Kotiäidin arki on työssäkäyvän äidin lomaa
Minkä takia kotiäidit valittavat, että heillä on niin rankkaa? Minulla on kolme lasta ja helpointa oli silloin kun lapset olivat pieniä ja sai olla kotona.
Nyt nuorin on 4v. ja on niin rentoa olla lomalla lasten kanssa. Mieskin löytyy, mutta ei hän mikään piika ole. Omat hommansa ja sotkunsa hoitaa ja lapset silloin kun olen itse vuorotyössä.
Puhumattakaan jostain yhden lapsen perheestä, jossa on molemmat vanhemmat ja toinen aina kotona. Huh huh kun on rankkaa.
Kommentit (147)
Minä yritin aikoinaan ehdottaa että työpaikalla lopetettaisiin kokonaan vapaapäivät koska niiden jälkeen oli aina ihan puhki ja työputken aloittaminen vaikeaa. Hirveä työleiri kotona silloin kun on monta lasta. Monesti ilmoitin jääväni ylitöihin vaikka oikeasti istuin työpaikan kahvihuoneessa lepäämässä.
Kyllä työ on rankkaa. Itsellä kolme lasta kahden vuoden ikäeroilla. Kotiäitinä olin kunnes esikoinen meni esikouluun. Ihanaa aikaa oli tuo. Sen jälkeen onkin ollut opiskelua, työtä, lasten tarhat, koulut., nyt lapset aikuisia ja yhtä työtä tämä elämä huh.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lomat, etenkin kesä oli aina leppoisaa aikaa lasten kanssa, vasta se syksyllä rankkenee, kun työt ja muut jatkuu.
Kesällä repii arskaa puistoeväsretkellä.talvella lumi tukkinut tiet pukemiset kylmään pimeään tappelut joten tabletti vetää päivän puoleensa
Kyllä se työssäolo on lomaa kun kotona ole ketään sotkemassa. Tarhatädit hoitaa syöttää. Työnjälkeen käydään rauhassa kaupassa ja tunti ollaan lapsen kanssa kotona jonka jälkeen se menee yöunille. Uliuliii
Minustakin työssä oleminen oli "lomaa". Paljon raskaampaa on olla täyspäiväinen äiti kuin työssä käyvä äiti mun kokemuksen mukaan. Vaikka tietysti sitä töissäkin väsyi mutta ei kuitenkaan niin kokonaisvaltaisesti.
Mikäli ottaa huomioon vain ap:n otsikon niin tottahan se on. Siitä voi olla montaa mieltä, että kumpi on raskaampaa. Toiselle kotona olo ja toiselle töissä käynti. Minulle työssäkäynti on ehdottomasti "helpompaa" ja olinkin hieman kateellinen miehelleni aikanaan kun hän "pääsi" töihin ja sai käydä rauhassa lounaalla ja vessassa.
Faktahan se on, että kun työssä kävijä jää lomalle niin silloin hän tekee ns. kotiäidin "työtä", eli kotiäitiys on silloin hänen lomaansa!