Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin adoptoida itselleni äidin ja mummon lapsilleni…

Vierailija
12.07.2021 |

Olisko tämä mahdollista? En tarvitse ystävää tässä asiassa, vaikka ystävyydestä se alkaa mutta ihan oikeata äidillistä ja mummo suhdetta siitä ystävyydestä olis tarkoitus kasvaa. Oma suhteeni äitiini on tosi masentava ja se vaikuttaa meidän perheeseen tosi negatiivisesti ja nyt on aika muuttaa tilannetta. Mieheni vanhemmat molemmat jo kuolleet pois, valitettavasti (ikävä silti välillä on).

Tietenkin ei saa olla rikosrekisteriä ja lapsien kanssa tekemistä joten lapsien kanssa työskentely kortti on oltava (koska en tunne sinua tämän kautta tiedän että olet jotenkin rehellinen olemaan lapsieni kanssa), koska itselläni on myös puhdas rikos rekisteri.

Haluaisin antaa jollekin vanhemmalle naiselle mahdollisuuden olla äitinä ja mummona jos edes on halukkaita. Etsimme Lapin suunnasta.

Onko tämä ihan typerää… voisin adoptoida siskon/tädin myös 😊

Olisko rehellisiä järkeviä ystävällisiä vanhempia naisia jotka tarvitsevat tytärtä ja lapsenlapsia.

Olen naimisissa, melkein 40 vuotias nainen, meillä on lapsia.
Töissä käymme molemmat, itse ole vain osa aika työssä(opiskelen kaiken ohella). Lapsemme ovat ahkerat, rakastavaisia, kohteliaita ja fiksuja.

Emme polta tupakka ja emme juo alkoholia. Harrastuksemme ovat mm. ulkoilua, askartelua ja telttailua ja paljon muuta. Meillä on myös koiria.
Meidän uskonto on kristitty, mutta ei tarvitse pelätä emme ole fanaatikkoja.

Rakastamme elämistä luonnolle kunnioituksella, rakastamme auttaa ihmisiä, rakastamme elää ja syödä terveellisesti.

Tässä olin pieni esittely perheeseemme😊

Kysy jos on kysymys johon haluat vastausta.

Kiitos että luit.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää olis kiva juttu. Tommosesta oon haaveillut aina. Nyt odotan esikoislaista ja oma äitini on syvästi masentunut,; hänestä ei ole ollut n. 20 vuoteen enää yhtikäs mihinkään muuhun kuin ankeuttajamaan meidän lastensa elämää.

Toivottavasti jaksat! 😘❤️

Ap

Vierailija
42/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana ideahan tuo on! Kunhan tarkoituksena ei ole löytää lastenhoito-automaattia, vaan aito ja vastavuoroinen ihmissuhde. Olen itse reilu 50v äiti pk seudulta, ja voisin hyvin kuvitella olevani myös ”sijaisäitinä ja varamummona” jollekin nuorelle äidille joka kaipaa tukea äitiyteensä ja elämäänsä yleensäkin, ja auttaisin kyllä ihan konkreettisestikin lasten kanssa myös.

Kiitos!

No ei tietenkään edes tullut mielekkään lastenhoito-automaattia(en ole edes kuullut tällaisesta) mutta tarkoitat varmaan lastenhoitaja…

Olemme aika tiivis perhe, huolehdimme toisistamme aika hyvin. Mutta kai joskus mummo voi katsoa lapsien perään jos on paha hätä, mutta tämä idean tarkoitus olis olla perhe, ei ketään käytetä hyväksi.

Omieni lapsieni perään on katsottu vain työ Joulu juhlien( pari kerta) takia ja kuin synnytin lapsia.

Ihana että olet noin avoin! ❤️

Ap

😀 Tarkoitin tuolla automaatilla sitä, että kun on niitäkin jotka hoidattavat lapsensa lähes täysin isovanhemmilla, ja olettavat näiden olevan aina käytettävissä, niin sellaista en hyväksy. Se on hyväksikäyttöä. Oletinkin ettet kuitenkaan sellaista tarkoittanut, vaan ihan aitoa kiinnostusta ja välittämistä. Elämänkokemuksen jakamista, ja arjen neuvoja. Aikaa lapsille, kertomuksia ajoista ”ennen vanhaan” jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin myös. Äitiäni ei voisi vähempää kiinnostaa minun / lapsenlasten elämä. Haluaisin elämääni läheisen äiti/mummo ihmisen.

Miksi?

Vierailija
44/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kivaa olette ajatelleet minulle? Olen 65-vuotias, raitis, tupakoimaton, eikä minulla ole tytärtä tai lapsenlasta. Itse asiassa kaupan päälle tulisi myös mieheni, samanikäinen kuin minä, myös raitis ja savuton.

Vierailija
45/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin joskus kyselyn vastaavasta mummon etsinnästä. Eka vastaus oli: "Joo, ei tipu rahaa!"

Tuo rikosrekisteriote.. en kyllä hae sitä sinun pyynnöstäsi enkä halua näyttääkään sitä kenellekään, jos siinä on sotu näkyvissä! Haluan pitää omani turvassa siinä missä sinäkin haluat pitää lapsesi turvassa (ymmärrettävää kyllä).

Onnea etsintääsi!

Vierailija
46/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sun ajatuksesi ap. Olen itse miettinyt samaa, mulla oli oikein hyvä suhde äitiini, mutta menetimme hänet yllättäen. Tai en mä itse miettinyt, mutta lapseni ehdotti lapsen mielellään, että hankitaan uusi mummo. Ja sitten aloin miettimään, että miksi ihmisellä pitää olla vain yksi äiti? Miksi äitejä ei voisi olla montaa? Itselläni oli lapsena "lainamummo", joka ei ollut sukua, mutta läheisempi kuin omat mummot ja aikuisena olen tajunnut kuinka hieno juttu se oli.

Eli meillekin kelpaisi lainamummo. Ollaan ihan tavallinen pirkanmaalainen asiantuntijatöissä käyvä ja aika kiireinen lapsiperhe, jolla elämä ihan hyvin ns. kasassa. Ja se "sisko perheineenkin" kelpaisi, kun pienen suvun vuoksi lapsilla ei ole serkkujakaan.

Vierailija
47/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kivaa olette ajatelleet minulle? Olen 65-vuotias, raitis, tupakoimaton, eikä minulla ole tytärtä tai lapsenlasta. Itse asiassa kaupan päälle tulisi myös mieheni, samanikäinen kuin minä, myös raitis ja savuton.

Missä vastaukset viipyvät?

Vierailija
48/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan.

Vierailija
49/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä. Leikkimielellä voi "adoptoida", mutta jos laillisesti se voi tuoda ongelmia. Esimerkiksi myöhemmin voi paljastua jotain tuntemattomasta ihmisestä. Lapset eivät halua elämäänsä automaattisesti mummua tai vierasta tätiä, varsinkaan ankeuttajaa. Pitäisi olla aika positiivinen ja kiva ihminen. Ehkä voisit mieluummin hankkia ystäväksi tai tutuksi eri ikäisen.

Vierailija
50/58 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee sitä. Leikkimielellä voi "adoptoida", mutta jos laillisesti se voi tuoda ongelmia. Esimerkiksi myöhemmin voi paljastua jotain tuntemattomasta ihmisestä. Lapset eivät halua elämäänsä automaattisesti mummua tai vierasta tätiä, varsinkaan ankeuttajaa. Pitäisi olla aika positiivinen ja kiva ihminen. Ehkä voisit mieluummin hankkia ystäväksi tai tutuksi eri ikäisen.

Eiköhän tässä lähinnä olisikin kyse "adoptoimisesta", jos siitäkään, kun eivät nuo nuoret jaksa enää edes vastailla.

Vierailija
51/58 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvosta! 😊

Joo kyllä kaveruudesta sen näkee että onnistuuko.

Ap

Vierailija
52/58 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän sun ajatuksesi ap. Olen itse miettinyt samaa, mulla oli oikein hyvä suhde äitiini, mutta menetimme hänet yllättäen. Tai en mä itse miettinyt, mutta lapseni ehdotti lapsen mielellään, että hankitaan uusi mummo. Ja sitten aloin miettimään, että miksi ihmisellä pitää olla vain yksi äiti? Miksi äitejä ei voisi olla montaa? Itselläni oli lapsena "lainamummo", joka ei ollut sukua, mutta läheisempi kuin omat mummot ja aikuisena olen tajunnut kuinka hieno juttu se oli.

Eli meillekin kelpaisi lainamummo. Ollaan ihan tavallinen pirkanmaalainen asiantuntijatöissä käyvä ja aika kiireinen lapsiperhe, jolla elämä ihan hyvin ns. kasassa. Ja se "sisko perheineenkin" kelpaisi, kun pienen suvun vuoksi lapsilla ei ole serkkujakaan.

😊

Toivottavasti sinulle löytyy mukava mummo myös!

Ap

Vierailija
53/58 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa tehdään yhdessä, mitä perhe elämässä yleensäkkin tehdään, Joulu on yksi mikä tulee mieleen. En minä kaikkea perheen asioita ja tekemisiä yksin päätä ja tule tekemään Kivaa? Mitä kivaa mummot haluaa?

😊

Ap

Vierailija
54/58 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivaa tehdään yhdessä, mitä perhe elämässä yleensäkkin tehdään, Joulu on yksi mikä tulee mieleen. En minä kaikkea perheen asioita ja tekemisiä yksin päätä ja tule tekemään Kivaa? Mitä kivaa mummot haluaa?

😊

Ap

Ai sinä haluat useammankin mummon. Koetahan pärjätä. T. Odottanut.

Vierailija
55/58 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😊

Ap

Keskellä kuuminta kesää tuo reppana joulua suunnittelee, omg.

Vierailija
56/58 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat AP aivan ihanalta ihmiseltä ja ideasi on loistava.

Olen 49- vuotias, yhden aikuisen (19-v) äiti ja voisin toimia ihan hyvin vara- mummina. En tule koskaan saamaan lasten lapsia, mikä tuntuu ajoittain pahalta. Pienet ihmiset ovat aitoja ja ihania. Onneksi työssäni vaka- opettajana saan olla lasten kanssa. Äitinä sinulle en varmaan osaisi olla, kuuntelevan ystävänä kyllä.

T: Etelä-suomi

Vierailija
57/58 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aivan ihanat isovanhemmat mutta heistä aika jätti aivan liian varhain. Eli ymmärrän hyvin tuon kaipuun kertoa jollekin joka aidosti välittää lapsesta vaikka ihan pieniäkin asioita, jotka ovat olleet juuri siinä hetkessä pienelle tärkeitä.

Varaserkutkin on hyvä idea. Pitäisikö perustaa joku varasiskojen ja varamummojen/varaminiöiden ryhmä (omat ryhmät eri puolille Suomea) ja tavata porukalla vaikka kahvilassa, kun tilanne sallii. Jos niin löytyisi hyvät perhematchit. :)

Vierailija
58/58 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aivan ihanat isovanhemmat mutta heistä aika jätti aivan liian varhain. Eli ymmärrän hyvin tuon kaipuun kertoa jollekin joka aidosti välittää lapsesta vaikka ihan pieniäkin asioita, jotka ovat olleet juuri siinä hetkessä pienelle tärkeitä.

Varaserkutkin on hyvä idea. Pitäisikö perustaa joku varasiskojen ja varamummojen/varaminiöiden ryhmä (omat ryhmät eri puolille Suomea) ja tavata porukalla vaikka kahvilassa, kun tilanne sallii. Jos niin löytyisi hyvät perhematchit. :)

Tää olisi erinomainen ajatus!

T. 46