Rahapuut kuolee
Onko viherpeukoloita palstalla? Saako minun rahapuut liikaa, vai liian vähän vettä, kun lehdet tippuu ja jopa yksittäisiä oksia katkeaa kokonaan. Olen antanut 2 viikon välein vettä.
Kommentit (11)
Miten valo-olosuhteet?
Runsaassa valossa vaatii enemmän vettä kuin reilussa varjossa. Ei siedä suoraa paahdetta.
Ja vesi ei saa jäädä seisomaan kukan juurille. Itse kylvetän arviolta 15-20 min kahden viikon välein.
Tippuvatko ne lehdet rusinaksi kuivuneina vai pulleina? Jälkimmäisessä tapauksessa kastelet liikaa. Kalenterin mukaan ei koskaan pidä kastella, vaan kokeilla sormella onko multa kuivaa.
Kun lehdet näyttävät vähän laiskistuneilta uppokastelen vartin verran. Eli sopivaan kulhoon tai altaaseen kolmisen senttiä vettä ja kasvi sinne vartiksi. Sillä pärjää taas viikon tai pari lämpötilasta ja valosta riippuen
Katselen itse kun lehdet menee ryppyisiksi, eli varmaan kerran kahdessa kuussa. Kasvaa ja voi hyvin. Jos lehdet tosiaan tippuu pulleina ja terveen näköisinä niin liikaa vettä. Nyt vaan multa kuivaksi ja paljon valoa. Ei kuitenkaan suoraa paahdetta.
Minä tiedän, minä tiedän: sillä on liian vähän valoa! Se tarvitsee valoisan paikan, vain vähän kastelua ja kaktusmullan, jossa on kolmannes hiekkaa. Pieni mieluiten saviruukku!
Anna kymppejä, ne ei pärjää vitosilla.
Tai kokeile näitä neuvoja, toimi mulla: https://www.omakoti.fi/kukkien-kasvien-hoito/rahapuu/
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän, minä tiedän: sillä on liian vähän valoa! Se tarvitsee valoisan paikan, vain vähän kastelua ja kaktusmullan, jossa on kolmannes hiekkaa. Pieni mieluiten saviruukku!
Joku jo kerkesi alapeukuttaa, mutta nämä sattuvat olemaan rahapuun hoito-ohjeet alan julkaisuissa. Näin hoidan omiani nykyään ja ne kukoistavat. Mutta Arvoisa Alapeukuttaja tietenkin tietää tämänkin paremmin kuin puutarhurit...
Mullakin se kuoli ☹
Se on harmillista koska tykkäsin siitä ja se oli hieno
Otan osaa ap. Minä halusin myös hienon rahapuun, mutta samoin kävi. Nyt olen puuton, mutten onneksi rahaton.
Mun rahapuut kuolee aina. Ne ei vaan pidä musta. Muut viherkasvit säilyy hengissä vaikka ikuisesti, mutta rahapuut kuolee aina. Ja muka helppohoitoisena kasvina mainostavat pyh.
Itse annan kukasta riippumatta kerran viikossa eikä yksikään ole kuollut.