Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sekstiviestittely pettämistä?

Vierailija
12.07.2021 |

Tai ei varsinaisesti tekstiseksi, vaan eroottissävyinen kirjoittelu vastakkaisen sukupuolen kanssa, jos se perustuu ystävyyteen/vanhatuttuvuuteen, eikä koskaan johtaisi mihinkään?

Ihmisen kanssa, jota ei koskaan todennäköisesti tule enää näkemään (eri paikkakunta, ei voimassaolevia linkkejä)?

Kaksimielinen läppä -tyylinen kommunikaatio. Ei mitään suoraa siis, ainoastaan huvittelua ilman kiihottumista tai varsinkaan kiintymystä.

Onko tämä mielestänne pettämistä? Harrastaako kukaan tätä tai onko harrastanut, ja minkä seurauksin?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälle oli ihan oma termi eli mikropettäminen. Oikeasti jos suhde on terveellä pohjalla ei ole tarvetta sekstiviestitellä tuttujen eikä vieraiden kanssa. Hyi juma millainen maailma ja nykyihmiset ovat. 

Hyi nimenomaan. Mikro, makro ja nano nano.

Ei tietenkään ole pettämistä. Tuollainen ulkoa tuleva kontrolli, jota noilla termeillä haetaan, on sairasta.

Vierailija
22/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poken kattominen pettämistä?

Tuo viestittely eroa siitä mitenkään…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska tämä on metaseksismiä, josta haetaan yllykettä puolison kanssa vehtailuun.

Vierailija
24/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän rajan jokainen pari määrittelee itse. Mitä puolisosi sanoi, kun kysyit asiasta?

Vierailija
25/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän rajan jokainen pari määrittelee itse. Mitä puolisosi sanoi, kun kysyit asiasta?

Kaikkea ei tarvitse heti kertoa eikä olla missään tunnustusvelvollisuudessa.

Voi lopettaa ja olla asiasta hiljaa.

Vierailija
26/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin suhteessa, jossa en saanut lainkaan toivomallani tavalla seksiä. Aloin olemaan tosi turhautunut ja se vaikutti itsetuntoon ja masensikin. Meillä ei vain halut ja tarpeet kohdanneet yhtään, vaikka rakkautta olikin.

Yhden miehen kanssa sitten viestittely päätyi seksuaaliseksi. Ei suoraan seksiviestittelyyn niin, että aikoisimme jotain yhdessä toteuttaa, vaan enemmän kuvitteellisten fantasioiden luomiseksi ja seksistä yleisesti puhumiseen, mistä pidämme jne... Tuntui, että vihdoin saatoin puhua vapautuneesti seksistä ja toinen olla samalla aaltopituudella. Ja kyllähän se oli kiihottavaa.

Onko se sitten pettämistä vai ei, vaikea sanoa. En kuitenkaan menisi oikeasti panemaan ketään vierasta. Ja onko esimerkiksi seksin ajatteleminen toisen kanssa pettämistä? Näitä rajoja kun on vaikea tietää. Itse olen avomielinen, ja voisin antaa kumppanin harrastaa jonkun toisen kanssa seksiä, jos multa menisi mielenkiinto koko hommaan. Minusta outoa vaatia ihmistä kokonaan itselleen, jos hän ei saa lainkaan mitä tarvitsee tai toivoo.

Mutta lähtökohtaisesti kannattaa miettiä, onko kestävässä suhteessa, jos tuntee tarvetta seksiviestitellä muille. Joillekin kun ei tosin yksi ihminen riitä, itselleni kyllä riittää, jos vaan halut, tarpeet ja kaikki muukin mätsää. Mutta on raskasta elää jatkuvassa puutteessa erittäin halukkaana ihmisenä.

Olen aina myös tuominnut hyvin jyrkästi pettämisen, mutta oma tilanne sai ymmärtämään sitä hiukan paremmin, tai siis osaa pettämistapauksista. Jos ei ole aikoihin tuntenut itseään halutuksi, kauniiksi ja seksikkääksi, ja sitten jonain päivänä joku saa sut niin tuntemaan, niin kyllä sen ihan inhimillisistä syistä ymmärtää, mitä siinä saattaa tapahtua.

Eikä se ehkä olekaan ihmisen pahuutta, mitä ennen mustavalkoisesti ajattelin.

Vierailija
27/29 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko poken kattominen pettämistä?

Tuo viestittely eroa siitä mitenkään…

No onpa lohduttavaa kuulla että sitä sitten vissiin luodaan sellainen jännittävä henkinen yhteys poketähtiin ja yhteistuumin siitä ei puolisolle hiiskuta :D

Voi juku, jos minä katson leffaa ja ajattelen miten kiva ois painella jotain brat pittiä, niin se on siis ihan sama asia jos esim pistän vaikka puolisoni kavereille tai veljille viestiä että olis kiva vähän tiedät kyllä mitä. Että ihanko varmaan tuntuisi tuosta puolisostani samalta nämä asiat?? Eka on ehkä huvittavaa, tuo jälkimmäinen äärimmäisen nöyryyttävää puolisolle. Että sama asia..???

Vierailija
28/29 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, todellakin on!

Vierailija
29/29 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up