Pelkona keskenmeno
Taustaa sen verran että,
Tämä on kuudes raskauteni,kotona jo 5 lasta.
Luulin kk alkavan liian ajoissa kp 22/28 mutta kunnon vuoto ei ikinä alkanut,vain tuhrua.Myöhemmin oireet pisti tekemään + testin.Iloa kesti vain vähän aikaa kun suht voimakas verenvuoto alkoi rv 5+.Tyrehtyikin sitten aika pian mutta olin varma km:sta.Rv 6+2 ultrassa löytyi hyvin voiva sikiö sykkeineen.Hetkisen huokaisin kunnes taas runsasta vuoto rv 7+.Yhä ultrassa kaikki hyvin.Rv 8+ jälleen aloin vuotaa,useamman siteellisen kirkasta verta.Edelleen syke löytyi ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin.Selitykseksi sain kasvavan ja kiinnittyvän istukan joka aiheuttaa vuotoa.
Nyt vuotoja ei ole ollut mutta takaraivossa kummittelee koko ajan ettei kaikki ole hyvin.Nyt juuri vatsaa ja alaselkää nippailee ihan reippasti ja painontunne alavatsalla.Juoksen kokoajan vessassa tarkistuttamassa tuleeko vuotoa.Olen suorastaan hysteerinen ja etsin kokoajan vain merkkejä huonosta.
Vasta ensiviikon to on eka neuvola enkä jaksa eikä ole varaakaan taas juosta yksityiselle ultraan.Nyt jo kerään paineita kuuluuko silloin syke.
Onko kellään käynyt niin että keskenmeno olisi käynyt vaikka sikiö olisi aiemmin/ehkä useaankin kertaan todettu elossa olevaksi ja hyvin voivaksi??
Lääkäri kun sanoi että ennuste on hyvä kun kunnon syke näkynyt mutta mua vaan niin pelottaa koko ajatus!
Vaivaa myös ajatus voinko kuudetta kertaa ensinnäkään onnistua!
Sydäntäni näin vuodatin!Kokemuksista kiitollinen,
Leanna ja sissi huomenna tasan rv10+lapset
Kommentit (2)
Sikiön koko on vastannut viikkoja ihan päivälleen.
Täytyy yrittää ajatella positiivisesti!!
Jotenkin vain kun kyseessä se kuudes,väkisin pelot hiipii mieleen.
Tieto lisää tuskaa ja joka kerta kun on odotus ollut hieman edellistä hankalampi!
Sinulle porkkana,toivon hyvää syksyä!!!
Leanna tänään hieman huolettomampana rv 10
Leanna:
Mulla ikävä kyllä käynyt useampaankin kertaan niin, että syke on nähty, jopa kaksikin eri kertaa raskauden aikana, mutta silti lopulta todettu keskeytynyt keskenmeno. Mutta yleensä näissä ollut niin, ettei alkion koko ole sykkeen näkymishetkellä vastannut viikkoja.
Yhdessä keskenmenossa oli vuotelua, silti kun syke näkyi niin lääkärit olivat kovin toiveikkaita. PArissa keskenmenossa en ole vuotanut missään vaiheessa pientä tuhrua kummempaa. Mutta mulla alaselkäsärky on jo raskauden toteamisvaiheessa viestittänyt mulle, että kaikki ei ole kunnossa.
Kerran on käynyt niinkin, että vuosin verta. Mutta ei ollut kipuja. JA se raskaus jatkuikin (oli ollut kaksosraskaus, joista toinen tuli pois.).
Eli omasta kokomuksestani voin sanoa, että pieni vuotokaan ei välttämättä ole " pahasta" . Mutta jos on kipuilua, niin sitten ei välttämättä ole asiat hyvin. Ja sitten myös tuo alkion koko (jos osaa jokseenkin tarkasti sanoo, et millo ollut ovis jne.) kertonee jotain.
Vastasko sulla alkio kuitenki viikkoja?
Kyllähän sitä monilla äideillä menee kaikki raskaudet hyvin. Tosin tilastojen mukaan joka kolmas raskaus menis kesken...mut onneks näin ei ole sentään!
Sulla kuudes raskaus, ja viis lasta jo on. Siis oikein hyvin on kaikki sujunut, toivottavasti tää kuudeskin raskaus sujuis hyvin. Vaikka kyllähän se oma fiiliskin jotain kertoo...tai mä ainakin olen aina tiennyt, ettei kaikki ole hyvin (vaikka lääkärit ois mitä vakuutelleet).
Tsemppiä!
-Porkkana, kaksi lasta, kuudes raskaus meneillään-