Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kummi ei ehdi kummilapsensa rippijuhliin

Vierailija
12.07.2021 |

Ilmoitettu varmaan tammikuussa lapsettomalle kummille, koska rippijuhlat on. Nyt ilmoitti, että ei pääse, koska loma alkaa silloin ja pitää olla toisella paikkakunnalla just silloin tekemässä jotain. Mitä vastata kummille? Ärsyttää nimittäin suunnattomasti.

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret tykkäävät pääosin niistä lahjarahoista ja jotkut tytöt siitä, että saavat pukeutua siistimmin, mutta muusta ei ole väliä. Ehkä sitä rahaa ei retostella vieraiden kuulleen, mutta kavereiden kanssa kyllä.

Meillä vanhin lapsi ei halunnut rippileirille tai edes kaupunkirippikouluun aikanaan. Pari vuotta vanhempi serkku sanoi, että kannattaa mennä, ja että hän sai lahjaksi lähelle 1000 euroa rahaa. Samaa kuulin myös muilta. Raha on todellakin se syy käydä leiri. Ei kai kukaan oikeasti luule, että joku rukouksien ja käskyjen opettelu ulkoa olisi niin houkuttelevaa, että sen takia kannattaisi uhrata hyviä lomapäiviä? Tottakai se voi olla joillekin kivaa olla kavereiden kanssa saman ikäisten nuorten swurassa jossakin, mutta osalle se on yhtä ikävää kuin koulussa käyminen.

Uskon ka ssa rippileirille ja konfirmaatiolla ei ole oikeasti yhtään mitään tekemistä.

Vierailija
122/122 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä kummilasta. Ensimmäinen ei käynyt rippikoulua ja toisen konfirmaatiossa sekä juhlissa oli viime syksynä koronarajoitukset eli mua ei kutsuttu paikalle. Tilinumero kyllä toimitettiin... Kolmas kummilapsi luultavasti pääsee ripille 1,5 vuoden kuluttua. Saa nähdä pitääkö olla kirkossa. Tosin, olen eronnut kirkosta, joten ehkä vältyn siltä rastilta. Juhliin sitten jos pidetään ja rahaa varmasti toivotaan oli tilanne mikä hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla