaa.
Miten luulit, että lapsen yrittäminen pitää aloittaa pian? Olitteko puhuneet aiheesta? Jospa ei tosiaan ota sinun ajatuksiasi häistä ja lapsista tosissaan. Puhetta ilman tekoja sinulta, tietysti ellei itse suostu.
Yritin myös puhua miehelle hääjärjestelyistä muutama vuosi sitten ja ahdistui, kun kysyin mielipidettä parista tilasta. "Pitääkö mun tehdä kaikki" oli asenteena, vaikkei ollut tehnyt mitään.
Nyt ollaan hedelmöityshoidoissa ja lahjamunasolujonossa. Käy ilmeisesti moni asia ja terapeutille kertoi haluavansa lapsen kanssani.
Ymmärtääkseni ei vaan itse halua järjestää häitä ym, vaikkei enää olla niistä puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Miten luulit, että lapsen yrittäminen pitää aloittaa pian? Olitteko puhuneet aiheesta? Jospa ei tosiaan ota sinun ajatuksiasi häistä ja lapsista tosissaan. Puhetta ilman tekoja sinulta, tietysti ellei itse suostu.
Yritin myös puhua miehelle hääjärjestelyistä muutama vuosi sitten ja ahdistui, kun kysyin mielipidettä parista tilasta. "Pitääkö mun tehdä kaikki" oli asenteena, vaikkei ollut tehnyt mitään.
Nyt ollaan hedelmöityshoidoissa ja lahjamunasolujonossa. Käy ilmeisesti moni asia ja terapeutille kertoi haluavansa lapsen kanssani.
Ymmärtääkseni ei vaan itse halua järjestää häitä ym, vaikkei enää olla niistä puhuttu.
Oli puhuttu ja sovittu että tänä vuonna aloitetaan yrittäminen.
Oikeinko sinä sen lapatossusi kanssa meinaat sitä lasta tehdä? Miehen, jossa ei ole miestä edes häihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tää mies pahoittelisi niin ei ole ok räyhätä noin. Kertoo paljon miehen luonteesta. Ja miksei ole aiemmin sanonut ettei halua lapsia. Älä mene takaisin sen miehen luo jos pyytää, se kuitenkaan haluaisi lasta vuosikausiin ja tekisi uudestaan samat raivarit 5v päästä
En ole menossa tai palaamassa miehen luo. Pakkasin omat kamani kassiin ja jätin pöydälle erolapun. Juttu oli siinä. Mies ei koskaan ole pyytänyt multa mitään anteeksi, ulkopuolisilta kylläkin ja esittää niin herttaista että oksettaa. Räyhääminen todellakin avasi silmäni ja ei enää koskaan hetkeäkään sian kanssa. Tajusin kuinka väärin mies kohteli mua ja kuinka pahasti piti puun ja kuoren välissä. :(
95% todennäköisyydellä se tulee ruinaamaan sua takaisin ja antaa taas niitä lupauksia, "joo saat jättää ehkäisyn pois tehdään se lapsi tehdään mitä vaan jos tuut takaisin". Ja jos menet takaisin niin sama jatkuu tai vielä pahempaa; sama jatkuu JA sinulla on lapsikin siinä. Pysy tiukkana, laita vaikka lapulle itsellesi asiat, jotka nyt tajusit - mies ei rakasta, mutta alistaa sinua ja rähjää julkisella paikalla. Laita oikein sen sanat muistiin. Sitä lappua voit sitten katsella, jos alat heltyä ja harkita miehen luo palaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Miksei se suhde sitten jatkunut, jos piti väkisin lapsia tehdä, ettei muija vaan jätä?
Itse ihmettelen tuon lainauksen syyllistävää sävyä. Että olisi lasta haluavan naisen syytä, että mies suostuu siksi ettei tulisi eroa.
Vierailija kirjoitti:
N48
Voisi lisätä onnellisten parisuhteiden määrää huimasti, jos ihmiset lakkaisivat tekemästä "kompromisseja" lapsenhankinta-asiassa ja suoraselkäisesti eroaisivat silloin, kun näkemykset asiasta ovat täysin vastakkaiset. Näin velanaisena olen joskus huomannut, että yllättävän iso osa miehistä on peloteltu ajattelemaan niin, että kaikki naiset haluavat lapsia jossain vaiheessa ja siihen on vain suostuttava, jos haluaa naisensa pitää. Siitä huolimatta aikuisella ihmisellä on itsellään vastuu kyseenalaistaa moinen aivopesu ja ennen kaikkea miettiä, onko perhe-elämä sitä, mitä minä itse haluan. Vanhemmuus ei tee itsessään kenestäkään hyvää ja ihailtavaa ihmistä vaan vastentahtoinen sellainen usein vain kärjistää ihmisen huonoja ja epäterveitä piirteitä. Lopputuloksena jälleen yksi onneton ja rikkinäinen perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Niin mitä? Sillä ukolla ei ole munaa sanoa, että ei, en halua lapsia? Kyllä niitäkin naisia on, jotka eivät lapsia halua, joten...
Harvassapa ovat porsimista hinkumattomat muijat. Se on meihin koodattu ja perusmuija haluaa lisääntyä huolimatta siitä kuinka liikakansoitettu tahansa maailma on, joten...
Miehen on yleensä otettava nainen jos haluaa pumppausta ja naisen on otettava mies jos haluaa porsia.
Kuulostaa karseelta, mutta tuossa piilee totuuden perä.
mies53v
Sillä on uusi ehdokas lastensa äidiksi.