Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin 12v tyttäreni sängyn alta veriset alushousut, vihjaanko jotenkin hienovaraisesti, että tiedän asiasta?

Vierailija
12.07.2021 |

Ei ole kertonut minulle. On ollut kyllä normaalia itkuisempi ja kiukkuinen viime päivinä. Kerronko, että tiedän, jotta hän saa valita mieluisiaan suojia ja saa pyytää tarvittaessa särkylääkkeitä? Ja ettei asiassa ole mitään hävettävää.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin äitini löysi vastaavan kätkön, kun menkat olivat alkaneet. Ripitti minut oikein kunnolla, miten likaista ja epähygieenistä on säilöä verisiä alkkareita kaapin nurkassa. Nojoo, niin varmasti onkin, mutta tuolla saarnallaan aiheutti vain sen, että pidän edelleenkin ruumiintoimintojani likaisina ja ällöinä, enkä ole koskaan voinut puhua äidille esim. huolistani vaikka juuri menkkojen tai muiden yksityisasioideni suhteen.

Saarnan ja syyttelyn sijaan olisi ollut mukava saada omaan huoneeseen vaikkapa pari pakettia erilaisia siteitä ja kehotuksen tulla juttelemaan, jos jokin mietityttää. Ketjun alussa jonkun ehdottama viesti paperilla sidepakettien kyljessä kuulosti minusta lempeältä ja lapsen tunteet huomioivalta tavalta ottaa asia esille. Hän ei välttämättä halua puhua asiasta kasvokkain.

Kannattaa muistaa, että menkat voivat herättää kaikenlaisia tunteita. Häpeääkin, vaikka kuukautisissa sinänsä mitään hävettävää olekaan. Minulle ainakin tuntui silloin vaikealta ja epämiellyttävältä hyväksyä alkava "naiseuteni" menkkojen myötä.

Täällä sama juttu. Olin silloin jotain 11v. ja kyllä häpesin todella sen jälkeen kaikkea menkkoihin liittyvää. Aloin ostaa itse tamponeja, koska äidin mielestä nekin oli s**tanasta, eikä ollenkaan lasten juttu. Itse taas en voinut sietää siteitä, koska kerran autossa tuli ohi ja sain siitäkin hirvittävät huudot + että jouduin kivuissa hinkkaamaan sen auton penkin puhtaaksi. Että sillain.

Jos mulla olisi tytär, niin ehdottomasti asia olisi normaali ja siitä oltais keskusteltu jo hyvissä ajoin. Tai siis vaikka aina, jos olis ihmetellyt tamponeja tmv. Meillä pojat pyöritellyt käsissä tamponeja iät ja ajat, kun käyvät vessassa. Tietää mitä varten ne on ja se siitä. Ei siinä oo mitään outoa. Mutta sit kun ne alkaa ja jos löytyis sama ylläri, niin lähestyisin just kirjeen ja pussukan kera missä olis mistä valita. Oma kokemus oli niin kamala...

Vierailija
62/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois kyllä vähempää kiinnostaa😂

Vierailija
64/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa on varmasti puhuttu näistä asioista,niin oppitunneilla kuin terkkarin kanssa.Ei ole tyttö umpiossa. Äiti voisi terästäytyä ja ottaa äidin roolin eikä ihmetellä täällä palstalla.

Vierailija
65/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vois kyllä vähempää kiinnostaa😂

Selvästi kiinnostaa, kun luit ja kommentoit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän