Sain Comirnaty rokotteen tiistaina, voiko oireita tulla vasta nyt?
Onko muilla kokemusta? Tiistaina sain rokotteen ja silloin oli vain käsi vähän kipeä, mutta viime yönä alkoi mahakipu ja nyt ripuli. Vai olisiko vain helteistä johtuvaa...:0
Kommentit (49)
Tietenkin voi vielä tulla. Tämähän se justiin, kun useimmat ei osaa yhdistää viiveellä tulevia oireita rokotteisiin, niin nehän jää sitten ilmoittamatta. Vanhempi sukulainen sai oireita 2 viikkoa rokotuksesta, eivätkä edes päivystyksessä älynneet kysyä onko rokotettu. Eikä siitäkään ilmoitettu mihinkään.
Lopulta aika harvoin taidetaan muidenkaan lääkkeiden haitoista raportoida. Esim. mielialalääkkeisiin liittyvät sekoamiset ja itsemurhat. Kun tyyppihän oli jo valmiiksi masentunut... :(
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi vielä tulla. Tämähän se justiin, kun useimmat ei osaa yhdistää viiveellä tulevia oireita rokotteisiin, niin nehän jää sitten ilmoittamatta. Vanhempi sukulainen sai oireita 2 viikkoa rokotuksesta, eivätkä edes päivystyksessä älynneet kysyä onko rokotettu. Eikä siitäkään ilmoitettu mihinkään.
Lopulta aika harvoin taidetaan muidenkaan lääkkeiden haitoista raportoida. Esim. mielialalääkkeisiin liittyvät sekoamiset ja itsemurhat. Kun tyyppihän oli jo valmiiksi masentunut... :(
Arvoiden mukaan haittoja ilmoitetaan 1-10%
Haittoja voi tulla koko loppuelämänne. Siinähän jännäätte ja odottelette.
Vierailija kirjoitti:
Tällanen pelottelu ja ahdistelu on sairasta. Itse harkitsin pitkään ja päädyin rokotteeseen, koska taudin saadessani voisin kuolla! -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällanen pelottelu ja ahdistelu on sairasta. Itse harkitsin pitkään ja päädyin rokotteeseen, koska taudin saadessani voisin kuolla! -ap
Hyvä, jos olet todella tarkkaan harkinnut. Monet ovat menneet piikille aivan ’soitellen sotaan’, eikä heillä ole mitään käsitystä, mistä tässä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne rokotereaktiot voi tulla viiveelläkin. Sinänsä hyvä merkki, niin tietää, että rokote tehoaa. Jos ei tule mitään oiretta, niin on tod.näk. saanut placeboa.
Höpö höpö mitään placepoa tuskin kukaan saa.
terveisin rokottaja
Ainakin alle 12v rokotekokeissa osa saa aluksi placebon, lopuksi saavat oikean.
ä
Kyllä rokotetutkimus toimii noin kun taas nämä massarokotukset jotka nyt ovat käynnissä maamme yli 15 vuotiaille kansalaisille eivät ole rokotustutkimusta.
Massarokotuksissakin osa saa pelkkää suolaliuosta. Miksi muuten luulet, että on niin tarkkaa missä ja milloin olet piikiksi saanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, jos olet todella tarkkaan harkinnut. Monet ovat menneet piikille aivan ’soitellen sotaan’, eikä heillä ole mitään käsitystä, mistä tässä on kyse.
Miksi sinusta rokotetta ei kannattaisi ottaa?
koronarokotteissa on hieman samaa ainesosaa kuin ummetuslääkkeessä, tai näin olen lukenut, itse olen herkkävatsainen ja voisin kuvitella saavani tiettyjen ruokien lisäksi ripulin myös ehkä koronarokotteesta. Ei välttämättä ole pysyvä vaiva, toisin kun se jos syö aina ruokaa josta saa ripulin.
Miten te oikeasti uskallatte ottaa tuommosia?!
Vierailija kirjoitti:
Miten te oikeasti uskallatte ottaa tuommosia?!
Kahdesta huonosta piti valita...en haluis koronaankaan sairastua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivopesty kana.
Vain vanhukset kuolevat eivätkä hekään noin vain.
Vuosittain menehtyy satoja vanhuksia influenssaan eikä siitä tehdä otsikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivopesty kana.
Vain vanhukset kuolevat eivätkä hekään noin vain.
Vuosittain menehtyy satoja vanhuksia influenssaan eikä siitä tehdä otsikoita.
Kyllä niitä nuorempiakin on kuollut.
Rokotetta pistetään todella pieni määrä. Onko rokotteet tasalaatuisia? Toisille tulee oireita, toisille ei. Voiko verikokeesta todeta että rokote toimii elimistössä. Vai oliko vain tilkka suolavettä. Onko eroa jos aine osuu rasvasoluun tai verisoluun. En tiedä mitään rokotteista tosin.
Mun 3.5 vuotiaalla oli tänään ripuli. Johtuukohan rokotteesta minkä otin 3 viikkoa sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuolema ääriharvinaista, nekin hyvin vanhoja pääasiassa. Itse ottaisin noin viiden prosentin kuolemanriskin, jos riski olis sellainen. Silloinkin 19 kertaa 20:stä selviäisin hengissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain näin jotain listaa oireista, ja siinä oli kyllä ripuli mutta outoa että tulisi vasta näin monen päivän jälkeen. Ja luki jotain että kahden viikon ajan voi ilmetä sivuoireita. -ap
Mun miehellä tuli viikko rokotuksen jälkeen ripuli. Pari päivää myöhemmin tuli erikoinen tosi sitkeä silmätulehdus, josta lääkäri sanoi ettei ole koskaan nähnyt vastaavaa. Sen jälkeen ei ole onneksi tullut muita tulehduksia.
Mulle tuli ekapiikin jälkeen silmätulehdus heti seuraavana päivänä, mutta voi tietysti olla sattumaakin, on niitä ollut silloin tällöin. Vähän jännitti toinen piikki, mutta ei ainakaan vielä ole ollut muuta kuin eka kertaa kipeämpi pistoskohta. Silmätippojakin jäi vielä varalle. Mulla on sellainen silmäsairaus, että korona olisi tosi vaarallinen, siksi otin toisenkin piikin.
Vierailija kirjoitti:
Mun 3.5 vuotiaalla oli tänään ripuli. Johtuukohan rokotteesta minkä otin 3 viikkoa sitten?[/quote Ootpas hauska. Jo tullut todettua, että usean viikon ajan voi ilmetä oireita.-ap
Ainakin alle 12v rokotekokeissa osa saa aluksi placebon, lopuksi saavat oikean.