Kallon laajentuminen
Onko mahdollista, että ihmisen kallo laajenee jostakin syystä aikuisiällä?
Kommentit (325)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sellainen sairaus kyllä on ihan oikeasti olemassa. En vaan muista mikä se oli.
Vesipää on joo, mutta se muodostuu jo lapsena.
Ei kun aikuisena tuleva joka johtaa kuolemaan. Muutkin raajat laajeni siinä. Tiedän erään miehen, joka tiettävästi kuoli tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sellainen sairaus kyllä on ihan oikeasti olemassa. En vaan muista mikä se oli.
Ei kun aikuisena tuleva joka johtaa kuolemaan. Muutkin raajat laajeni siinä. Tiedän erään miehen, joka tiettävästi kuoli tähän.
Tiedät miehen, joka kuoli, muttet tiedä mikä sairaus se oli? Ja jos aivot laajenee niin kyllä siihen äkkiä kuolee.
No mulle ei mahdu mun ylioppilaslakki, kirjoitin 22-vuotiaana, nyt olen 35v.
Pään suurennusleikkaus on ainoa tapa.
Luin jostain, että joku luullut vauvan aivojen menevän synnytyksessä kasaan, vaikka aivoja suojaa kallo, joka on luuta. Kaikkea outoa ihmiset luulevat tyhmyyksissään.
Mulla ei ainakaan yliopilaslakki enää mahdu päähän, vaikka olen nykyisin kalju. En usko että se lakki on kutistunut. Oikeesti ei edes pakottamalla mene se hattu päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kusipäå taas muodostuu varhaisessa aikuisuudessa, aivoaines vähitellen liukenee ureaan. Ei tunnettua parannuskeinoa.
Voiko pää pienetyä siis jos laihduttaa? Tyhmä kysymys mutta niin
Ja siis menin juomaan vettä im yrityksessä varmaan 5 litraa kerralla ja tuntui että kallo laajentunut sen jäljiltä kun oon mutannut pään ympärysmutan nii se on kasvanut?
Akromegalian kautta voi pääkin suurentua. Aivolisäkkeessä oleva hyvänlaatuinen kasvain tuottaa liikaa kasvuhormonia silloin, ja mm.hattukoko voi kasvaa. Mutta tilaan liittyy muitakin oireita.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Silmälasitkin jää löysäksi kun läskit lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Silmälasitkin jää löysäksi kun läskit lähtee.
Painan nykyään 62, ennen 55, voiko tuolla olla eroa siihen että pää näyttää isommalta?
Vierailija kirjoitti:
Luin jostain, että joku luullut vauvan aivojen menevän synnytyksessä kasaan, vaikka aivoja suojaa kallo, joka on luuta. Kaikkea outoa ihmiset luulevat tyhmyyksissään.
Vauvan kallossa on aukileita eikä se ole vielä umpeen luutunut. Luu on myöskin pehmeää, joten kyllä vauvan kallo voi synnytyksessä muovautua erilaiseksi (pitkulaiseksi), ja sitten taas palautua.
On.liikakasvuisuus. acromegalia.
Vierailija kirjoitti:
Voi noilla superlihavilla tulee otsaan vesi tai rasvakertymä, pullotus
Aivopaine