Mikä olisi paras tapa saada viilennettyä kerrostaloasunto?
Nyt on sisälämpötila 29 astetta ja haluaisin pudottaa sen kymmenellä asteella.
Onko ilmalämpöpumppu ainoa vaihtoehto?
Kommentit (28)
Varmaan.
Mutta minä haluan myös vinkkejä, mutta sellasia jotka voisi ihan "luomusti"ja ilman rahaa toteuttaa. Ei ole rahaa eikä energiaa mihinkään isojen härvelien hankkimiseen.
Laittakaa nerot aivonne töihin.
Ilmanviilennin on paras kerrostaloon. Itse maksoin 500,- mutta on halvempiakin.
Vierailija kirjoitti:
Just näin.
Ihmisillä on rahaa tatuointeihin ja viinaan, mutta ei viilennyslaitteeseen ja sen asennukseen.
En voi mitenkään ymmärtää tätä priorisointia.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan.
Mutta minä haluan myös vinkkejä, mutta sellasia jotka voisi ihan "luomusti"ja ilman rahaa toteuttaa. Ei ole rahaa eikä energiaa mihinkään isojen härvelien hankkimiseen.
Laittakaa nerot aivonne töihin.
Et pudota "luomusti" mitenkään kämpän lämpötilaa kymmenellä asteella, ellet muuta kellariin.
Nuo satasien vehkeetkin pudottaa lämpötilaa vaan muutamilla asteilla, ei kymmenillä.
Tai voithan mennä pakastimeen tai jääkaappiin istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko ne ihan humpuukia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin.
Ihmisillä on rahaa tatuointeihin ja viinaan, mutta ei viilennyslaitteeseen ja sen asennukseen.
En voi mitenkään ymmärtää tätä priorisointia.
Entä jos ei ole tatuointeja eikä viinaa, eikä varaa 500e laitteeseen?
Saako ilmalämpöpumpun asentaa kerrostaloon?
Poistu asunnosta. Viilenee heti usealla asteella.
Hoh hoijaa, on taas idioottimaisia vastauksia. Minun nettotulo 1100 e/kk,vuokra 505 e plus muut laskut. Ei ole todellakaan rahaa monen sadan euron laitteisiin! Ps.en juo enkä polta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan.
Laittakaa nerot aivonne töihin.Et pudota "luomusti" mitenkään kämpän lämpötilaa kymmenellä asteella, ellet muuta kellariin.
Nuo satasien vehkeetkin pudottaa lämpötilaa vaan muutamilla asteilla, ei kymmenillä.
Tai voithan mennä pakastimeen tai jääkaappiin istumaan.
Sitä vähän pelkäsinkin, mutta ei kysyminen mitään maksa. Kyllähän joku nero voi oikeasti keksiä jonkun kikan, ei voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Saako ilmalämpöpumpun asentaa kerrostaloon?
Saa. Siitä on nyt ennakkopäätös.
Väjaaälyinen pudottaa 10 astetta. 24-26 on helteellä paras.
Laitteen nimi on ilmalämpöpumppu.
Yksiputkiset pärrät eivät toimi kun ulkona on yli 25.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistoputkelliset eivät ole humpuukia. Itsellä sellainen ja toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan.
Laittakaa nerot aivonne töihin.Et pudota "luomusti" mitenkään kämpän lämpötilaa kymmenellä asteella, ellet muuta kellariin.
Tai voithan mennä pakastimeen tai jääkaappiin istumaan.Sitä vähän pelkäsinkin, mutta ei kysyminen mitään maksa. Kyllähän joku nero voi oikeasti keksiä jonkun kikan, ei voi tietää.
Jos on kakskymppii ylimääräistä, kannattaa ostaa pieni pöytäpuhallinen. Pakasta jääpaloja runsaasti. Puhaltimen eteen niitä jääpaloja kuljoon tai pakastettuja vesipulloja, ja puhallin viilentää kyllä vähän. Vain yölllä ikkunoita auki, hyvä jos saa läpivedon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan.
Tai voithan mennä pakastimeen tai jääkaappiin istumaan.Sitä vähän pelkäsinkin, mutta ei kysyminen mitään maksa. Kyllähän joku nero voi oikeasti keksiä jonkun kikan, ei voi tietää.
Jos ei ole ilmalämpöpumppua niin kokolailla ainoa viileä paikka on kylmä suihku. Sinne vaan kököttämään - toivottavasti sinulla on kiinteä vesimaksu.
Vierailija kirjoitti:
Väjaaälyinen pudottaa 10 astetta. 24-26 on helteellä paras.
Laitteen nimi on ilmalämpöpumppu.
Yksiputkiset pärrät eivät toimi kun ulkona on yli 25.
Hyvin toimii. Ulkona varjossa 30 sisällä nyt 22.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistoputkelliset eivät ole humpuukia. Itsellä sellainen ja toimii.
Kompuran mökä on asunnon puolella - ei hyvä.
Parvekkeen oveen ja ikkunoihin märät lakanat. Viinentää muutaman asteen mutta sekin tuntuu mukavalta näillä helteillä.
Taitaa olla.