Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi paras tapa saada viilennettyä kerrostaloasunto?

Vierailija
10.07.2021 |

Nyt on sisälämpötila 29 astetta ja haluaisin pudottaa sen kymmenellä asteella.
Onko ilmalämpöpumppu ainoa vaihtoehto?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkellinen ilmastointilaite 500 euroa ostin ja mieheni asentaa sen putken tuuletusikkunaan. Miestäni ei haittaa kuumuus ja pystyy nukkumaan mutta minä en. 

Vierailija
22/28 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot kiinni koko päivän, mielellään lämpöä ja valoa heijastavat verhot tai säleverhot

Ikkunat kiinni

Kun on päivän kuumimmat hetket ovat ohi niin ikkuna raolleen

Tuuletin esim makkarin oven suuhun lattialle puhaltamaan ilmaa , toinen ylemmäs puhaltamaan ulos ilmaa suoraanikkunasta ulos

Kylmäkalleja ritilälle lattialla olevan tuulettimen eteen. Postiluukun voi myös avata , sieltä tulee viileämpää, mutta myös naapurien mikrobit.

Näin viilensin itse aikanaan pätsiasuntoa.

Helpoin hommata ilmanviilennin

Meillä nyt ilmalämpöpumppu ja asteet aina 21.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt enää kannata mitään ostaa kun ei näitä helteitä jatku enää kuin reilu kuukausi. Parin kuukauden päästä on jo kylmä ulkona t-paidassa. Talvella kannattaa ostaa ensikesää ajatellen niin saa edullisesti.

Vierailija
24/28 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointilaite paras hankita ikinä ja siitä en luovu ennen kuin kotonani on ilppi.

Ennen pätsiasunnon ainut helpotus oli suuri aurinkovarjo parvekkeella olohuoneen ison ikkunan takana. Vaikka tietenkin sälekaihtimet kiinni, niin varjo auttoi oikeasti.

Vierailija
25/28 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus eristin yksiöni alkovin paksuilla pimennysverhoilla. Pakastin oli täynnä kylmäkalleja ja astioita mitkä laitoin tuulettimen kera alkoviin.

Kyllä se pari astetta viileämpänä oli kun muu kämppä mutta aika homma siinäkin :D

Vierailija
26/28 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, pakastakaa teidän kylmäkallet jossain muualla. Jos laitatte ne aina omaan pakastimeen, se pakastin käy tosi kuumana. Itse vien kylmäkallet aina työpaikan pakastimeen ja tuon ne kylmälaukussa kotiin.

Vierailija
27/28 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla.

Joo en minä ainakaan saa edes tuolla siirrettävällä laitteella mitään 10 astetta pois. Muutaman asteen se viilentää ja kuivattaa myös ilmaa. Ilppi on tietysti parempi, mutta minulla ei ole sellaiseen vielä varaa niin pärjäilen tuon mölytoosan kanssa. Korvatulpat korviin niin saa nukuttua.

Vierailija
28/28 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säleverhot tai muu vastaava ikkunalasien väliin.

Varjon puolella ikkuna auki ja siihen iso tuuletin puhaltamaan sisään.

2 €:n mittarit auttaa tajuamaan , miten säätää.

Totuttele tuulettimia suunnata suoraan sänkyyn vieressä, kun nukut kuumassa.

Motivan sivuilla viilennystä neuvottu enemmän ja Vauvassa ehkä. Kuuklaa