Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri "päivystää" joko rappukäytävässä tai rakennuksen edessä. Voiko tästä valittaa?

Vierailija
10.07.2021 |

Ottaa jopa tuolin siihen ja päivystää, ja tuijottaa ohikulkijat päästä varpaisiin, joskus yrittää puhua jotain. Varmaan yksinäinen, mutta itseäni ahdistaa kulkea kun yksi vahtii haukkana muita ja tiedän henkilön olevan vielä melkoinen juorukello. En edes ymmärrä miksi pitää oman kämpän ulkopuolella vartioida ohikulkevia ihmisiä? Onko tuollainen edes sallittua? Minua ainakin häiritsee tosi paljon tämä käytös.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vanhukset on ihan liian yksinäisiä. Tämä ilmenee sit ullataalasmaa-tyyppisenä oireiluna, joka pahimmillaan rikkoo muiden asukkaiden kotirauhaa. 

Vierailija
2/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ymmärrä. On varmaan yksinäinen. Joskus joku voisi istua seuraksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuslaki turvaa liikkumisvapauden

Vierailija
4/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yksinäinen niin silloin mennään jonkun eläkeläisyhdistyksen tapahtumiin juttelemaan toisten mummujen ja pappojen kanssa. Ei ahdistella naapureita. 

Vierailija
5/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän entisessä kodissa naapuri seisoi ulko kiviportailla ja seuraili muita naapureita. On yksinäinen 64-vuotias mies.

Vierailija
6/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan ravaisin edestakaisin ulos ja sisään, vaihtaisin vaatetta hieman välillä ja kiittäisin taas ohi ja kohta toiseen suuntaan. Joka kerta iloisesti moikkaisin ja sanoisin vaikka, että onpa ihana ilma! Menisin siinä siis sen tuhat kertaa ja pyytäisin kaveritkin mukaan viihdytysjoukkoihin.

Vierailija
7/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin kerrostaloihin sattuu asumaan kuvailemiasi kaksi mielenhäiriöitä potevaa henkilöä!

Vierailija
8/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa vanhukset on ihan liian yksinäisiä. Tämä ilmenee sit ullataalasmaa-tyyppisenä oireiluna, joka pahimmillaan rikkoo muiden asukkaiden kotirauhaa. 

Eihän ap edes sanonut että naapuri on vanhus?

Vierailija
9/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin ei ala ottaa häiritsevästi kontaktia tai kosketella, on vain mentävä ohi. Tervehdykseen voi aina vastata. Toivottavasti ei siitä käsitä, että nyt pääsee jatkuvasti juttusille.

Vierailija
10/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on yksinäinen niin silloin mennään jonkun eläkeläisyhdistyksen tapahtumiin juttelemaan toisten mummujen ja pappojen kanssa. Ei ahdistella naapureita. 

Uusien kerrostalokolhoosien pihoille asetetaan penkkejä jotta ihmiset saa niilä istua, vanhuksetkin.  Ongelma on kysyjän asenteessa.  Iloinen hei huikkaus= vanhuksella hyvä mieli ja sisälle jatkamaan omaa elämää:).  Ei ongelmaa.

Vierailija
11/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana valita sille.

Vierailija
12/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kyttääjän maineen, kun katselin ruokaa laittaessani keittiön ikkunasta pihamaalle. Olisi varmaan pitänyt vetää verhot ikkunaan päivälläkin.

Vierailija
13/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sen istuminen siellä sinua häiritsee?

itse en ainakaan tuosta häiriintyisi 

Vierailija
14/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on harmiton vanhus oon naapurina näiden kans jutellu esim.säästä ja uutisista yksinäisyys ei häiritse.valitettavasti kohdalle osunu myös sairaita naapuri kyttääjiä , pervotyylisiä,joiden jututkin häiritseviä. ehkä voi tehdä valituksen, jos joku pervo päivystää, niin pyyttää vaik isännöitsija siiirtymään muuaalle kulkutiestä.

Vierailija
15/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä nyt niin ahdistaa? Onko sulla joku ihmispelko? Antaa toisen päivystää jos se tekee sen iloiseksi.

Vierailija
16/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustuslaki turvaa liikkumisvapauden

Ja istuskeluvapauden.

Ap on joku heikkoegoinen pelkuripölvästi. Meilläpä on oikein penkit talon edessä istumista varten.

Ap, oletko lomilla laitoksesta? Unohtuiko lääkitys?

Vierailija
17/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suomalaisimmeisillä on tämä, älä häiritse minua millään tai ärähdän asenne.  Asuttuani kauan ulkomailla totuin jopa iltalenkillä: vastaantulija huomioitiin "heillä" tai nyökkäyksellä.  Muutettuani takaisin suomeen automaattisesti jatkoin niin ja sain kyllä murhaavia katseita!  En enää huomioi=häiritse ketään.

Vierailija
18/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusien kerrostalokolhoosien pihoille asetetaan penkkejä jotta ihmiset saa niilä istua, vanhuksetkin.  Ongelma on kysyjän asenteessa.  Iloinen hei huikkaus= vanhuksella hyvä mieli ja sisälle jatkamaan omaa elämää:).  Ei ongelmaa.

Meidän taloyhtiössä siis todellakin olisi niitä penkkejä siellä pihalla, missä normaalit mummut ja papat istuvat ja juttelevat. Mutta niistä ei näe, kuka kulkee talossa, sisään ja ulos. Siksi istuu aina rapussa tai ulko-oven vieressä. Tahtoo siis selvästi vahtia, ketä tulee ja menee rakennukseen. Onko mahdollisesti joku vainoharhainen?

Vierailija
19/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä kerrostaloluukussa ja omalla parveekkeella ihan oma rauha eikä tarvitse osallistua jos ei kiinnosta. 

Vierailija
20/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain kyttääjän maineen, kun katselin ruokaa laittaessani keittiön ikkunasta pihamaalle. Olisi varmaan pitänyt vetää verhot ikkunaan päivälläkin.

Vain juoruilijaa häiritsee juoruilu. Muut eivät ole tietoisia juoruista saati kiinnostuneita niistä.

Mä hoidan omatoimisesti taloyhtiön pihaa, kastelen kukkia ja jopa itse kasvatan ihan ilmaiseksi pistokkaista kesäkukat talon ruukkuihin. Eikä kiinnosta pätkääkään, onko mulla kenties joku "maine".

Ikkunoista käsittääkseni saa, voi ja pitääkin katsella. Jos se jotakuta haittaa, hankkikoon hoitoa itselleen, ellei jo ole hoidon piirissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän