Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö sua ikärasismi, joka rehottaa palstalla?

Vierailija
12.07.2021 |

Joka päivä putkahtaa useampia ketjuja, joissa haukutaan eläkeläisiä, boomereita jne.
Itse ainmakin olen kiitollinen kaikesta mitä vanhempani ja isovanhempani on minun hyväksi tehneet.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tiimin nyt eläköitynyt suurten ikäluokkien edustaja tienasi yli 6000€ kuussa jäädessää eläkeelle. Nykyään jo kymmenen vuotta tätä työtä tehneet nuoremmat eivät saa edes 3000€. Tässä ketjutetaan määräaikaisia ja muilla oli kymmenkertainen määrä asiakasvastuita tähän yhteen suojatyöläiseen verrattuna. Hän teki nimellisesti "kehitystehtäviä" vaikka todellisuudessa niissä projekteissaon raadettu vuoroin ilman korvausta me kaikki muut tiimiläiset.

Tapaus ei ole todella ainoa tietämäni. Kyllä se ihan totta on että tietty polvi on päässyt paljon helpommalla, kerryttäneet omaisuutta ja materiaa josta me nykynuoret ei voida enää edes haaveilla. 70-80-luvun työelämä oli lastentarhaleikki tähän nykyiseen suoritusrääkkiin verrattuna.

Jokaisella sukupolvella on omat ongelmansa.

1800-luvulla oli jopa nälkävuosia. Kadehtisivat sinua.

Vierailija
22/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

<Onhan elämä  IHAN  erilaista  kun jokaisella  on  joki elanto sosiaaliturvasta.  Minun lasuudessa ei  voinut mennä lääkäriin jos ei ollut  rahaa.  Ei sanut  normaalia asuntoa  jos ei ollut omalla perheellä raha.  Moni  maalta  töihin tullut meni piiaksi ja sai huoneen kämppiksen kanssa  ja samalla oli omistajalle piikana. Siinä ollaan toisen  armoilla.  Eihän monet  edes näistä  asunto-ololoistaan kerro  koskaan,  vaan  häpee niitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa  heti työtä koulutksen jälkeen,     on siitä koulutuksesta   se hyöty että   osaa etsiä tietoa asioista,    eikä heti  puheesta käy ilmi  että  takapajulasta  ollaan ja  kansakolua  vain käyty.    Kielistä  ei mitään tietoa.  Ei niitä  omaisuuksia  silloinkaan   kertynyt  ellei ollut   2 ahkeraa ja tervettä  työssä  käyvää. Lapsia  pirtissä  viljelemällä oli aika rankkaa.

Vierailija
24/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoremma taitavat olla vaan kateellisia meille eläkeläisille.

Meillä työt tehtynä ja nyt ollaan ansaitulla vapaalla.

N64, vuonna 1972 työnteon aloittanut.

Mitkä työt? Kun niitä töitä ei ole. 

Oletko valmis tekemään mitä tahansa työtä ja muuttamaan työn perässä?

Vierailija
25/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä ja huonotapaisia ihmisiä on valitettavasti ihan joka ikäluokassa.

Vierailija
27/29 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin tänne kirjoittaja on 40-vuotias ylipainoinen nainen. Eli ei tämä palsta ole mikään suomalaisten mielipiteiden kattava otanta.

"Ärsyttääkö sua ikärasismi, joka rehottaa palstalla?"

Ja ei pidä paikkaansa, enemmän alle 40 vuotiaita kuin yli.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4031010/ikagallup-2021#comment-47087148

Vierailija
28/29 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärasismi on siitä tasa-arvoinen, että kaikki vanhenevat joskus. Ja kaikilla sukupolvilla on omat taakkansa. Toki toisilla ne saattavat olla suuremmat kuin toisilla.

Itse olin kyllä kuullut näistä "boomereiden etuoikeuksista" jo kauan sitten muualta kuin täältä palstalta. Ainakin osa niistä on ihan totta (esim matalammalla koulutulsella sai paremman työpaikan).

Vierailija
29/29 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikärasismi on siitä tasa-arvoinen, että kaikki vanhenevat joskus. Ja kaikilla sukupolvilla on omat taakkansa. Toki toisilla ne saattavat olla suuremmat kuin toisilla.

Itse olin kyllä kuullut näistä "boomereiden etuoikeuksista" jo kauan sitten muualta kuin täältä palstalta. Ainakin osa niistä on ihan totta (esim matalammalla koulutulsella sai paremman työpaikan).

Mutta onko se yksilön vika jos aika on eri? Nykyinen sukupolvi voi rakentaa sellaisen maailman kuin haluaa, mutta ruudun tuijottelu on vissiin hauskempaa.