Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tämän kesän ”päälomamatkasi”?

Vierailija
10.07.2021 |

Siis tärkein ja odotetuin matkasi.
Meillä se on matka mummolaan, jossa vietetään järvenrantatuvassa ja pihapiirissä viikon verran. Lasten serkut (2) tulee myös. Grillikodassa paistetaan lettuja usein ja uidaan paljon.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vr:n lomalipulla viikko ympäri Suomea. Yöt hotelleissa. Kävelyä pysähdyskaupungeissa: rantoja, puistoja ja paikallisia rakennuksia ihaillen. Etsittiin aina joku paikallinen kauppa tai kahvila. Löytyikin mukavia. Siis kerrassaan hieno oli matka ja säät hyvät.

Tuosta haaveilen myös. ”Kotimaan interrailista” . Jää rahat Suomeen. Onnistuisikohan perheen kanssa? Kouluikäisen kanssa?

Vierailija
22/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotilomani kohokohta on se, että käyn hakemassa toisen koronapiikin.  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietän loman kotona.

Niin minäkin. Ei kiinnosta pätkääkään matkailut tai mökkeilyt.

Kotimies34

Vierailija
24/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä mitään lomaa sen kummemmin ole. Kotona tai mökillä ollaan vapaapäivät mitä on. Ens vuonna olis kesäloma, joten sitten vois ehkä jossain käydäkin.

Vierailija
25/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa tehdään parin yön reissu Raumalle, yövytään toinen yö majakalla.

Vierailija
26/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vr:n lomalipulla viikko ympäri Suomea. Yöt hotelleissa. Kävelyä pysähdyskaupungeissa: rantoja, puistoja ja paikallisia rakennuksia ihaillen. Etsittiin aina joku paikallinen kauppa tai kahvila. Löytyikin mukavia. Siis kerrassaan hieno oli matka ja säät hyvät.

Tuosta haaveilen myös. ”Kotimaan interrailista” . Jää rahat Suomeen. Onnistuisikohan perheen kanssa? Kouluikäisen kanssa?

Luin juuri kirjan Vaihtuvia maisemia. Siinä on erilaisia reittivaihtoehtoja niin Suomessa kuin Euroopassa junalla matkustamiseen ja matkakokemuksia myös. Yksi kokemuksista oli sellainen, jossa isä matkusti Euroopassa pienen poikansa kanssa. Ikää en muista, mutta sen verran pieni lapsi, että kävivät mm. paljon leikkipuistoissa . Oli ollut oikein onnistunut reissu. 

Suosittelen tuota kirjaa https://www.gummerus.fi/fi/kirja/9789512423804/vaihtuvia-maisemia/ aiheesta kiinnostuneille.

Vierailija
27/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen yhdellä isovanhemmalla käydään päiväreissuja ja varmaan uimarannoilla ja leikkipuistoisaa. Itse kävin jo kotiseutumuseossa, se on varmaan mun tän kesän suurin "reissuni".

Vierailija
28/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vietän loman kotona.

Kotimies34

Mikä sitten kiinnostaa? Mitä te kotona kesää viettävät teette, miten nautitte kesästä ja lomasta?

Vierailija
29/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapseni olivat pieniä, minä vähävaraisena äitinä kaivoin matkarahat vaikka kivenkolostа. Kesässä tehtiin montakin ihan hotellireissua kaikenlaisine virkistyksineen.

Leikkipuistoja koluttiin ne kymmenen vuotta myös.

Nyt lapseni aikuisia.

Vaurastunut poikani maksaa matkat, hotellit. Tarvittaessa matkailuauton. Mutta! En haluakaan enää lähteä niin reissuille!

Kissa meillä on ja minä olen nyt vahtivuorossa, kun lapset reissussa.

Lähden itse kyllä heinäkuussa, kun kissalla on taas hoitaja maisemissa.

Matkoista en kenellekään juuri huutele enkä sitä missä olen milloinkin. Osa on saanut käsityksen, etten liiku missään koska en juoruile enkä ”kehuskele” niistä!

Tuttu kertoi innoissaan Kylmäpihlajan reissusta. En maininnut, että voi tuttu paikka! Ja ne muutama muukin saari siinä liepeillä. Kävitkös geokätköjen saarella siinä vieressä! Siellä on muistaakseni yli sata kätköä!

Vierailija
30/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vietän loman kotona.

Kotimies34

Mikä sitten kiinnostaa? Mitä te kotona kesää viettävät teette, miten nautitte kesästä ja lomasta?

Itse kyllä reissaan, mutta sen verran on elämänkokemusta ja näkemystä erilaisista tavoista viettää elämänsä , että ei ole kyllä yhtään vaikea keksiä miten ihmiset kesistään kotonakin nauttivat. 

Vierailija
31/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupan maitohyllyjen ääreen tuulettumaan

Vierailija
32/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festarit. Jäi viime vuonna väliin ja samalla lipulla pidä nyt päästä. Jos ei tule peruutusta koronan vuoksi.

Vierailija
33/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti oltaisi Kreetalla mutta nyt reissataan ympäri Lappia myöhemmin keskisuomessa ja muita pikkureissuja.

Vierailija
34/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaellus 55km Lapissa

Vierailija
35/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kesäloma viimeksi vuonna 2014, joten tänäkään vuonna en tee kesälomareissua.

Vierailija
36/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi Yyterissä, hiekkarannalla.

Vierailija
37/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset saa aikuiseksi ja itsekin vielä nuori, niin reissun vapautta arvostaa niin paljon, ettei sitä ymmärrä muut kuin saman kokeneet ;)

N43

Vierailija
38/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiaan.

Vierailija
39/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaellus 55km Lapissa

Hetta Pallas ?? :)

Vierailija
40/77 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset saa aikuiseksi ja itsekin vielä nuori, niin reissun vapautta arvostaa niin paljon, ettei sitä ymmärrä muut kuin saman kokeneet ;)

N43

Mä taas oon aina tykännyt reissata lapseni kanssa. Onneksi nytkin on suunnitteilla reissu hänen ja puolisonsa kanssa. 

N42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä