Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kallon laajentuminen

Vierailija
11.07.2021 |

Onko mahdollista, että ihmisen kallo laajenee jostakin syystä aikuisiällä?

Kommentit (325)

Vierailija
101/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko lääkäreitä vastaamaan?

Vierailija
102/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
104/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
105/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
106/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppelipuppeli uppista up!

Vierailija
107/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELP, UPP!

Vierailija
108/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ketään lääkäri paikalla? Haluaisin vastauksia ongelmaani

Vierailija
109/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
110/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuppup

Vierailija
111/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskipää sulle on vastailtu jo ihan tarpeeksi, mene sinne psykiatrille.

Psykiatrit ei auta fyysisissä vaivoissa, muuten menisin.

On erittäin selkeästi psyykkinen vaiva, sitäpaitsi psykiatri on erikoistunut PÄÄasioihin. 

No siis olen tästä puhunut psykiatrille, mutta mitä hän voi asialle? Ei yhtään mitään, on kai hakeuduttava plastiikkakirurgille joka voisi arvioida tilanteeni ja auttaa kun ei tässä puheet enää auta. Ulkonäköni on muuttunut ja en kestä sitä, en vain voi elää sen asian kanssa, että pääni näyttää ulkoisesti erilaiselta kuin aiemmin.

No jos olet puhunut lääkärille ja diagnoosia ei ole tullut, niin mitä ihmettä jankkaat täällä kyselemässä? Etkö osaa käydä muualla kuin vauvapalstalla? 

Olen kysellyt lähinnä onko voinut aiheuttaa jotakin ongelmaa aivoissa (on todettu, että ei ole), mutta en ole kysynyt siitä voiko kallo laajentua. Eivät lääkäritkään kaikkea tiedä niin sillä ajattelin täällä kysellä jos jollakin olisi tietoa. Esim. jos joku on ollet hukkuneena tai tehnyt vastaavaa kuin minä, että onko samanlaista fyysistä ongelmaa, mutta ei nyt tällä hetkellä ole ketään kuka täällä olisi kokenut vastaavaa. 

Eli olet kysellyt aivoistasi, ja on todettu, että aivoja ei ole. Nyt kaipaat vertaistukea hukkuneilta, tai sellaisilta, jotka ovat tehneet samaa kuin sinä. Hukkuneet eivät ole vastaamassa. Mutta tuli mieleeni eräs, joka on tehnyt samaa kuin sinä. Mitenhän saisi yhteyden siihen, joka kaipaili Munsalan kansallispukua? Teillä tosiaan on sama tapa kuluttaa aikaa...

Vierailija
112/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, vaikka kaipa maailmassa voi käydä mitä vain.

Aikuisen kallon liitokset ovat kaikki luutuneet kiinni, joten jos aivoihin tulee jotain ”ylimääräistä” (verta, aivokammionestettä tms), niin paine kallon sisällä kasvaa ja aiheuttaa vaurioita, mutta tuskin pystyy rikkomaan tai työntämään luuta ulos.

Näin arvelen maallikkona

Entä jos aivot turpoavat hyponatremiasta johtuen?

Aivopaine kasvaa ja kehittyy aivovaurio, joka voi johtaa kuolemaan.

Kallo ei jousta aikuisiällä, luulisi paatuneimmankin peruskoululintsarin tietävän tuon.

Olet sinäkin sen verran mopolla seinään ajanut ja pääsi lyönyt.

Vierailija
113/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta on leikattu aivokasvain, ja leikkausarven kohdalta kallo "elää". Siihen on ilmestynyt parin sentin haljaisijaltaan oleva kuoppa ja halkeama kalloon.

Ap-kin voisi kokeilla tuota konstia päänsä pienentämiseen.

Kallonporausta on harjoitettu jo esihistoriallisena aikana ja jossain määrin nykyaikanakin.

Vierailija
114/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen kallon liitokset ovat kaikki luutuneet kiinni, joten jos aivoihin tulee jotain ”ylimääräistä” (verta, aivokammionestettä tms), niin paine kallon sisällä kasvaa ja aiheuttaa vaurioita, mutta tuskin pystyy rikkomaan tai työntämään luuta ulos.

Näin arvelen maallikkona

Kallo ei jousta aikuisiällä, luulisi paatuneimmankin peruskoululintsarin tietävän tuon.

Kyse on siis  polydipsia. Voiko tästä johtua tämä minun tilanteeni? 

Vierailija
115/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

upp, lääkäreitä paikalla? 

Vierailija
116/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta on leikattu aivokasvain, ja leikkausarven kohdalta kallo "elää". Siihen on ilmestynyt parin sentin haljaisijaltaan oleva kuoppa ja halkeama kalloon.

Kallonporausta on harjoitettu jo esihistoriallisena aikana ja jossain määrin nykyaikanakin.

Kallo avataan myös aivopaineen laskemiseksi traumoissa. Kas kummaa, se tosiaan ei itse turpoa, jos aivot vaativat lisätilaa.

Vierailija
117/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallo avataan myös aivopaineen laskemiseksi traumoissa. Kas kummaa, se tosiaan ei itse turpoa, jos aivot vaativat lisätilaa.

Kalloa ei siis porattaisi jos se itsestään laajenisi? 

Vierailija
118/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin arvelen maallikkona

Kyse on siis  polydipsia. Voiko tästä johtua tämä minun tilanteeni? 

Voi helmetti sun kanssas.

Vierailija
119/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle ei mahdu mun ylioppilaslakki, kirjoitin 22-vuotiaana, nyt olen 35v.

Ei mullekaan. Kirjoitin 19-vuotiaana ja nyt oon 33. Sovitin lakkia pari vuotta sitten ja oli tosi tiukka. Lihonnut olen ylioppilas ajoilta mutta en tiedä vaikuttaako se päähän. En ajatellut stressata asiasta kun asia ei ole minua mitenkään vaivannut.

Vierailija
120/325 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalloa ei siis porattaisi jos se itsestään laajenisi? 

Riippuu avauksen syystä. Joo, jos kallo olisi kumia ja venyisi itsekseen, ei sitä tarvitsisi puhkoa kuin kasvaimen tai vierasesineen poistamiseksi tai aivoverisuonivaurion korjaamiseksi.

Kumikallon saat varmaan wishiltä. Varaa kumikorjaamolta aika niin ne asentaa sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän