Onko teillä muilla tällaista? Kun nousette ylös niin hetken päästä alkaa pyörryttää.
Kommentit (15)
Mulle ainakin helteet tekee. Ja vanhuksilla ei jää siihen, vaan kopsahtaa nurin.
Alhainen verenpaine. Mittaa se, niin tiedät onko syynä.
Mulla oli matala ferritiini (10) ja alhainen hbl. Eli anemia
Lääkörin ohje: ei tehdä mitään, hyvät arvot on, viiterajoissa!
Itsekseni sitten syön nyt rautakuuria ilman seurantaa…
Kannattaa puhdistaa korvat apteekista saatavilla lioksilla. Tasapainoaistimet sijaitsevat korvissa, ja jos korviin on kertynyt sakkakiveä, paine aiheuttaa huimausta.
Elektrolyytti- ja nestetasapaino pitää saada kuntoon helteellä. Saunassa tulee samaa.
Nouset ylös liian nopeasti. Keho ei ehdi palautua. Eräs viisas sanoi, että pitäisi herätä kuin kissa ja venytellä pitkään ja laiskasti, näin keho ehtisi mukautua uuteen tilanteeseen.
Verenpaineet, sokerit matalalla, tasapainoelin?
Normaalia. Nopeasti noustessa kestää hetken ennen kuin verenpaine tasaantuu. Nouse hitaammin niin ei huimaa. Makuulta noustessa kannattaa istua sängyn reunalla hetki ennen kuin nousee ylös, jos on taipusmusta tähän
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa puhdistaa korvat apteekista saatavilla lioksilla. Tasapainoaistimet sijaitsevat korvissa, ja jos korviin on kertynyt sakkakiveä, paine aiheuttaa huimausta.
Ne liuokset eivät läpäise tärykalvoa, eivät mene sisäkorvaan, jossa tasapainoelin sijaitsee.
T.hoitsu
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli matala ferritiini (10) ja alhainen hbl. Eli anemia
Lääkörin ohje: ei tehdä mitään, hyvät arvot on, viiterajoissa!
Itsekseni sitten syön nyt rautakuuria ilman seurantaa…
Alzheimer-potilailta löytyy rautaa aivoista. Älä syö sitä, ennaltaehkäise tuo kammottava vanhuus. Omaisetkin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on sakkakivi?
Onko sut rokotettu?
Varmaan helle, nestehukka tai matala verenpaine, mutta tuokin vaihtoehto kannattaa muistaa.
Mulla on aina tuo. Aamut ovat kauheita, kun huimaa, pyöryttää ja oksettaa.
Verenpaine matalalla