Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin adoptoida itselleni äidin ja mummon lapsilleni…

Vierailija
12.07.2021 |

Olisko tämä mahdollista? En tarvitse ystävää tässä asiassa, vaikka ystävyydestä se alkaa mutta ihan oikeata äidillistä ja mummo suhdetta siitä ystävyydestä olis tarkoitus kasvaa. Oma suhteeni äitiini on tosi masentava ja se vaikuttaa meidän perheeseen tosi negatiivisesti ja nyt on aika muuttaa tilannetta. Mieheni vanhemmat molemmat jo kuolleet pois, valitettavasti (ikävä silti välillä on).

Tietenkin ei saa olla rikosrekisteriä ja lapsien kanssa tekemistä joten lapsien kanssa työskentely kortti on oltava (koska en tunne sinua tämän kautta tiedän että olet jotenkin rehellinen olemaan lapsieni kanssa), koska itselläni on myös puhdas rikos rekisteri.

Haluaisin antaa jollekin vanhemmalle naiselle mahdollisuuden olla äitinä ja mummona jos edes on halukkaita. Etsimme Lapin suunnasta.

Onko tämä ihan typerää… voisin adoptoida siskon/tädin myös 😊

Olisko rehellisiä järkeviä ystävällisiä vanhempia naisia jotka tarvitsevat tytärtä ja lapsenlapsia.

Olen naimisissa, melkein 40 vuotias nainen, meillä on lapsia.
Töissä käymme molemmat, itse ole vain osa aika työssä(opiskelen kaiken ohella). Lapsemme ovat ahkerat, rakastavaisia, kohteliaita ja fiksuja.

Emme polta tupakka ja emme juo alkoholia. Harrastuksemme ovat mm. ulkoilua, askartelua ja telttailua ja paljon muuta. Meillä on myös koiria.
Meidän uskonto on kristitty, mutta ei tarvitse pelätä emme ole fanaatikkoja.

Rakastamme elämistä luonnolle kunnioituksella, rakastamme auttaa ihmisiä, rakastamme elää ja syödä terveellisesti.

Tässä olin pieni esittely perheeseemme😊

Kysy jos on kysymys johon haluat vastausta.

Kiitos että luit.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tällaisen voi saada toimimaan mutta usein se vaatii sitä että on jo joku side valmiiksi. Siis että se ”uusi äiti” on sukulaistäti tai naapurintäti tai entinen työkaveri. Ihmiset on varautuneita ja säikähtävät jos puhuu jostain varaäidistä, paremmin onnistuisi jos alottaisi suhteen perhetuttuna tai muuna vastaavana.

Vierailija
22/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ymmärtää aikuista, joka etsii itselleen äitiä.

Varmaan sun onkin kun selvästi olet rakastavan äidin lapsi. Mä olen väkivaltaisen rakkaudettoman äidin lapsi ja ymmärrän täysin. Mullakin on äidin mentävä aukko elämässä.

Minusta taas tuntuu, että aiempi kirjoittaja EI ole rakastavan äidin lapsi Jos olisi, hän tietäisi myös, miten ihanaa on ollut lapsena olla vanhempiensa rakastama, miten paljon iloa läheinen suhde vanhempiin tuottaa vielä aikusienakin ja miten suuri merkitys rakastavilla ja läheisillä isovanhemmilla on lapsille. Mulla on kaikki tämä ja ymmärrän oikein hyvin, jos joku, jolla ei ole, kaipaa sellaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaikea? En ole totaalisesti masentunut asiasta, mutta ymmärrän ihmissuhteista sen verran että,

me kaikki tarvitsemme kontaktia, itselläni sitä on paljon omieni lapsieni ja mieheni kanssa. Kontaktia on myös saatava ulkopuolisilta läheisiltä, eri perspektiiviä elämän asioihin ja elämä tulee siitä rikkaammaksi kun on enemmän rakastavaisia ihmisiä ympärillä kasvattamaan itseäni, heitä ja lapsiani.

Me opimme yhdessä tiiviissä perheessä, näinhän me kaikki elimme tuhansia vuosia, nyt asiat on aivan toisin. Itse haluan perheelleni enemmän kuin on tällä hetkellä tarjolla ja uskallan mennä etsimään.

Kiitos kommentista😊

Ap

Vierailija
24/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sun onkin kun selvästi olet rakastavan äidin lapsi. Mä olen väkivaltaisen rakkaudettoman äidin lapsi ja ymmärrän täysin. Mullakin on äidin mentävä aukko elämässä.

Sanotaanko vaikka nyt niin, että olen vaativan oman elämäänsä katkeroituneen äidin lapsi. Hän haluaisi pitää minut psykologi-terapeuttinaan, minä en halua sellainen olla.

Vierailija
25/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas tuntuu, että aiempi kirjoittaja EI ole rakastavan äidin lapsi Jos olisi, hän tietäisi myös, miten ihanaa on ollut lapsena olla vanhempiensa rakastama, miten paljon iloa läheinen suhde vanhempiin tuottaa vielä aikusienakin ja miten suuri merkitys rakastavilla ja läheisillä isovanhemmilla on lapsille. Mulla on kaikki tämä ja ymmärrän oikein hyvin, jos joku, jolla ei ole, kaipaa sellaista. 

😘❤️

Ap

Vierailija
26/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei koskaan tällä palstalla kannata kirjoittaa tuollaista. Saat vaan pzkaa niskaan.

Täällä tukiverkoton myös. Välit on poikki omiin narsistivsnhempiin ja toisella puolella on myös välinpitämättömät isovanhemmat. Meillä ei ole ketään isovanhempaa lastemme elämässä. Vaikka kaikki neljä elossa ja terveitä.

Ymmärrän mitä kaipaat ja minä kaipaan samaa. Varoitan vaan että älä odota liikaa, ei oikein helpolla onnistu. Olen kokeillut palkattuja mummoja ja ystäväpalvelua mutta ei ole oikein onnistunut. Palkatut oli niin rahan perään (ihan ymmärrettävää) ja ystäväpalvelu sitten alkoi vähän oudon aggresiiviseksi…

Omaa uutta äitiä tuskin voi mistään saada. Ostomummon kyllä voi. Keskittyisin sinuna siihen vaihtoehtoon. Sympatiat sinulle täältä, totaalisen äidittömältä. Äitini ei ole nähnyt kahta nuorinta lastani ikinä eikä ole tullut yksiinkään ristiäsiin. Pahaltahan se tuntuu.

Kiitos neuvosta. 😊

Ei haittaa vaikka paskaa löytyy kullan seasta sen voi pestä pois ja silti on kullalla arvoa 😉

Toivottavasti itse löydät sopivan henkilön, hiljaa hyvää tulee (noinko se meni). Ei ole helppoa että mielialaa vaikuttaa noin yksi ihminen, ymmärrän kyllä tunteen. 😘❤️

Ap

Vierailija
27/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla lapsia hylkivällä äidillä käsittelemättömiä, lapsuudesta nousevia ongelmia taustalla ja parisuhde voi olla myös ehkä näytelmää. Eikö sellainen äiti rakasta ketään? Onko kaikki vain teatteria?

Joka tapauksessa lapset joutuvat käymään läpi pitkän prosessin ymmärtääksen mistä kaikki kiikastaa.

Vierailija
28/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin olla tuollainen, mutta asun etelässä...

Kiitos että tarjoat! 😘❤️

Voi olla täällä on joku etelästä joka tarvitsee mummun?

Tehkää vain kaikki turvallisesti, suhteen on myös oltava tasapuolinen ja ymmärtäväinen ja EI HYVÄKSIKÄYTTÖÄ, olen tätä vastaan suunnattomasti, näen hyväksikäyttäjän 10000 km päästä.

Kaikki on uutta, joten ei tuomita nuoria äitejä ja ei valiteta mummojen tavoista tehdä asioita vaan kompromisseja että kaikki sujuu. Näin minä ainakin tekisin.

😊

Ap

Vierailija
29/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla lapsia hylkivällä äidillä käsittelemättömiä, lapsuudesta nousevia ongelmia taustalla ja parisuhde voi olla myös ehkä näytelmää. Eikö sellainen äiti rakasta ketään? Onko kaikki vain teatteria?

Joka tapauksessa lapset joutuvat käymään läpi pitkän prosessin ymmärtääksen mistä kaikki kiikastaa.

Hei, hyvä kysymys.

Kyllä minun äidillä oli lapsuuden ongelmia ja myöhemminkin tosi säälittäviä ongelmia. Minä ymmärrän häntä, mutta hän on myös ongelman aiheuttaja kuten kaikki muut hänen ympärillä ennen ja nyt.

Nyt on kuitenkin mietittävä tulevaisuutta ja sanat ei enää toimi vaan teoista se rakkaus näkyy.

Ap

Vierailija
30/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini tapauksessa syy on selvä: äitini joutuu palvomaan ja antamaan kaiken huomion narsistimiehelleen. Tämä ns isäni on julma, pelottava ja väkivaltainen. Varmaan kaikki äitini jaksaminen menee tuohon.

Vaikka ymmärrän taustoja, ei se silti surua helpota. Äiti olisi voinut myös valita sen vaihtoehdon että pelastaa lapset väkivallalta ja elää elämänsä ilman narsistikiusaajaa.

Vierailija
31/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi,

Tämän idea ei ole että me haukumme äitejämme, vaan ehdokasta äiti/mummo suhdetta varten… alkaa tietenkin kaveri suhteesta.

Kaikilla meillä on ongelmia joillakin isommat joillakin pienet.

Ollaan positiivisia, voi olla joidenkin suhde äitiinsä paranee.

😁

Ap

Vierailija
32/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse samanlaisten pulmien kanssa kipuilin kun lapset olivat pieniä.  Eivät edes kovin hyvin ymmärtäneet sanaa mummi ja ukki, oli etäiset isovanhemmat jotka kertoivat että, on omat lapset kasvattanut ja se riittää. Tutustuin mutkien kautta yli liki 70  vuotiaaseen aktiiviseen ja erittäin virkeään leski rouvaan jonka kanssa hyvä henkinen yhteys löytyi lähes välittömästi. Hänen omat lapsen lapset olivat jo isoja ja usein kertoi että, joskus päivät ovat pitkiä. Yhden tapaamisen yhteydessä ehdotin että, voi tulla käymään kahville kun ohi kävelee. Kiitteli kutsusta, mutta ei muuta. Seuraavan kerran tavatessamme hän kysyi että, mikä osoitteesi on niin tulen ensi viikolla vierailulle.  Ja niin ovikellomme soi seuraavalla viikolla ja kahvit joimme ja lasten kanssa puuhasimme. Ennen lähtöään hän pyysi meidät luokseen kyläilemään seuraavalla viikolla . Oli täytekakun leiponut ihan meitä varten ja tästä alkoi liki 20 vuotta jatkunut ystävyyssuhde. Tutustuimme pikkuhiljaa toisiimme ja aloimme olla lähes viikoittain yhteyksissä, jos ei nähty niin soittelimme ainakin. Itse ehdotin että, olisiko hän lapsilleni vara-mummo ja autan häntä puolestani taas esim. kuljetus apuna, ikkunoiden pesuissa, lääkäri reissuissa auttaen ym.ym.  Sovimme että, raha ei vaihda omistajaa ja voi myös kieltäytyä antamasta apua jos aikataulut eivät natsaa. Yhteistyömme kesti liki kaksi kymmentä vuotta, lapseni kasvoi aikuisiksi ja joskus nämä kävivät häntä piha hommissa auttelemassa. Autoimme toisiamme asiassa kuin asiassa jos oli tarve, ja monta joulu aattoa hän perheeni kanssa vietti. Vara mummo oli myös todella suureksi avuksi pikkulapsi perheen arjessa ja samalla lapseni saivat kokea sanan MUMMO, sen varsinaisessa merkityksessä. Ja tätä  usein lämmöllä muistan.  Eräänä yönä hän soitti minulle ja kertoi vatsan olevan todella kipeä. Mieheni vei hänet päivystykseen ja viikkoa myöhemmin vara-mummomme sai diagnoosin pitkälle levinneestä syövästä. Hän halusi olla kotona mahdollisimman pitkään ja autoin häntä siinä ilomielin, kotihoidon rinnalla.  Kävin kaupassa, siivosin ja lopulta myös kerran viikossa kylvetin.  Paljon puhuimme tulevasta kuolemasta ja hän suunnitteli hautajaisensa alusta loppuun paperille kirjoitettuna. Olin juuri edellisenä iltana hänen pitkät hiuksensa pessyt ja harjannut takuista auki, puhtaissa yö vaatteissa sänkyyn peitellyt ennen lähtöäni.  Iloinen ja hyväntuulinen ja täysin skarppi päästään vara-mummomme jäi jalat turvoksissa sänkyynsä nukkumaan.  Mutta aamulla ei  päässyt enään  edes auttaen sängystään ylös.  Lanssi vei hänet ja vuodeosastolla vajaan viikon vietti, kunnes nukkui pois. Hautajaiset vietettiin kuin hän ne oli suunnitellut, jokaisella oli hänestä niin paljon hyvää sanottavaa.  Vieläkin joskus aikuiset lapsemme muistelevat vara-mummoamme lämmöllä ja varmasti tulevat hänet aina muistamaan.  Kiitos siitä maailman paras VARA-MUMMO.

Vierailija
33/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien kanssa työskentely kortti? Täh? Ja lapset ovat rakastavaisia! Siis keskenään? Hyi...

Vierailija
34/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vara-mummo kirjoitti:

Itse samanlaisten pulmien kanssa kipuilin kun lapset olivat pieniä.  Eivät edes kovin hyvin ymmärtäneet sanaa mummi ja ukki, oli etäiset isovanhemmat jotka kertoivat että, on omat lapset kasvattanut ja se riittää. Tutustuin mutkien kautta yli liki 70  vuotiaaseen aktiiviseen ja erittäin virkeään leski rouvaan jonka kanssa hyvä henkinen yhteys löytyi lähes välittömästi. Hänen omat lapsen lapset olivat jo isoja ja usein kertoi että, joskus päivät ovat pitkiä. Yhden tapaamisen yhteydessä ehdotin että, voi tulla käymään kahville kun ohi kävelee. Kiitteli kutsusta, mutta ei muuta. Seuraavan kerran tavatessamme hän kysyi että, mikä osoitteesi on niin tulen ensi viikolla vierailulle.  Ja niin ovikellomme soi seuraavalla viikolla ja kahvit joimme ja lasten kanssa puuhasimme. Ennen lähtöään hän pyysi meidät luokseen kyläilemään seuraavalla viikolla . Oli täytekakun leiponut ihan meitä varten ja tästä alkoi liki 20 vuotta jatkunut ystävyyssuhde. Tutustuimme pikkuhiljaa toisiimme ja aloimme olla lähes viikoittain yhteyksissä, jos ei nähty niin soittelimme ainakin. Itse ehdotin että, olisiko hän lapsilleni vara-mummo ja autan häntä puolestani taas esim. kuljetus apuna, ikkunoiden pesuissa, lääkäri reissuissa auttaen ym.ym.  Sovimme että, raha ei vaihda omistajaa ja voi myös kieltäytyä antamasta apua jos aikataulut eivät natsaa. Yhteistyömme kesti liki kaksi kymmentä vuotta, lapseni kasvoi aikuisiksi ja joskus nämä kävivät häntä piha hommissa auttelemassa. Autoimme toisiamme asiassa kuin asiassa jos oli tarve, ja monta joulu aattoa hän perheeni kanssa vietti. Vara mummo oli myös todella suureksi avuksi pikkulapsi perheen arjessa ja samalla lapseni saivat kokea sanan MUMMO, sen varsinaisessa merkityksessä. Ja tätä  usein lämmöllä muistan.  Eräänä yönä hän soitti minulle ja kertoi vatsan olevan todella kipeä. Mieheni vei hänet päivystykseen ja viikkoa myöhemmin vara-mummomme sai diagnoosin pitkälle levinneestä syövästä. Hän halusi olla kotona mahdollisimman pitkään ja autoin häntä siinä ilomielin, kotihoidon rinnalla.  Kävin kaupassa, siivosin ja lopulta myös kerran viikossa kylvetin.  Paljon puhuimme tulevasta kuolemasta ja hän suunnitteli hautajaisensa alusta loppuun paperille kirjoitettuna. Olin juuri edellisenä iltana hänen pitkät hiuksensa pessyt ja harjannut takuista auki, puhtaissa yö vaatteissa sänkyyn peitellyt ennen lähtöäni.  Iloinen ja hyväntuulinen ja täysin skarppi päästään vara-mummomme jäi jalat turvoksissa sänkyynsä nukkumaan.  Mutta aamulla ei  päässyt enään  edes auttaen sängystään ylös.  Lanssi vei hänet ja vuodeosastolla vajaan viikon vietti, kunnes nukkui pois. Hautajaiset vietettiin kuin hän ne oli suunnitellut, jokaisella oli hänestä niin paljon hyvää sanottavaa.  Vieläkin joskus aikuiset lapsemme muistelevat vara-mummoamme lämmöllä ja varmasti tulevat hänet aina muistamaan.  Kiitos siitä maailman paras VARA-MUMMO.

Oi kuinka ihanat ihmiset te olette!! 😘❤️❤️

Ap

Vierailija
35/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsien kanssa työskentely kortti? Täh? Ja lapset ovat rakastavaisia! Siis keskenään? Hyi...

Että joo, poliisi laitoksesta tämmöinen saa, että et ole ollut tuomittu lapsiin kohdistuvista rikoksista.

Sinulle hyi, meille meidän lapsien turvallisuus on tärkeintä.

Ap

Vierailija
36/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vara-mummo kirjoitti:

Kiitos että jaoit tarinanne ❤️❤️❤️

Vierailija
37/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että joo, poliisi laitoksesta tämmöinen saa, että et ole ollut tuomittu lapsiin kohdistuvista rikoksista.

Ap

Tarkoitat siis rikosrekisteriotetta. Olisit sitten kirjoittanut niin.

Kirjoitit lasten olevan rakastavaisia. Toivottavasti eivät ole, sillä rakastavaiset = osapuolet ovat eroottisessa suhteessa toisiinsa. Ja sehän olisi melko sairasta, eikö vain? Siksi hyi.

Vierailija
38/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tahtoisin alkaa mummoksi! Oma lapsi täysi-ikäinen, mutta ei halua lapsia ja hyväkin niin.. Mutta itse voisin antaa paljonkin lapsenlapsille ja kyllä siinä se tytärkin oli kiva lisä, tai toinen poika. Äskenkin uimaleluja laittelin ja ajattelin miten kiva olisi, jos voisi viedä lapsenlapsia vaikka uimaan. Tai mitä kaikkea kivaa keksittäisiin kun tulisivat tänne maalle mummolaan :/

N45

Vierailija
39/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää olis kiva juttu. Tommosesta oon haaveillut aina. Nyt odotan esikoislaista ja oma äitini on syvästi masentunut,; hänestä ei ole ollut n. 20 vuoteen enää yhtikäs mihinkään muuhun kuin ankeuttajamaan meidän lastensa elämää.

Vierailija
40/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tarkoitat siis rikosrekisteriotetta. Olisit sitten kirjoittanut niin.

Kirjoitit lasten olevan rakastavaisia. Toivottavasti eivät ole, sillä rakastavaiset = osapuolet ovat eroottisessa suhteessa toisiinsa. Ja sehän olisi melko sairasta, eikö vain? Siksi hyi.

No tietenkin hyi!!

Rakastavaisia ihmisiä, apuva! Ei tietenkään keskenään eroottisesti!

Ap