Nyt ideoita kehiin! Mitä lahjaksi 80-v. mummolle?!
Talo täynnä tavaraa ja mummo haluaa eroon krääsästä mieluummin kuin hyllyn täytettä. Mitä viedä lahjaksi juhlapäivänä?
Kommentit (59)
Olen se, joka ehdotti ainakin vartin keskustelua mummin kanssa. Joku luuli minua teiniksi. Itseasiassa olen 77-vuotias isoäiti. Anteeksi, että kirjoitin mielipiteeni. Te nuoret tiedätte varmasti paremmin mummienni ja ukkienni terpeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän mummo tykkää, kun käydään jäätelöllä yhdessä. Kävellään lähikaupalle, haen jäätelötuutit mukan ja mennään lähipuistoon (varjoon) istumaan, juttelemaan ja nauttimaan jäätelohetkestä. Ihan parasta laatuaikaa.
Siinä sitä on 80v lahja:/
Eikö ton pitäis olla arkea?
Mutta kun harvoin on, valitettavasti. Niin siksi se voi olla vanhukselle suurta juhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen se, joka ehdotti ainakin vartin keskustelua mummin kanssa. Joku luuli minua teiniksi. Itseasiassa olen 77-vuotias isoäiti. Anteeksi, että kirjoitin mielipiteeni. Te nuoret tiedätte varmasti paremmin mummienni ja ukkienni terpeet.
No tottaiai tietävät koska henkilö kohtasesti heidät tuntevat.
Äitini (75 v.) toivoi kirjaa koodauksesta😀 Oikeasti😀 Hän halusi oppia koodauksen alkeet. Syy: kun häntä kiinnosti. Toive toteutui.
Ihmisillä on uskomattoman luutuneita käsityksiä iäkkäimmistä ihmisistä.
Millainen mummosi on? Mistä haaveillut? Mistä innostuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän mummo tykkää, kun käydään jäätelöllä yhdessä. Kävellään lähikaupalle, haen jäätelötuutit mukan ja mennään lähipuistoon (varjoon) istumaan, juttelemaan ja nauttimaan jäätelohetkestä. Ihan parasta laatuaikaa.
Siinä sitä on 80v lahja:/
Eikö ton pitäis olla arkea?
Mutta kun harvoin on, valitettavasti. Niin siksi se voi olla vanhukselle suurta juhlaa.
Tai sitte ei...
Vuohi mummon nimissä kehitysmaahan sitä tarvitseville.
Vierailija kirjoitti:
Äitini (75 v.) toivoi kirjaa koodauksesta😀 Oikeasti😀 Hän halusi oppia koodauksen alkeet. Syy: kun häntä kiinnosti. Toive toteutui.
Lueskelen silmät pyöreänä tätä ketjua! Mummoni 82v ainekin arvostaa paljon enemmän vaikka kunnon voiteita Lancomelta/Estee Lauderilta ja hajuvettä kun jotain jäätelötöttörä.
Juhlaillallinen niin, että kaikki sukupolvet yhdessä. Siitä valokuvat, joita vielä yhdessä kokoonnutaan katselemaan.
Tietysti riippuu mummosta ja olosuhteista. Must olisi kiva ,kun edes vastaisivat lapset ( ne mukavat) ja lapsenlapset edes kerran viikossa puhelimeen tai soittaisivat takaisin,kun just silloin on kiire. Tulisivat kaffelle. Tai vaan turisemaan kahvileivän kera. Se olisi parasta. Enkä varmaan oo ainut joka moisesta ilahtuisi.
Mut mummoja on monenlaisia. Minä saan rahalla kaikkea muuta ja rahaa on.
Vierailija kirjoitti:
Äitisi on nuorempi kun Amerikan presidentti! Jotain suhteellisuuden tajua nyt ihmiset. Joekin synttäripäivänä jätskille ja lapset juttelee 15min. hänen kanssaan. Oi mitä juhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Heillä varmasti vaan on läheisemmät välit isovanheempiinsa kun sinulla lapsenlapsiisi eivätkä siksi ymmärrä miten vartin juttutuokio kävisi 80v lahjasta.
Mummi ei koskaan ole halunnut lahjoja, pyyteettömästi siis. Siksipä vien lahjaksi aina kukkia ja kukkakortin, koska niistä pitää. Pyöreillä synttäreillä vein isomman kimpun kun tavallisesti.
Eli virkeää elämää lähes 90-vuotiaaksi, ei halunnut apua siivoukseen, kaupassa käyntiin tms joten hänelle ne olisivat olleet huonoja lahjoja. Halusi itse pitää itsestään huolta.
Lahjakortti jalkahoitoon tai kampaajalle tai ihonhoitoon tai hierojalle..hemmottelua..
Vierailija kirjoitti:
Ilmastointilaite asennettuna.
Tämä olisi loistolahja! Kunpa minä saisin tuollaisen 80-vuotispäivälahjaksi (ja se päivä jo häämöttää ei niin kaukaisessa tulevaisuudessa).
Pyörätuoli. Auttaa liikkumaan. Ei tarvitse olla mikään karvalakkiversio vaan kunnollinen.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti jalkahoitoon tai kampaajalle tai ihonhoitoon tai hierojalle..hemmottelua..
Njaa… kuka mitäkin pitää hemmotteluna. Kampaajalla käyn muutenkin säännöllisesti, noista muista en niin välittäisi.
Lahjakortti on usein vähän kaksipiippuinen juttu. Palveluntarjoaja on jo rahansa saanut, eikä viitsisi enää sitä palvelua antaa. Tästä kuullut aika monelta henkilöltä, että varsin nihkeätä on kohtelu lahjakortin esittäjälle, jos ylipäänsä ajan onnistuu saamaan.
Terv. mummo (joka itse sanoo suoraan, ettei lahjoja kaipaa ja myös tarkoittaa sitä)
Ja miksi ei olisi?
Ottaa vaikka ukkonsa tai jonkun ystävänsä mukaan.