Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?

Vierailija
10.07.2021 |

Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.

Kommentit (1004)

Vierailija
881/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää säät on ainoat kun en palele. On ihanaa kun voi vaikka neljältä aamuyöstä olla ulkona topissa ja shortseissa ja ilma on kuin lämmin peitto. Siedän kuumaa hyvin ja ehkä hoikkuudellakin on osuutta asiaan. Lisäksi edes vuosittain ei ole tällaisia hellejaksoja, joten harvinaista herkkua.

Sympatiat on kuitenkin niiden puolella jotka kovasti kärsii näistä helteistä. On varmasti kamala olo kun vaatetuksesta huolimatta on liian kuuma kun ei voi omaa nahkaansa oikein riisuakaan.

Vierailija
882/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se itse asiassa on.. hyvin harvoin tulee syötyä jäätelöä tai mansikoita, paljuiltua jne. vesisateella tai talvipakkasilla! On se kesä ja helle vaan ihanaa!!

Epänormaalin kuuma sää on aivan kauheata. Olis edes normaali kesö. Nyt onneksi tappohelteet alkavat väistyä. Rakastan syksyisen illan lempeää hämärää, kuutamoa ja kynttilöitä. Ihana nauttia syksyn tuoreista vihanneksista. Ihana talvella ulkoilla, lumi narskuu, joulua odotellen. Hyvin harvoin tulee hiihdettyäkään julmilla helteillä. Syksy tulee ja se hellivä viileys on vaan niin ihanaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin kesäksi ja ajattelin että hikoilu helpottaisi, mutta ei... Olen aina ollut hieman pullukka ja inhonnut kesiä kun tulee helteet. Viime tammikuussa päätin aloittaa kuntokuurin ja laihtua ennen kesää kun monet vinoilevat että läskekstä se hikoilu vain johtuu.

Laihdutin 30 kiloa ja aloitin lenkkeilyn. Painan tällä hetkellä 49 kiloa. Pituutta on 165 cm. Enempää en halua laihtua, minulle on jo sanottu olevani liiankin laiha, mutta hikoilu ei ole helpottanut yhtään, pikemminkin päinvastoin.

Hirveä soija päällä jo aamusta. Kun käyn pesemässä hampaat, hikoilu alkaa eikä lopu ennen kuin tuulettimen avulla. Lenkit ovat ihan tuskaa näillä ilmoilla, hikeä pukkaa ulos melkein saman verrain kuin juon.

Terveys on kunnossa, ainakin labrakokeiden mukaan.

Vierailija
884/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan puistossa kännäämässä ja huutelemassa.

Vierailija
885/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutin kesäksi ja ajattelin että hikoilu helpottaisi, mutta ei... Olen aina ollut hieman pullukka ja inhonnut kesiä kun tulee helteet. Viime tammikuussa päätin aloittaa kuntokuurin ja laihtua ennen kesää kun monet vinoilevat että läskekstä se hikoilu vain johtuu.

Laihdutin 30 kiloa ja aloitin lenkkeilyn. Painan tällä hetkellä 49 kiloa. Pituutta on 165 cm. Enempää en halua laihtua, minulle on jo sanottu olevani liiankin laiha, mutta hikoilu ei ole helpottanut yhtään, pikemminkin päinvastoin.

Hirveä soija päällä jo aamusta. Kun käyn pesemässä hampaat, hikoilu alkaa eikä lopu ennen kuin tuulettimen avulla. Lenkit ovat ihan tuskaa näillä ilmoilla, hikeä pukkaa ulos melkein saman verrain kuin juon.

Terveys on kunnossa, ainakin labrakokeiden mukaan.

30 kiloa on huima saavutus. Hikoilun hyvä puoli on ettei tule niin herkästi lämpöuupumusta tai lämpöhalvausta. Vasta jos hikoilu loppuu, on aihetta huolestua.

Vierailija
886/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään. Nautin vain siitä, että en palele asunnossani kuten 8 kuukautta vuodesta. Kun menen ulos, niin nautin siitä, että on vielä kuumempi kuin sisällä, mutta kuitenkin tuulenvireen ansiosta raikkaampi ilma.

Vierailija
887/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa voisi luulla kaikkien omistavan ilmalämpöpumpun tai uima-altaan tai asuvan järven vieressä tai purjehtivan. Vähän nyt realismia trollamiseen. Ongelma on uuniksi kuumentuvat kerrostaloasunnot ja 30 asteen kuumuus ulkona. Olen alkanut kadehtimaan jopa kauppojen työntekijöitä, jotka sentään saavat olla koko päivän hyvin ilmastoidussa kaupassa viileässä ja viilentyä kunnolla.

Vierailija
888/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä joillakin oikeasti KYLMÄ, jos ei ole yli 25 astetta? 

Mua ei palele, ennen kuin menee alle 10 asteen. 

Etkös oo huomannu, että näillä hellepökeröillä on lähes poikkeuksetta pahoja verenkierohäiriöitä? Pukevat toppatakkeja +20.  Jotkut nukkuvat peräti sisäkengät jaloissa, tumput sormissa, pipo päässä. Mitähän ne pukee +10? Luulis, että jo terveytensä takia muuttaisivat ikilämpöön. 

Vierailija
889/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa niinkään 30 asteen helteet, mutta se haittaa että kaikki hellepäivät on nyt yhteen putkeen. Normaalisti olisi pari kolme päivää 20 - 26 asteen lämpötiloja ja sitten yhtenä tai kahtena päivänä iltapäivisin huimat 30 astetta. Nyt on ollut 27 - 33 asteen lämpöjä jo monta viikkoa eikä edes öisin hellitä alle 20 asteeseen. Eilen helle lakkasi vasta keskiyöllä.

Jos kovat helteet olisi normaaliin tapaan tasaisesti pitkin kesää, niitä riittäisi useammalle kuukaudelle ja lämpörasitukseen saisi välillä taukoja. Tuleekohan tännekin helteen päättyessä samanlaisia rankkasateita kuin nyt on ollut Saksassa.

Vierailija
890/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin kyllä kovasti. Yleensä suurimman osan vuodesta palelen, nyt kerrankin en. Tuntuu älyttömän miellyttävältä kävellä ulkona helpossa, kevyessä vaatetuksessa niin, että ilma tuntuu miellyttävältä linnunmaidolta. Ja voi käydä meressä tai järvessä uimassa, mitä en yleensä koskaan Suomen kesässä voi tehdä, kun on niin pirun kylmää. En erityisesti hikoile tai tunne, että tämä vielä ylittäisi sietokykyäni. Tähän vaikuttanee se, että olen asunut ulkomailla ison osan elämästä, jossa on paljon kuumempaa. Keho lienee tottunut lämpöön. Voisihan sitä välillä sataa, ettei luonto tai eläimet kärsi, mutta itse pärjään vallan mainiosti. 

Ilma tuntuu älyttömän!!! miellyttävältä linnunmaidolta?!? Minkä linnun maidolta? Meilläpäin ilma haisee ja seisoo just niinkuin hapan piimä. Sitä oon joskus tänä tappokesänä vahingossa maistanut. Muutenkin on aikoihin eletty, kun salaattikin pilaantuu JÄÄKAAPISSA päivässä. Kaupasta ostin pari litraa jädeä, mutta kun ehdin kotiin, se oli sulanut ostoskassiin. Koko asunto on ällöttävän tunkkainen ja huom. meillä on toimiva ILPPI.

Vierailija
891/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteet ovat ihan parhaita. Naiset pukeutuvat sään mukaisesti ja ai että kun on silmänruokaa :) Siihen vielä viileä juoma, niin voiko parempaa kesäpäivää olla..

Helleukot kuolaavat naisen paljaan pinnan takia vaikka olis +60. Nää äijät ei lannistu naisten kyttäämisessä vaikka lämpöhalvaus iskisi. Litkivät viileää juomaansa ja hellehouruissaan näkevät märkiä unia.

So what. Mitäs siinä on tuomitsemista? Anna kuolata, mitäs se sinulle kuuluu?.Jotain sitä on elämässä tehtävä, kun ei ole kukaan antanut tehtävänmäärittelyä. Kai se on kuolaaminenkin yhtä tasa-arvoista kuin jokin muukin homma.

Kyllä se kuolaaminen mulle naisena kuuluu totisesti. Pelkällä kauppamatkalla känniset äijät huutelevat tosi härskejä, suupielet kuolassa. Eikä nyt kuolaaminen oo millään tasolla tasavertainen yhtään mihinkään tekemiseen.

Vierailija
892/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotuksia mitä voi tehdä vauvan kanssa näin helteellä pk-seudulla? Kotona yöt päivät noin 30 astetta lämmintä, ei täällä pysty eikä huvita olla koko päivää tuulettimen edessä istumassa… Ollaan kierretty päivisin kauppakeskuksia pahimpaan uv-säteily- ja helleaikaan, harmittaa kun ei voi ulkoilla ettei saada molemmat lämpöhalvausta ja kuukahdeta tuonne kuumuuteen. Lähijunilla ollaan myös matkusteltu maisemia katselemassa, eilen kierreltiin Hki-Vantaan lentoasemaa päästä päähän. Missä vaan missä ilmastointi ja semirauhallista että pystyy tarvittaessa nukuttelemaan vauvan vaunuihin. Hellejakson venyessä alkaa vaan ideat (ja kauppakeskukset) kohta loppua.

Nukkukaa päivisin ja ulkoilkaa öisin. Valoisaakin on pikkutunneille asti.

Vähän vaikeuttaa työntekoa tuo systeemi.

T. Maanviljelijä

Vauvan kanssako töitä teet ja kiertelet maisemia katselemassa?

Vierailija
893/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime päivät ovat olleet ihan kamalia. Olen vieläpä kipeänä niin kämpän yli 30 asteen pätsi tuntuu kuolettavalta. Tuuletinkaan ei auta. Olisipa edes yöt viileitä niin saisi nukuttua.

Vierailija
894/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjua lukiessa voisi luulla kaikkien omistavan ilmalämpöpumpun tai uima-altaan tai asuvan järven vieressä tai purjehtivan. Vähän nyt realismia trollamiseen. Ongelma on uuniksi kuumentuvat kerrostaloasunnot ja 30 asteen kuumuus ulkona. Olen alkanut kadehtimaan jopa kauppojen työntekijöitä, jotka sentään saavat olla koko päivän hyvin ilmastoidussa kaupassa viileässä ja viilentyä kunnolla.

https://www.netrauta.fi/ilmanjaahdytin-80-w-4-l-270-m-h-25x26x56-cm

Ilmanjäähdyttimen voi hommata vaikka vuokra-asuntoon. Viilentää kyllä kerrostaloasunnon.

Vierailija
895/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautin kyllä kovasti. Yleensä suurimman osan vuodesta palelen, nyt kerrankin en. Tuntuu älyttömän miellyttävältä kävellä ulkona helpossa, kevyessä vaatetuksessa niin, että ilma tuntuu miellyttävältä linnunmaidolta. Ja voi käydä meressä tai järvessä uimassa, mitä en yleensä koskaan Suomen kesässä voi tehdä, kun on niin pirun kylmää. En erityisesti hikoile tai tunne, että tämä vielä ylittäisi sietokykyäni. Tähän vaikuttanee se, että olen asunut ulkomailla ison osan elämästä, jossa on paljon kuumempaa. Keho lienee tottunut lämpöön. Voisihan sitä välillä sataa, ettei luonto tai eläimet kärsi, mutta itse pärjään vallan mainiosti. 

Ilma tuntuu älyttömän!!! miellyttävältä linnunmaidolta?!? Minkä linnun maidolta? Meilläpäin ilma haisee ja seisoo just niinkuin hapan piimä. Sitä oon joskus tänä tappokesänä vahingossa maistanut. Muutenkin on aikoihin eletty, kun salaattikin pilaantuu JÄÄKAAPISSA päivässä. Kaupasta ostin pari litraa jädeä, mutta kun ehdin kotiin, se oli sulanut ostoskassiin. Koko asunto on ällöttävän tunkkainen ja huom. meillä on toimiva ILPPI.

Muuta pois tunkiolta. Ota kauppareissulle mukaan kylmäkassi.

Etkö todella ole kuullut sanontaa linnunmaidosta?

- ohis

Vierailija
896/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauoassa käytyäni katselin ruskettuneita helleasuisia ihmisiä, joilla on kuin joku hellehype päällä. Huudetaan kovaa ääneen nyt lapset jäätelöä ja sitten rannalle....kyllä se on joillakin se paljaan ruskettuneen pinnan näytteleminen niin ihqua. Itse menen jotakuinkin samoissa vaatteissa kuin keväällä tai alkusyksystä.

Tuo paahde mikä tuolla nyt on on tappavan vaarallista, jos vähäänkään jotain kremppaa on.Luonto kuivuu, eläimet nääntyy jne  Kellarissa käytyäni järkytyin lisää, siellä on tilat lämmennyt sitten viime visiitin. Onneksi ONNEKSI tämä hellehorna loppuu tähän päivään etelässä.Huomiseksi 'vain' 26c sen vielä kestää. Ja yöt viilenee alle kahdenkympin ensi yöstä alkaen. SYKSY / TALVI tule ystäväni tulethan!!

Vierailija
897/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kovinpa harva näistä hellefaneista on ilman ilmastointia tai järvenrantaa.

Vierailija
898/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se itse asiassa on.. hyvin harvoin tulee syötyä jäätelöä tai mansikoita, paljuiltua jne. vesisateella tai talvipakkasilla! On se kesä ja helle vaan ihanaa!!

Epänormaalin kuuma sää on aivan kauheata. Olis edes normaali kesö. Nyt onneksi tappohelteet alkavat väistyä. Rakastan syksyisen illan lempeää hämärää, kuutamoa ja kynttilöitä. Ihana nauttia syksyn tuoreista vihanneksista. Ihana talvella ulkoilla, lumi narskuu, joulua odotellen. Hyvin harvoin tulee hiihdettyäkään julmilla helteillä. Syksy tulee ja se hellivä viileys on vaan niin ihanaa!!

Kuulostaapa idylliseltä. Harmi, että meillä täällä länsirannikolla on kesäajan ulkopuolella kahdeksan kuukautta vesisadetta ja viimaa, hyvässä lykyssä helmikuun tienoilla pari senttiä lunta jokusen viikon. Joulukuusta maaliskuulle maa on jäällä ja tiet urautuneita, koska kaupunki ei auraa teitä ajoissa vaan vasta muutaman päivän päästä rännän satamisesta, kun se on ehtinyt jo jäätyä auton renkaidenjäljistä hengenvaaralliseksi.

Todellakin nautin kesästä.

Vierailija
899/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotuksia mitä voi tehdä vauvan kanssa näin helteellä pk-seudulla? Kotona yöt päivät noin 30 astetta lämmintä, ei täällä pysty eikä huvita olla koko päivää tuulettimen edessä istumassa… Ollaan kierretty päivisin kauppakeskuksia pahimpaan uv-säteily- ja helleaikaan, harmittaa kun ei voi ulkoilla ettei saada molemmat lämpöhalvausta ja kuukahdeta tuonne kuumuuteen. Lähijunilla ollaan myös matkusteltu maisemia katselemassa, eilen kierreltiin Hki-Vantaan lentoasemaa päästä päähän. Missä vaan missä ilmastointi ja semirauhallista että pystyy tarvittaessa nukuttelemaan vauvan vaunuihin. Hellejakson venyessä alkaa vaan ideat (ja kauppakeskukset) kohta loppua.

Nukkukaa päivisin ja ulkoilkaa öisin. Valoisaakin on pikkutunneille asti.

Oivallinen neuvo. Mitähän mun työnantaja sanoisi. Luojan kiitos, epänormaali kuumuus on väistymässä. Luojan kiitos!

Vauvan kanssa kotona oleva ei oletettavasti käy töissä, ainakaan useimmat.

Vierailija
900/1004 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon kesäpäivä on +20-21 ja puolipilvistä. Eihän näillä hellekeleillä kukaan oikeasti käy juoksemassa ja sen perään istuttamassa vaikka puita +30c lämmössä. Nyt muistellaan vaan kaiholla talven aurinkoisia pikkupakkaspäiviä. Sitä tunnetta kun tietää minkä verran laittaa päälle ulos mentäessä. Nyt jo kaikki on liikaa ja enää ei voi vähentää.

Niin me ollaan erilaisia. Minä en voi sietää pakkasia, en edes pikkupakkasia. Kaikki lämpötilat alle + 5 asteen saavat hampaani kalisemaan ja minut hyytymään totaalisesti.

Omistan ja käytän pakkasilla villakerrastoja, pilkkihaalareita ja karvalakkia. Kyse ei siis ole puutteellisesta pukeutumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän