Millainen on tämän kesän ”päälomamatkasi”?
Siis tärkein ja odotetuin matkasi.
Meillä se on matka mummolaan, jossa vietetään järvenrantatuvassa ja pihapiirissä viikon verran. Lasten serkut (2) tulee myös. Grillikodassa paistetaan lettuja usein ja uidaan paljon.
Kommentit (77)
Kotilomani kohokohta on se, että käyn hakemassa toisen koronapiikin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vietän loman kotona.
Niin minäkin. Ei kiinnosta pätkääkään matkailut tai mökkeilyt.
Kotimies34
Ei meillä mitään lomaa sen kummemmin ole. Kotona tai mökillä ollaan vapaapäivät mitä on. Ens vuonna olis kesäloma, joten sitten vois ehkä jossain käydäkin.
Miehen kanssa tehdään parin yön reissu Raumalle, yövytään toinen yö majakalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vr:n lomalipulla viikko ympäri Suomea. Yöt hotelleissa. Kävelyä pysähdyskaupungeissa: rantoja, puistoja ja paikallisia rakennuksia ihaillen. Etsittiin aina joku paikallinen kauppa tai kahvila. Löytyikin mukavia. Siis kerrassaan hieno oli matka ja säät hyvät.
Tuosta haaveilen myös. ”Kotimaan interrailista” . Jää rahat Suomeen. Onnistuisikohan perheen kanssa? Kouluikäisen kanssa?
Luin juuri kirjan Vaihtuvia maisemia. Siinä on erilaisia reittivaihtoehtoja niin Suomessa kuin Euroopassa junalla matkustamiseen ja matkakokemuksia myös. Yksi kokemuksista oli sellainen, jossa isä matkusti Euroopassa pienen poikansa kanssa. Ikää en muista, mutta sen verran pieni lapsi, että kävivät mm. paljon leikkipuistoissa . Oli ollut oikein onnistunut reissu.
Suosittelen tuota kirjaa https://www.gummerus.fi/fi/kirja/9789512423804/vaihtuvia-maisemia/ aiheesta kiinnostuneille.
Lapsen yhdellä isovanhemmalla käydään päiväreissuja ja varmaan uimarannoilla ja leikkipuistoisaa. Itse kävin jo kotiseutumuseossa, se on varmaan mun tän kesän suurin "reissuni".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietän loman kotona.
Kotimies34
Mikä sitten kiinnostaa? Mitä te kotona kesää viettävät teette, miten nautitte kesästä ja lomasta?
Kun lapseni olivat pieniä, minä vähävaraisena äitinä kaivoin matkarahat vaikka kivenkolostа. Kesässä tehtiin montakin ihan hotellireissua kaikenlaisine virkistyksineen.
Leikkipuistoja koluttiin ne kymmenen vuotta myös.
Nyt lapseni aikuisia.
Vaurastunut poikani maksaa matkat, hotellit. Tarvittaessa matkailuauton. Mutta! En haluakaan enää lähteä niin reissuille!
Kissa meillä on ja minä olen nyt vahtivuorossa, kun lapset reissussa.
Lähden itse kyllä heinäkuussa, kun kissalla on taas hoitaja maisemissa.
Matkoista en kenellekään juuri huutele enkä sitä missä olen milloinkin. Osa on saanut käsityksen, etten liiku missään koska en juoruile enkä ”kehuskele” niistä!
Tuttu kertoi innoissaan Kylmäpihlajan reissusta. En maininnut, että voi tuttu paikka! Ja ne muutama muukin saari siinä liepeillä. Kävitkös geokätköjen saarella siinä vieressä! Siellä on muistaakseni yli sata kätköä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietän loman kotona.
Kotimies34
Mikä sitten kiinnostaa? Mitä te kotona kesää viettävät teette, miten nautitte kesästä ja lomasta?
Itse kyllä reissaan, mutta sen verran on elämänkokemusta ja näkemystä erilaisista tavoista viettää elämänsä , että ei ole kyllä yhtään vaikea keksiä miten ihmiset kesistään kotonakin nauttivat.
Lähikaupan maitohyllyjen ääreen tuulettumaan
Festarit. Jäi viime vuonna väliin ja samalla lipulla pidä nyt päästä. Jos ei tule peruutusta koronan vuoksi.
Normaalisti oltaisi Kreetalla mutta nyt reissataan ympäri Lappia myöhemmin keskisuomessa ja muita pikkureissuja.
Mulla on ollut kesäloma viimeksi vuonna 2014, joten tänäkään vuonna en tee kesälomareissua.
Kuukausi Yyterissä, hiekkarannalla.
Kun lapset saa aikuiseksi ja itsekin vielä nuori, niin reissun vapautta arvostaa niin paljon, ettei sitä ymmärrä muut kuin saman kokeneet ;)
N43
Vierailija kirjoitti:
Vaellus 55km Lapissa
Hetta Pallas ?? :)
Vierailija kirjoitti:
Kun lapset saa aikuiseksi ja itsekin vielä nuori, niin reissun vapautta arvostaa niin paljon, ettei sitä ymmärrä muut kuin saman kokeneet ;)
N43
Mä taas oon aina tykännyt reissata lapseni kanssa. Onneksi nytkin on suunnitteilla reissu hänen ja puolisonsa kanssa.
N42
Tuosta haaveilen myös. ”Kotimaan interrailista” . Jää rahat Suomeen. Onnistuisikohan perheen kanssa? Kouluikäisen kanssa?