Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunnitelma parempaan elämään

Vierailija
12.07.2021 |

Olen ollut pitkään masentunut ja passiivinen. Olen täysin kyllästynyt tähän olotilaan. Olen päättänyt tehdä seuraavat asiat

- Herää joka aamu kello 7 ja käyn suihkussa
- Syön terveellisen aamupalan
- Lähden kävelylle ennen töitä
- Syön terveellisen ja kevyen lounaan
- Teen työni ajallaan enkä jätä niitä illaksi
- Klo 16 jälkeen keskityn vapaa-aikaan
- Lähden kuntosalille
- Illalla kokkaan jotain uutta ruokaa (kokeilen uusia reseptejä voi koitan opetella nauttimaan ruuasta)
- Pidän huolen, että keittiö on siisti ja tiskit tiskattu illalla. Yritän pitää kämppäni järjestyksessä enkä anna enää tiskivuorien ja pyykkivuorien kasautua.

Miltä kuulostaa? En välttämättä tee kaikkia näitä asioita kerralla vaan siirryn tähän suunnitelmaan vaiheittain seuraavan parin viikon aikana.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea suunnitelman toteutukseen!

Vierailija
2/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä! Muista pitää huolta myös sosiaalisesta elämästä. Ota yhteyttä sukulaisiin, kavereihin, työkavereihin ja ole vapaa-ajalla mukana sellaisissa jutuissa, missä voit tavata uusia ihmisiä.

Ja todella tärkeä asia: Mene aikaisin nukkumaan!

Tsemppiä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka iltako tehdä uutta ruokaa?

Vierailija
4/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa hirveältä suorittamiselta

Vierailija
5/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa mahdollisimman useasti. Itse masentuneena söin aina huonosti ja jääkaappi oli tyhjä kun en jaksanut lähteä kauppaan. Nyt käyn pyörällä kaupassa joka toinen päivä ja tästä saan mukavasti liikuntaa. Lisäksi tämän ansiosta kotoani löytyy aina tuoreita vihanneksia, hedelmiä, leipää, lihaa jne. joista voi tehdä terveellisiä ja maistuvia ruokia. Ruuanlaitto on paljon mukavampaa kun kaapista löytyy aina monipuolisesti tuoreita aineksia!

Vierailija
6/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea suunnitelman toteutukseen!

Kiitos:)

AP

Vierailija
7/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Where is the FUN??

Vierailija
8/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä! Muista pitää huolta myös sosiaalisesta elämästä. Ota yhteyttä sukulaisiin, kavereihin, työkavereihin ja ole vapaa-ajalla mukana sellaisissa jutuissa, missä voit tavata uusia ihmisiä.

Ja todella tärkeä asia: Mene aikaisin nukkumaan!

Tsemppiä:)

Jos haluaa nukkua oikeasti hyvin niin on tärkeää välttää digitaalisia laitteita pari tuntia ennen nukkumaanmenoa. Nauti pitkästä kylvystä illalla tai lue kirjaa. Älä tuijota ruutua! Puhelimet, tietokoneet ja televisiot kiinni viimeistään klo 20.

Vierailija
9/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä, hyvä sinä. ❤️

Hyvin ajateltu myös, että ei ole pakko tehdä/muuttaa kaikkea kerralla. Kommentoin muutamaan juttuun, sinä kuitenkin itse tiedät parhaiten, mikä sinulle sopii.

Itse inhoan siivoamista, siksi minulle sopii osissa siivoaminen. Siivoan ja teen välissä jotain kivaa ( juon kahvit, katson sarjaa jne.), sitten taas siivoan vähän lisää. Näin kämppä pysyy siistinä minulla kuin huomaamatta. Sinulle voi kuitenkin sopia kerralla tekeminen. Liikunnaksi olen kesälle taas valinnut kaikkea, mistä pidän: suppailen, pyöräilen, käyn retkillä, jolloin kävelen vaihtelevassa maastossa ja teen lihaskuntoa kotona. Ajatuksena on, että teen itselleni hyvää.

Jos repsahdat välillä, anna anteeksi itsellesi ja jatka. Muista, että teet noita, jotta sinulla on parempi olo. Tsemppiä, hyvä sinä!

Vierailija
10/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sä ehdit kävelylle ennen töitä? Jos siis nouset vasta seitsemältä? 

Vierailija
11/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt suunnitelma parempaan elämään. Lottovoitto ja muutto johonkin missä viihdekäyttö on laillista.

Vierailija
12/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sä että kaikilla alkaa työt samaan aikaan?

Vierailija
13/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä kamalan surullista elämää. Jatkuvaa rutiinia ja suorittamista. Kauhukuva minulle. Elän ja teen tilanteen mukaan, ja muistan myös nauttia.

Vierailija
14/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ap pääsee jo klo 16 niin yleensä työpäivä on sen 8 tuntia. Mutta jos tekee lyhennettyä, niin voihan se sitten alkaa myöhemminkin,

Vierailija
15/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan... Aika haasteellista on muuttaa noin isoa määrää asioita tuolla aikataululla, että parin viikon välein uutta kehiin. Useimmilla ei onnistuisi, mutta ehkäpä juuri sinulla on tavallista isommat voimavarat ja kyky muuttaa tapojasi, joten kokeilla voit. 

Itse en myöskään haluaisi noin paljoa ohjelmoitua "pakko hoitaa" ohjelmaa päivääni, mutta sinä ilmeisesti koet että kaikki nuo jutut tarvitset ja että ne parantaisivat elämääsi, joten siitä vaan kokeilemaan.

Vierailija
16/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä kamalan surullista elämää. Jatkuvaa rutiinia ja suorittamista. Kauhukuva minulle. Elän ja teen tilanteen mukaan, ja muistan myös nauttia.

Elämässä täytyy olla rutiinia. Muuten tästä ei tule yhtään mitään

Vierailija
17/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika haasteellinen masentuneelle.itse en pyrkisi tuohon aikatauluun kahdessa viikossa. Moni tervekkään ei esimerkiksi saa itsestään joka aamuista aamulenkki irti. Epärealistiset tavoitteet,niissä epäonnistuminen ja sitä seuraava lisää masentuminen on todennäköinen lopputulos. Riskinä myös, että alkaa suorittaa listaa eikä kuuntele tuntemuksiaan.

Puolittaisin nuo tavoitteet.

Vierailija
18/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellä kirjoittaneiden kanssa. Hyviä tavoitteita, mutta kannattaa aloittaa hitaasti. Ehkä lisäät yhden listan asian päivittäisiin rutiineihisi per viikko?

Vierailija
19/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ap pääsee jo klo 16 niin yleensä työpäivä on sen 8 tuntia. Mutta jos tekee lyhennettyä, niin voihan se sitten alkaa myöhemminkin,

Ap voi olla etätöissä. Herää seiskalta, lähtee lenkille, sitten suihkuun ja hyvin ehtii avata koneen kasilta ja syödä aamupalan sähköposteja lukiessa. Tai sit hän voi tehdä lyhennettyä työaikaa.

Vierailija
20/26 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tsemppiä tavoitteisiin!

Itse aloitin tällä viikolla seuraavan suunnitelman mukaan:

- vähintään 30 minuuttia ulkoilua vähintään 3 x viikossa.

- Paljon kasviksia, marjoja ja muutenkin ruokavalinnat sillä periaatteella että ruuat tukevat hyvinvointia, eli ei kokonaista sipsipussia kerran viikossa tai suklaapatukoita päivittäin, eikä aamupalaksi juustovoileipäkekoa vaan esim. tuorepuuroa tai marjasmoothie.

- vettä 2 l päivässä

- ihonhoito rutiiniksi niin että pesen kasvot iltaisin ja laitan kasvovoidetta ja silmänympärysvoidetta, aamulla aurinkorasvaa aina jos lähden ulos

-suihku joka päivä

- kynsien lakkaaminen, koska nätit kynnet piristävät

-  pukeutuminen kivasti

- ajan laittaminen lukemiseen, itsensä kehittämiseen ja mukaviin juttuihin aivottoman av-palstailun tai netflixin tuijottamisen sijaan (tänään olen ollut vain tunnin palstalla yhteensä, normaalisti tässä vaiheessa päivää ainakin 4 tuntia, toki jotain muuta aina samalla tehden, mutta silti..)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi