Naapuri "päivystää" joko rappukäytävässä tai rakennuksen edessä. Voiko tästä valittaa?
Ottaa jopa tuolin siihen ja päivystää, ja tuijottaa ohikulkijat päästä varpaisiin, joskus yrittää puhua jotain. Varmaan yksinäinen, mutta itseäni ahdistaa kulkea kun yksi vahtii haukkana muita ja tiedän henkilön olevan vielä melkoinen juorukello. En edes ymmärrä miksi pitää oman kämpän ulkopuolella vartioida ohikulkevia ihmisiä? Onko tuollainen edes sallittua? Minua ainakin häiritsee tosi paljon tämä käytös.
Kommentit (44)
Jos olet nuori mies niin ehdota sille jotain kivaa yhdessä illemmalla.
ap ilmeisesti elo apinoita. kadulla istuu ihmis "oikeuksien" puolesta todellisuudessa valittaa tämmöisiä vai mitä salattavaa on. meillä kööri istuu pyörä varastossa näin helteellä parempi ilmanvaihto ja viileempi.
Tuollaisia ihmisiä on oikeasti olemassa. Meidän naapurissa asui kerran n. 30-vuotias perheellinen pariskunta. Se kyyläys oli jotain aivan uskomatonta. Nainen juoksi laittamaan itkuhälytintä päälle, aina kun menimme omalle takapihalle. Nainen oli myös koko ajan oven takana lainaamassa jotain. Mies ei jättänyt hetkenkään rauhaan. Päivysti koko ajan pihassa. Ja jos menit omaan varastoosi, niin sinnekin änki pää pitkällään perässä. Jotain kertoo, että isännöitsijämme kyllästyi tämän pariskunnan jatkuviin soittoihin ja irtisanoi yksipuolisesti isännöintisopimuksen. Ei vaan enää jaksanut. Ymmärrän täysin.
Jospa hän vaan tykkää istua ulkona kesällä, ei sen ihmeempää. Ei helteellä voi oikein kävelläkkään, kun tulee jo armoton hiki. Anna ihmisen olla rauhassa. Ei kai hän kännisekoile ihmisten edessä, niin on harmiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan ravaisin edestakaisin ulos ja sisään, vaihtaisin vaatetta hieman välillä ja kiittäisin taas ohi ja kohta toiseen suuntaan. Joka kerta iloisesti moikkaisin ja sanoisin vaikka, että onpa ihana ilma! Menisin siinä siis sen tuhat kertaa ja pyytäisin kaveritkin mukaan viihdytysjoukkoihin.
Kivaa viihdykettä esim. mielenterveysongelmaisille? Nyt on empaattista.
Kumpi osapuoli on se mielenterveysongelmainen? Tuo viihdyttäjä tietysti:)
Edellisessä taloyhtiössä oli tommoinen kyttääjä, joka aina tuli kytikselle kun joku liikkui rapussa. Harrasti myös salakuvaamista.
Homma loppui vasta sitten kun rappuun juuri muuttanut perheenisä yllätti ukon kuvaamasta lapsiaan rapussa. Isukki veti ukon nenän mutkalle, ukon vaimon kauhistellessa vieressä.
Antaisin tälle perheenisälle mitalin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan ravaisin edestakaisin ulos ja sisään, vaihtaisin vaatetta hieman välillä ja kiittäisin taas ohi ja kohta toiseen suuntaan. Joka kerta iloisesti moikkaisin ja sanoisin vaikka, että onpa ihana ilma! Menisin siinä siis sen tuhat kertaa ja pyytäisin kaveritkin mukaan viihdytysjoukkoihin.
Kivaa viihdykettä esim. mielenterveysongelmaisille? Nyt on empaattista.
Empaattista? Eikö kivasti tervehtiminen ole mukava asia? Jos kaikki tervehtisivät tyyppiä mukavasti, hymyilisivät ja sanoisivat muutaman sanan ohi mennessään, niin eikö se voisi olla ihan rauhoittavaa naapurille? Jos edes joku huomaisi hänet, pitäisi ihmisenä ja tärkeänä osana yhteisöä, niin tällä naapurilla voisi asiat vaikka parantua. Mielestäni olisi hyvin asiallista, että ohi mennessä tervehditään, niin talon väki kuin vieraatkin.
Ainakaan itselläni ei ole mitään ihmiskammoa, joka estäisi juttelun. Päinvastoin minä olen juuri se nainen, joka saattaa kaupassa alkaa jutustelemaan vieraiden kanssa. Ap:lla saattaa olla joku sosiaalisten tilanteiden kammo, kun kerran naapuri ärsyttää niin paljon.
itse sain samanlaisesta naapurista rakastuneen vainoajan kun kohteliaisuudesta keskustelin hänen kanssaan ja olin ystävällinen ”:))))” että kannattaa varoa, etenkin jos olet nuori nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä ymmärrä. On varmaan yksinäinen. Joskus joku voisi istua seuraksi.
Jos on yksinäinen niin silloin mennään jonkun eläkeläisyhdistyksen tapahtumiin juttelemaan toisten mummujen ja pappojen kanssa. Ei ahdistella naapureita.
Oletko todella sitä mieltä, että vanhat ihmiset saavat jutella vain eläkeläiskerhoissa. Tule jo pois metsästä. Me olemme eurooppalaisia.
Vainoaminen on vetern piirretty viiva. Tuo lähentelee kyllä sitä.
Vie tehokkaasti asumisrauhan, minulla on muutaman rappuaskelman päässä tuuletusparvekkeella ketjuröökaajatäti, joka seuraa ja kommentoi aina lähtemisiäni ja tulemisiani. Ai vtttu
Ymmärrän ärsytyksen, mutta mielestäni tuollaista ei voi kuitenkaan kieltääkkään, tuskinpa sinä on mitkään pahat ajatukset taustalla, eikä tuijottaminen kuitenkaan ole mitenkään vahingollista ja kerrostaloympäristö ei muutenkaan mikään kovin yksityinen tila ole.
Saattaisin jotain jo sanoakkin, jos vaikka näin rivitalossa alkaisi joku naapuri tuijottamaan takapihaani ihan työkseen, etupihan puolella taas..no ei voisi mitään.
Itse tykkään istua aamupäivällä lukemassa Hesaria talon penkillä, siinä on vielä varjoa eikä niin kuuma vielä. En myöskään päivystä rapussa, vaan kuljen joko sisään tai ulos sieltä. Kuvitteletkohan vaan että joku päivystää ihmisiä talon sisällä tai ulkona. Ketä oikeestaan kiinnostaa kenenkään menemiset talon lähellä. Yritä ottaa kesä rennommin.
Mitäs jos kysäisit vanhusta kanssasi kahville lähikahvilaan? Samalla jutustelisit hänen kanssaan ja tiedustelisit miksi hän on "päivystämässä". Hän on varmasti yksinäinen.
Yksinäinen. Haluaa seuraa ohikulkevista.
Itseäni välillä ärsyttää kun aina kun avaan oven, niin naapurin lapset avaavat oman ovensa ja tuijottavat. Sama kun tulen kotiin, niin lapset avaavat ovensa ja tuijottavat.
Välillä mietin, että mahtavatko lapset jopa vakoilla ja päivystää koska lähden.
Normaaliin Elämään Kodissasi. Taloyhtiö ei voi määrätä sellaisia järjestyssääntöjä, jotka ovat
ristiriidassa lain kanssa, tai jotka rajoittavat liikaa Normaalia elämistä.
kotirauhaan. Naapurisi eivät saa häiritä kotirauhaa esimerkiksi kovalla metelillä yöllä
. Jos naapurisi rikkoo järjestyssääntöjä usein ja vakavasti, keskustele ensin asiasta naapurisi kanssa. Jos tämä ei auta, voit ottaa yhteyttä isännöitsijään tai vuokranantajaan. Kotirauha tarkoittaa myös sitä, että sinulla on pääsääntöisesti oikeus päättää, kuka saa tulla kotiisi.
Rapussahan ei saa oleskella. Tee valitus isännöitsijälle.
Nää on näitä höperöiden juttuja. Eräskin löi koiraansa remmillä selkään kun ei totellut mutta kun hänelle asiasta sanoi ja teki elsun, hyökkäsi ilmoittelemalla isännöitsijälle värittäen toki parhaimpansa mukaan lapsiperheen elämää. Olin jo viemässä asiaa käräjille mutta tämän juoppomummelin elimistö sanoikin POKS!
Miten voi olla yksinäinen juorukello? Kenelle se juoruaa, jos sillä ei oo juttukavereita?