Jonossa jumittajat, arpojat ja mietiskelijät!!
Jos ihmiset viitsisi edes hiukan katsoa sen arvokkaan olkapäänsä taakse, ja huomata että siellähän onkin jonoa, ja lopettaisi sen jahkaamiaen jossain kahvilan tiskillä! Pliis!
Kun jos mä nyt ottaisin sen latten, eikun ehkä kaakaon ja mitähän se maksaa, ja mitä mä sitten vielä ottaisin. Ja jaarim-jaarim -jaarim.
Henkilökuntaa on yksi ihminen, jokin aikataulu on rajattu ja nämä stanan kesälomalaiset ei tajua miten liikutaan ja tilataan sujuvasti!
Mä tönäisen sen seuraavan arpojan jonon sivuun ja sanon vaan että tilaa sä sitten kun olet päättänyt, tässä on nyt muitakin.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla kerralla tilaatkin sitten pehmis jäätelön tms. Odottelen ulkona ja tirvasen lärviin
Tai sitten saat itse lärviin :)
Eli et voi tietää kuinka käy. Mahdollisuuksia on kaksi: joko vedät tai saat lärviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla kerralla tilaatkin sitten pehmis jäätelön tms. Odottelen ulkona ja tirvasen lärviin
Tai sitten saat itse lärviin :)
Eli et voi tietää kuinka käy. Mahdollisuuksia on kaksi: joko vedät tai saat lärviin.
Etulyönti asema on puoli voittoa katkon pelaamisessakin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se on miettiä etukäteen kotona mitä haluaa tilata, jos tietää mitä on tarjolla, mutta useinkaan niin ei ole. Ja kahviloissa nyt on aika yleistä, että valikoima on tarjolla vitriinissä, jota ei näe ennen kuin on siinä kohdalla, koska muut jonottaa siinä edessä.
No niinpä! Osalla ei ole mitään nettisivuja ja jos jotkin sellaiset nyt sattuu olemaan, siellä on hyvällä tuurilla vain paikkansa pitävät aukioloajat. Monissa paikoissa kesän poikkeusaukiolot on unohdettu nekin päivittää sivuille. Tai netistä löytyy vain jokin epämääräinen face/twitter/insta -tili ko. kuppilan nimellä. Ei puhettakaan, että tämän päivän tarjonta reaaliaikaisine saatavuustietoineen ja raaka-aineluetteloineen olisi nettisivuilla nähtävillä. Joten menkööt kaikki kuppilayritykset konkkaan, jos niiden tiskillä ei enää saa alkaa valintaansa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän yrität tuuppia muita asiakkaita. Poliisi tulee noutamaan ap:n putkaan rauhoittumaan.
Putkassa ap:lla on hyvää aikaa opetella odottamista.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on vallankäyttöä. Nykyään jumittajia on yhä enemmän, kun niin moni on kasvatettu ainutlaatuiseksi lumihiutaleeksi, jonka jokainen lattesiirappivalinta on elämää suurempi kysymys ja jolla on oikein olla huomion keskipisteenä ihan niin kauan aikaa kuin siltä tuntuu. Muita ei ole opetettu huomioimaan, esimerkiksi että jos ei tiedä, mitä ottaisi, antaisi vuoron perässä tulevalle.
Kyllä kaikkien pitää osallistua lumihiutaleen suuriin valintoihin kassalinjalla.
Kasvatuksessaon mennyt jotain vikaan ap:n kaltaisten hermostujien kohdalla. Lumihiutaleet ovat tottuneet saamaan kaikki sillä sekuntilla kun itse sen haluaa, eikä ollenkaan siedetä odottamista
Ohhoh, kylläpä nyt on jollakin hätähousulla mennyt tunteisiin se, että kesäaikana saattaa joillakin se toiminta olla luontaisesti verkkaisempaa. Jos erehtyisit vaikka minut tönäisemään sivuun jonosta, saisit sellaiset lähdöt, että seuraava tunti menisi sinulla navigaattorilla etsiessä, mihin asti olet lentänyt.
Vain dorkat käy muutenkin kahviloissa. Fiksu ja ei-uusavuton keittää itse kahvit KOTONA. Kaupassa tietysti pitää käydä, missä nämä kahviladorkat sitten törttöilevät. Se on sitä oikeistokonservatiivisen kotikasvatuksen tulosta. Äidin persuhedelmiä!
Kerran vaatekaupassa jonotin sovituskoppiin. Kopissa oleva oli jättänyt verhon hiukan raolleen, ja näin miten MEIKKASI siellä.