Onko niin että jo pelkkä katselu/tuijotus on joidenkin naisten mielestä ahdistelua?
Ja jos se on ahdistelua, niin sen pitäisi olla myös rangaistavaa?
Kommentit (43)
Nuorena miehenä olen huomannut että nainen kun ohittaa, alkaa perse tehdä kahdeksikkoa sen jälkeen, koska tietää että miehet katsovat perää
On todella ahdistavan tuntuista kun välillä huomaan jonkun vieraan miehen riisuvan minua katseellaan ja suunnilleen kuolan valuvan suustaan. Yäk, ei!
Haluan pidättää itselläni oikeuden siihen, kuka minua kuolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele niin, että jos tekisit näin miehelle, olisiko vaarana saada turpaan. On ihan hyvä mittari.
Oletan että turpaan voisi olla vaarana tulla tuijottelusta, seuraamisesta, huutelusta, käsiksi käymisestä, pöytään tunkeilusta kun sinua ei ole kutsuttu jne. Lähde tästä liikkeelle.
Hyvin sanottu!
Ei ole, eikä ole hyvä mittari.
Vaikka jotkut naiset ehkä ajatteleekin, että miehet on apinoita jotka ei osaa esimerkiksi puhua, mutta lyödä sentään osaavat.
N35
Vierailija kirjoitti:
On todella ahdistavan tuntuista kun välillä huomaan jonkun vieraan miehen riisuvan minua katseellaan ja suunnilleen kuolan valuvan suustaan. Yäk, ei!
Et voi pakottaa miehiä kuolaamaan itseäsi! Toki et luultavasti tajua sanomaani.
Outoa että jotkut miehet, joilla kuitenkin on kaikilla äiti ja useilla sisko ja tytär, eivät vaan halua ymmärtää tätä hommaa.
Kuten joku jo sanoi, ala tuijottaa miehiä samalla tavalla kiimaisesti ja katso kuinka pitkä pinna niillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele niin, että jos tekisit näin miehelle, olisiko vaarana saada turpaan. On ihan hyvä mittari.
Oletan että turpaan voisi olla vaarana tulla tuijottelusta, seuraamisesta, huutelusta, käsiksi käymisestä, pöytään tunkeilusta kun sinua ei ole kutsuttu jne. Lähde tästä liikkeelle.
Hyvin sanottu!
Vaikka jotkut naiset ehkä ajatteleekin, että miehet on apinoita jotka ei osaa esimerkiksi puhua, mutta lyödä sentään osaavat.
N35
Olet varmasti oikeasti mies.
Samat säännöt ne on ihan jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei tuijoteta koskaan. Tosin olen 35 kg ylipainoinen ja pukeudun marimekon telttaan.
Se on ahdistavaa kun ei kukaan katso.
Tilastoihin.
Jotkut "isot" naiset ovat erittäin viehättäviä ja kuumia. Olen itse vähärasvainen mies ja en mikään bodari.
Ihastuminen on seksuaalista häirintää!
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tuijottajasta. Jos komea niin ei haittaa. Jos ällö niin poliisille ilmoitus
Poliisi ei kiinnostu ilmoituksesta, jos ei ole tehty muuta kuin tuijotettu. Ja komean miehen kiinnostavuuskin katoaa välittömästi, jos hän tuijottaa kuin juntti. Siinä ei sinänsä ole mitään väärää, että nainen päättää itse, millaista vastakaikua katseelle antaa, mutta väsyttää nuo väitteet, että pelkästä katsomisesta saisi poliisit peräänsä ja syyttäjän niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu!
N35
Olet varmasti oikeasti mies.
Samat säännöt ne on ihan jokaiselle.
Luultavasti yhtä paljon kuin sinäkin.
Mutta ketjun aihe oli katselu ja tuijotus, ja onko se... niin?
Väkivaltafantasiat sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, uimarannalla mies tuijotti todella rasvaisesti, kieltään lipoen ja odottaen riisuuntumistani. Vaikutti joltain mt-tapaukselta muutenkin, pukeutuminen ja olemus. Tuli tosi ahdistava olo ja oli pakko lähteä pois.
Kenenkään ei pitäisi kaventaa omaa elämäänsä ja luopua omista iloistaan tuollaisten takia. Seuraavalla kerralla tokaise jotain, tee hänestä silmätikku muiden edessä.
Vierailija kirjoitti:
Olin tänään salilla johon mennään omalla lätkällä, ei henkilökuntaa, ei muita.
Olin jo lähes ohjelmani lopussa, onneksi, kun ylipainoinen mies tuli paikalle. Hän asettui viereiseen laitteeseen ja tuijotti. Minulla oli kuumuuden vuoksi lyhyet pyöräilyhousut ja t paita.
Hän ei juurikaan tehnyt mitään, vaihtoi laitetta ja tuijotti. Hän oli hyvin harmittoman näköinen mikä jotenkin teki siitä vain karmivampaa. Yök.
Ollut miehelle varmaan terapeuttista kun naaraan näkemisestä läheltä hikisenä pyllistelemästä on saattanut kulua jo aikoja.
Yleensä tämä "tuijottaminen" on naisen oman pään sisällä. Ego on päässyt kasvamaan valtavaksi, joten nainen luulee olevansa erityisen tärkeä ihminen, jota muut ihailevat, haluavat ja kadehtivat.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän ajattelit tämän toteuttaa? =D
Ahdistuminen on tunne ja se voi syntyä melkein mistä tahansa. Tuijottaminen voi olla pelottavaa ja ahdistavaa. Kiellettyä se ei silti ole vaikka sen tekisi kuinka julkeasti.
Ahdistelu (rikoslain mukainen) ja ahdistava käytös ovat eri asioita. Minä ahdistun myös jos joku tuijottaa rannalla, mutta ahdisteluksi se muuttuu vasta, jos joku esim seuraa minua sinne kaikkialle ja tuijottaa. Sillekään ei kyllä poliisi mitään tee.
Ei se ahdistelua ole mutta ahdistavaa voi olla. Huomaan ahdistuvani aina jos epämiellyttävä mies tuijottaa, pelkään että tulee pokaamaan. Liian usein se tuijotus on johtanut siihen. Nuo tilanteet ovat poikkeuksetta kiusallisia enkä halua joutua niihin, joten toivon ettei kukaan niitä järjestä.
Mietin vielä vain että voihan se tuijotuksen kohde kääntää aina oman katseensa pois.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mietin vielä vain että voihan se tuijotuksen kohde kääntää aina oman katseensa pois.
ap
Niin kai yleensä tekeekin, jos tuijottaja on ahdistava. Tuijotuskilpailujen syntyminen taitaa olla aika harvinaista noissa tilanteissa.
niin jos liikkuu katutappelijoiden tai muiden rikollisten kanssa. Ei minua haittaa jos joku muu mies tuijottaa tai huutelee jotain. Se oli varmaan laiminlyödyn lapsuuden tulosta.