Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri "päivystää" joko rappukäytävässä tai rakennuksen edessä. Voiko tästä valittaa?

Vierailija
10.07.2021 |

Ottaa jopa tuolin siihen ja päivystää, ja tuijottaa ohikulkijat päästä varpaisiin, joskus yrittää puhua jotain. Varmaan yksinäinen, mutta itseäni ahdistaa kulkea kun yksi vahtii haukkana muita ja tiedän henkilön olevan vielä melkoinen juorukello. En edes ymmärrä miksi pitää oman kämpän ulkopuolella vartioida ohikulkevia ihmisiä? Onko tuollainen edes sallittua? Minua ainakin häiritsee tosi paljon tämä käytös.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään istua aamupäivällä lukemassa Hesaria talon penkillä, siinä on vielä varjoa eikä niin kuuma vielä. En myöskään päivystä rapussa, vaan kuljen joko sisään tai ulos sieltä. Kuvitteletkohan vaan että joku päivystää ihmisiä talon sisällä tai ulkona. Ketä oikeestaan kiinnostaa kenenkään menemiset talon lähellä. Yritä ottaa kesä rennommin.

Sinulla ehkäpä näin. Mutta kuuntele tätä: Mummeli päivystää kirjaimellisesti luudan varressa aamusta iltaan taloyhtiön edessä, tekaisee isännöitsijälle valituksia koirista, lapsista, satunnaisista lenkkeilijöistä ja tulee aivan iholle huutamaan kuinka et osaa kasvattaa lapsiasi kun ne pitää ääntä hiekkalaatikolla. Soittelee työpaikoille perättömiä koska se isännöitsijälle valittaminen ei mennyt läpi. Yrittää viimeiseen saakka tehdä elämästä helvetin, aivan omin sanoin näin huudellut sieltä luudan varresta.

Vierailija
42/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli tuon kuuloinen naapuri kuin ap:lla, hän mm. kuulosteli postiluukusta mitä naapurit puhuivat, "ajoitti" ulkoilunsa niin että hän tuli ovesta ulos joko suoraan samaan aikaan tai hetki sen jälkeen, tarkkaili pihalla milloin ja kuka meni ulos, oli saanut selville asukkaiden nimiä talonyhtiön kirjoista/papereista, hän luki myös sellaisia hömppäkirjoja. Pääsin eroon muuttamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään istua aamupäivällä lukemassa Hesaria talon penkillä, siinä on vielä varjoa eikä niin kuuma vielä. En myöskään päivystä rapussa, vaan kuljen joko sisään tai ulos sieltä. Kuvitteletkohan vaan että joku päivystää ihmisiä talon sisällä tai ulkona. Ketä oikeestaan kiinnostaa kenenkään menemiset talon lähellä. Yritä ottaa kesä rennommin.

Sinulla ehkäpä näin. Mutta kuuntele tätä: Mummeli päivystää kirjaimellisesti luudan varressa aamusta iltaan taloyhtiön edessä, tekaisee isännöitsijälle valituksia koirista, lapsista, satunnaisista lenkkeilijöistä ja tulee aivan iholle huutamaan kuinka et osaa kasvattaa lapsiasi kun ne pitää ääntä hiekkalaatikolla. Soittelee työpaikoille perättömiä koska se isännöitsijälle valittaminen ei mennyt läpi. Yrittää viimeiseen saakka tehdä elämästä helvetin, aivan omin sanoin näin huudellut sieltä luudan varresta.

Päivystääkö hän näin kesäisinkin luudan varressa kiinni rappukäytävässä, vai istuuko tuolin kanssa rapussa? Mistä tiedät että päivystää asuntonsa yläpuolella? Saahan sitä ihminen omasta ikkunasta ulos katsoa ohi meneviä ihmisiä.

Vierailija
44/44 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista. Mun pihapiirissäni "päivystää" keväisin ja kesäisin aamusta iltaan eläkeikäinen mies, joka yrittää päästä jutulle jokaisen pihalla vastaankulkevan ihmisen kanssa. Lämpiminä kesäpäivinä saattaa ihan valehtelematta istua pihamme tupakointipaikan penkillä aamukahdeksasta iltayhdeksään saakka, vaikka hän ei itse polta. Haluaa vain päästä juttelemaan ihmisten kanssa. Varma alkavan kevään merkki on lumien sulamisen ja lisääntyvän auringonvalon ja lämmön lisäksi se, että tämä naapuri alkaa jälleen oleskelemaan pihalla entistä suuremman osan päivästään.

Tunnen myötätuntoa kyseistä miestä kohtaan, sillä eläkkeellä juurikin tekemisen puute ja yksinäisyys johtavat tuollaiseen tilanteeseen. En vain kuitenkaan jaksa jäädä juttusille hänen kanssaan, sillä meillä ei ole mitään yhteistä juteltavaa enkä jaksa sitä että tullaan juttusille pahimmillaan monta kertaa päivässä kun astun rapun ovesta ulos. Ahdistaa myös se, kun tietää että hän vakoilee ulkona kuin haukka ainoastaan sitä hetkeä, kun joku asukas kävelee rapun ovesta ulos.

Ai niin, hän ei edes asu meidän pihapiirissämme vaan viereisessä pihapiirissä. Viettää aikansa vuoden aikana enemmän meidän pihallamme kuin omalla pihallaan. En tiedä miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi