taas täällä kyselen, siis haalarin koosta
Poika on nyt 80cm pitkä. Mulla on reimatec haalari 86cm talveksi.
Puku tuntuu nyt hurjan suurelta, leveydessä ja pituudessa on varaa vaikka kuinka paljon. Poika ei tämän pituisena/kokoisena pysty se päällä leikkimään.
Mitä mieltä olette,
kannataako mun myydä puku ja ostaa 80cm tilalle vai mitä?
Kauheeta jos liian suuren puvun puntit roikkuu kantapäiden alla, mut on ne sen verran kalliita et harmittaa jos ei mee koko talvee.
Kasvaako 1v.3kk talvikeleihin mennessä monta senttiä, luotanko siihen et kasvaa niin paljon et tuo 86cm haalari sopii??
Kuinka pitkä teidän lapsi on ollu kun 80cm reimatec ei enää ole sopinut?
Entä minkä pituinen lapsen tulisi olla et 86cm reimatecillä pystyy toimiin/leikkiin normaalisti vaikka vähän reilu olisikin?
Iso kiitos taas vastaajille!!!!
Kommentit (3)
olihan siinä kasvun varaa, mutta kun on kengät ja rukkaset, niin ei " roiku" mistään. Keväämmällä kun tyttö oli 1v3kk niin varmaan olisi pienempi puku ollut jo aika nafti... Sinuna en pienempään vaihtaisi. Ehtii varmaan lapsikin kasvaa vähän vielä ja pitää puvun alle vaatettakin mahtua.
ei varmastikaan roiku lahkeita.
En sinuna vaihtaisi pienempään, kun tuohon talveen on kuitenkin muutama kuukausi aikaa.
eli viime talvena meidän neidillä oli vyötärömallinen Reimatec koossa 86 cm. Tyttö oli lokakuussa 83 cm ja puku tuntui varsin reilulta, mutta pitkien lahkeiden ongelma " hävisi" talvikenkien kanssa. Hihoja pysyi kääntämään ja hanskojen kanssa ei käärimistäkään tarvittu. Vyötärökiristys oli loistava, sillä sen avulla puku istui yllättävän hyvin, vaikka reilu olikin. Puvun alle pitää kuitenkin mahtua vielä kunnon pakkasia varten fleece- tai villahaalari. Kevättalvella ihmettelin, kuinka puku tuntui juuri ja juuri sopivalta. Neiti olikin kasvanut huhtikuuhun mennessä 9 cm eli olikin jo 92 cm pitkä :-O.
Kannattaa tarkkaan miettiä, pärjäisitkö kuitenkin tuolla reilulla puvulla. Pitäähän sinne puvun alle mahtua vielä villa- tai fleecehaalari kunnon pakkasia ajatellen. Pienempi haalari ei varmaankaan mahdu koko talvea, sillä tuon ikäiset kasvavat vielä tosi nopeasti.
Itse siis päätyisin 86 cm pukuun.
masunasu rv37+6 ja tyttö 2v4kk