Ärsyttääkö sua ikärasismi, joka rehottaa palstalla?
Joka päivä putkahtaa useampia ketjuja, joissa haukutaan eläkeläisiä, boomereita jne.
Itse ainmakin olen kiitollinen kaikesta mitä vanhempani ja isovanhempani on minun hyväksi tehneet.
Kommentit (29)
<Onhan elämä IHAN erilaista kun jokaisella on joki elanto sosiaaliturvasta. Minun lasuudessa ei voinut mennä lääkäriin jos ei ollut rahaa. Ei sanut normaalia asuntoa jos ei ollut omalla perheellä raha. Moni maalta töihin tullut meni piiaksi ja sai huoneen kämppiksen kanssa ja samalla oli omistajalle piikana. Siinä ollaan toisen armoilla. Eihän monet edes näistä asunto-ololoistaan kerro koskaan, vaan häpee niitä..
Jos ei saa heti työtä koulutksen jälkeen, on siitä koulutuksesta se hyöty että osaa etsiä tietoa asioista, eikä heti puheesta käy ilmi että takapajulasta ollaan ja kansakolua vain käyty. Kielistä ei mitään tietoa. Ei niitä omaisuuksia silloinkaan kertynyt ellei ollut 2 ahkeraa ja tervettä työssä käyvää. Lapsia pirtissä viljelemällä oli aika rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoremma taitavat olla vaan kateellisia meille eläkeläisille.
Meillä työt tehtynä ja nyt ollaan ansaitulla vapaalla.
N64, vuonna 1972 työnteon aloittanut.Mitkä työt? Kun niitä töitä ei ole.
Oletko valmis tekemään mitä tahansa työtä ja muuttamaan työn perässä?
Ilkeitä ja huonotapaisia ihmisiä on valitettavasti ihan joka ikäluokassa.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin tänne kirjoittaja on 40-vuotias ylipainoinen nainen. Eli ei tämä palsta ole mikään suomalaisten mielipiteiden kattava otanta.
"Ärsyttääkö sua ikärasismi, joka rehottaa palstalla?"
Ja ei pidä paikkaansa, enemmän alle 40 vuotiaita kuin yli.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4031010/ikagallup-2021#comment-47087148
Ikärasismi on siitä tasa-arvoinen, että kaikki vanhenevat joskus. Ja kaikilla sukupolvilla on omat taakkansa. Toki toisilla ne saattavat olla suuremmat kuin toisilla.
Itse olin kyllä kuullut näistä "boomereiden etuoikeuksista" jo kauan sitten muualta kuin täältä palstalta. Ainakin osa niistä on ihan totta (esim matalammalla koulutulsella sai paremman työpaikan).
Vierailija kirjoitti:
Ikärasismi on siitä tasa-arvoinen, että kaikki vanhenevat joskus. Ja kaikilla sukupolvilla on omat taakkansa. Toki toisilla ne saattavat olla suuremmat kuin toisilla.
Itse olin kyllä kuullut näistä "boomereiden etuoikeuksista" jo kauan sitten muualta kuin täältä palstalta. Ainakin osa niistä on ihan totta (esim matalammalla koulutulsella sai paremman työpaikan).
Mutta onko se yksilön vika jos aika on eri? Nykyinen sukupolvi voi rakentaa sellaisen maailman kuin haluaa, mutta ruudun tuijottelu on vissiin hauskempaa.
Jokaisella sukupolvella on omat ongelmansa.
1800-luvulla oli jopa nälkävuosia. Kadehtisivat sinua.