Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerron nyt tarinani: kun auringon ottaminen oli ajanhaaskausta

Vierailija
11.07.2021 |

Ajattelin, että tänä kesänä haluan kauniin päivetyksen. En mitään överibrunaa, tai semmoista. Vaan etten näyttäisi taas siltä, että olen viettänyt kesäni bunkkerissa jossain maan alla.

Olin käymässä maalla ja ajattelin, että tämä on sopiva sauma maltillisen päivetyksen hankkimiseen. Vältin keskipäivän aurinkoa, olin auringossa vain lyhyitä aikoja kerrallaan, n 10-15 min ja viikon päätteeksi ihastelin sopivan päivettynyttä ihoani.

Palasin kaupunkiin ja viikko meni pääosin viileissä sisätiloissa. Kävin eilen Prismassa kesätoppi päällä ja kun satuin katsomaan peiliin, niin huomasin että olin ihan vitivalkoinen jälleen. Se kovalla vaivalla hankittu, harkittu rusketus, oli viikossa haihtunut tiehensä. Miksi ihmiset edes ottaa aurinkoa, kun se rusketus haihtuu noin nopeasti? Eikä yhtään enempi ihon paahtaminen edes ole terveellistä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päinvastainen ongelma. Yritän parhaani mukaan vältellä auringossa olemista mutta rusketun saman tien. Nytkin olen jo ruskea kuin papu vaikka kaikki aurinko mitä olen saanut tulee siitä kun käyn tyyliin postilaatikolla ja viemässä pyykit. Rannalla on kerran oltu pari tuntia, mulla oli 50 suojakertoimen rasva ja istuin uv-suojatun varjon alla. Minulla on suomalaisille harvinainen keltasävyinen iho, lieneekö sillä jotain tekemistä asian kanssa.

Vierailija
2/9 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy yleensä vielä vuodenvaihteenkin jälkeen kesän rusketusrajat. Yksilöllistä siis kuinka nopeasti "haihtuu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa hommaa ja en tiedä muuta niin tylsää kun maata aurinkossa.

Vierailija
4/9 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan spf50, kuten yleensä teen, niin en kyllä saa yhtään väriä iholle. Ap

Vierailija
5/9 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa hommaa ja en tiedä muuta niin tylsää kun maata aurinkossa.

Sanopa muuta. Kävi tylsäksi jo minuuteissa ja jotkut viihtyy tuntikausia jossain altaalla tai rannalla. Miten? Hikinoro vaan valuu alaselkää pitkin ja aivotkin paahtuu. Ap

Vierailija
6/9 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä minä rusketun ja haihtuu hitaasti. Mikset käytä rusketusvoidetta, sen luulisi olevan helpompaa kuin noin suunniteltu auringonotto.

Vierailija
7/9 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen blondi ja lapsuudesta muistan miten olin aina tosi ruskea loman jälkeen. Tänä kesänä on ollut yhtä sun toista huolta enkä ole pahemmin ottanut aurinkoa. Viime viikonloppuna unohdin aurinkorasvan vaikka olin monta tuntia rannalla. Paloin niin että sattui ja harmitti. Iho muuttui kuitenkin ruskeaksi kahden päivän jälkeen. Hiukseni ovat enemmänkin kylmään taittavat, lapsena vitivalkoiset ja nyt nelikymppisenä juurikasvu on tummanvaalea.

Vierailija
8/9 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ruskettuu helposti, jotkut ei millään. Olen kyllä periaatteessa sitä mieltä, että tuo on ihan hölmöä hommaa stressata jostain rusketuksesta, mutta niin mäkin vaan laitan itseruskettavaa piristääkseni naamaani…ulkona suojaan ihoani kaikin keinoin. Nuorempana olin kyllä usein kuin papu, koska rusketun helposti ja se rusketus myös säilyy pitkään.

Vierailija
9/9 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes halua ruskettua. Miksi ehdoin tahdoin altistaa itseään ihosyövälle ja aurinko on ihon vanhentaja nro1. Harmittaa kun en nuorempana tajunnut kunnolla suojautua auringolta. Nyt on aina spf50 iholla.