Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussissa kakara meuhkasi kovaäänisesti

12.07.2021 |

Äiti ei kieltänyt metelöimästä. Miten ihmeessä lapset nykyään kasvatetaan? Eikö niille opeteta mitään käytöstapoja?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, nykyään ei lapsille opeteta MITÄÄN käytöstapoja. Ollaan vain kuin ellun kanat. Junttimaisen näköistä. Sivistysvaltioissa opetetaan lapsille tavat pienestä lähtien, mutta Suomihan ei ole sivistysvaltio. Kakarat kirkuu ja huutaa marketeissa, bussissa, leikkikentillä, uimassa, sellaista sairasta kirkumista, olen joskus kysynyt että onko sinun lapsellasi joku hätä kun kirkuu. Meille sanottiin kun olimme lapsia että esimerkiksi kun olette uimassa siellä ei saa kirkua, koska joku voi luulla että on hätä. Ilmeisesti näillä nykyajan kakaroilla on koko ajan joku hätä päällä. Kamalaa katsottavaa, ja näiden äidit on yleensä sellaisia että niiden päässä ei liiku YHTÄÄN MITÄÄN. Aivan kuin olisivat jossain huumeissa ja kersa vaan huutaa ja kirkuu.

Olen matkustanut paljon Ranskassa ja Italiassa. Siellä olen huomannut, että lapset eivät hypi vanhempiensa nenille, ei todellakaan. Siellä lapset kunnioittavat vanhempia. Suomessa tätä ei näe nykyään. Kaikki paikat väärällään sellaisia vähän vinksahtaneita kakaroita.

Vierailija
2/32 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa surkea vanhempi ollut siellä bussissa. Minulla on aina mukana tabletti ja herkkuja, niin lapset ovat matkan nätisti, eivätkä häiritse kanssa matkustavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia olen hankkinut korvatulpat bussimatkoja varten. Noita mölypentuja löperöine vanhempineen on nykyään ihan liikaa.

Vierailija
4/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät opi normaalia puheääntä, jos kotona heille huudetaan ja lastenohjelmat, joiden ääreen heidät istutetaan tunneiksi, ovat sekopäistä mölyämistä.

Vierailija
5/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken huippu HSL:n liikenteessä: Ulkosuomalainen kuski, ulkosuomalainen äiti rattaineen ja lapsi keikkui tolpassa vaarallisen näköisesti. Kuski ei kehdannut sanoa mitään, mutta käski bussiin tulevaa matkustajaa sanomaan äidille, että lapsi istumaan johonkin (penkille tai rattaisiin) turvallisesti. Matkustaja välitti tiedon ja nainen rupesi ragemaan, että sinähän et MINUN lastani komentele??? 

Vierailija
6/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisithan itse pyytää lasta pitämään pienempää ääntä.

Vierailija
7/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitähän vasta saakin vihaisen mamman kimppuunsa… Heidän kullannuppuaan kun kukaan ei saa arvostella.

Vierailija
8/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt myös samaa. Lapset ovat päälle päsmäreinä joka paikassa !

Missä onkaan lapsia mukana , rauhasta tai edes kohtuullisesti käyttäytyvistä lapsista ei tietoakaan 🤦.

Ei lasten tarvitse ollakaan hiljaa ja näkymättömiä, mutta ei myöskään toisessa ääripäässä.

Vielä -60 ja -70 ja jopa -80 luvuilla lapset tottelivat vanhempiaan, TAI, VANHEMMAT jaksoivat pitää säännöistä kiinni lapsiensa kanssa, ja vanhempia uskottiin.

Etelä-Euroopassa on vielä nytkin lapsilla hyvät käytöstavat ja kunnioittavat vanhempiaan ja vanhuksia, mitä ei ikävä kyllä Suomessa juurikaan havaita. Monesti kuulee miten ilkeästi huudellaan vanhuksille.

Joskus Italiassa jäin katsomaan kahvilassa miten perhe oli kahvilla , lapset , vaikka heitä oli useitakin niin olivat niin sovussa ja fiksusti vanhempiensa seurassa. Niin, vähän tuli surumielinen oli, että miksi ei Suomessakin näin...

Vierailija
9/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole vielä mitään.

Odottakaa kun uussuomalaiset vuokraavat matkailuauton tms ja lomailevat Suomessa.

Mutta niin ihanaa kun on monikulttuuria.

Vierailija
10/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaisia lapsia enää "kasvateta".

Heille "sanoitetaan tunteita".

Vierailija
11/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa suomalaista lapsivihaa. Pieni ymmärrys paikallaan, ettehän te tiedä lapsesta tai hänen vanhemmistaan mitään. Just sillä hetkellä voi olla suurempiakin murheita kuin vilkas lapsi. Itseni kasvatettiin hiljaiseksi seinäruusuksi ja edelleen pyydän anteeksi olemassaoloani, ei sekään hyvä ole...

Vierailija
12/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun kotona saa niin miksei täällä ja pitäähän lapsia ymmärtää... päläpälä.

Ei ihme että ihmiset pitävät lapsivapaita häitäkin nykyään.

Vierailija
13/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saa metelöidä muista piittaamatta, aikuiset saa pitää kenkiä istuimella, parveketupakoida, kiertää veroja, you name it.

mitä isot edellä, sitä pienet perässä...

Vierailija
14/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa suomalaista lapsivihaa. Pieni ymmärrys paikallaan, ettehän te tiedä lapsesta tai hänen vanhemmistaan mitään. Just sillä hetkellä voi olla suurempiakin murheita kuin vilkas lapsi. Itseni kasvatettiin hiljaiseksi seinäruusuksi ja edelleen pyydän anteeksi olemassaoloani, ei sekään hyvä ole...

Taas vedit toiseen ääripäähän. Turha niistä ääripäistä on mutista, se ei ole mikään mahdoton tehtävä kasvattaa lapsesta sellaista että tavalliset käytöstavat on hallussa. Ei ole pakko olla tuppisuu. Mutta se on niin perustavanlainen asia,että yleisillä paikoilla tai julkisissa ei riehuta ja käyttäydytä kuin se olisi perheen yksityisomistuksessa, että jos sitä ei osaa lapselleen opettaa, niin jossain on isosti vikaa.

Vierailija
15/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ovat ne joita LASTEN täytyy totella !

Ikävä kyllä, harvassa ovat nyky vanhemmat jotka jaksavat pitää säännöistä kiinni !

Ja kun ei pidetä, niin säännöt ovat siinä tapauksessa täysin turhia.

Vierailija
16/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden riekkuvien ja kirkuvien tenavien vanhemmat ovat vapaan kasvatuksen uhreja. Meillähän vapaa kasvatus ymmärrettiin täysin väärin eli että lapsille ei saa asettaa minkäänlaisia rajoja, vaan heidän pitää saada toteuttaa itseään. Nyt nämä itseään toteuttavat vanhemmat ovat täysin kädettömiä lastensa kanssa. Tosin eivät kaikki lapset ole kauhukakaroita, vaan kyllä niitä kauniisti käyttäytyviäkin on. 

Toisaalta kyllä jollakin tasolla ymmärrän lasten riekkumisen bussieissa tällaisella helteellä.

17/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teki kyllä mieli. Ap

Vierailija
18/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu lapsia kakaroiksi! Ap varmaan tiukkis mutsi.

19/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kutsu lapsia kakaroiksi! Ap varmaan tiukkis mutsi.

Oli niin huonokäytöksinen, että kutsun kyllä kakaraksi.

Vierailija
20/32 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken huippu HSL:n liikenteessä: Ulkosuomalainen kuski, ulkosuomalainen äiti rattaineen ja lapsi keikkui tolpassa vaarallisen näköisesti. Kuski ei kehdannut sanoa mitään, mutta käski bussiin tulevaa matkustajaa sanomaan äidille, että lapsi istumaan johonkin (penkille tai rattaisiin) turvallisesti. Matkustaja välitti tiedon ja nainen rupesi ragemaan, että sinähän et MINUN lastani komentele??? 

Siis mistä päättelit, että kuski ja tuo äiti lapsineen olivat ulkomailla asuvia suomalaisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan