Miksi ihmiset yrittää pidentää hiustenpesuväliä?
Mikä tähän on syynä? Täälläkin varmasti joku niin tekee.
Kommentit (21)
Minäkin pesen hiukset joka päivä pelkällä vedellä.
Älä multa kysy, en ymmärrä. Miksi on joku tavoite olla likaisena mahdollisimman pitkään? Miksei muiden ruumiinosien pesuväliä yritetä samalla tavalla pidentää? Mä pesen itseni joka päivä ihan vapaaehtoisesti.
Vältän kaikenlaista ylimääräistä kemikaalikuormitusta. Hiukseni eivät rasvoitu, joten voisin olla vaikka puoli vuotta pesemättä hiuksiani. Käyn uimassa ja se riittää hiusten ja päänahan puhtaana pitämiseen kesällä. Hieron sukelluksissa päänahkaa ja se on siinä.
Talvella pesen hiukset kerran viikossa saunassa.
Harjaamalla saa hyvin pois tukasta irtopölyn.
Hiukset on terveet ja kauniit ja paksut.
Näillä helteillä on pitänyt tihentää hiustenpesuväliä.
Vierailija kirjoitti:
En oo pessyt hiuksia koko kesänä, muuta kuin vedellä. Uimassa käynnyt, järvivesi tekee hyvää hiuksille. Ei oo yhtään rasvaiset.
Meinaat että se vesi poistaa ihotalin mitä sieltä päänahasta erittyy? Talipunkit ainakin tykkää pesemättömästä päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vältän kaikenlaista ylimääräistä kemikaalikuormitusta. Hiukseni eivät rasvoitu, joten voisin olla vaikka puoli vuotta pesemättä hiuksiani. Käyn uimassa ja se riittää hiusten ja päänahan puhtaana pitämiseen kesällä. Hieron sukelluksissa päänahkaa ja se on siinä.
Talvella pesen hiukset kerran viikossa saunassa.
Harjaamalla saa hyvin pois tukasta irtopölyn.
Hiukset on terveet ja kauniit ja paksut.
Siis jätät talit uima-altaaseen?
Pesu haalentaa värjätyn hiuksen väriä ja mun tapauksessa liika pesu kellastaa blondia. Pesu myös kuivattaa entuudestaan kuivaa hiusta.
Vierailija kirjoitti:
Pesu haalentaa värjätyn hiuksen väriä ja mun tapauksessa liika pesu kellastaa blondia. Pesu myös kuivattaa entuudestaan kuivaa hiusta.
Kuitenkin rasvoittuvista hiuksista kärsivää kehotetaan pesemään hiuksia harvemmin, niin eikö tuo toimi toisinpäin? Jos on kuivat hiukset niin pesee vaan useammin, niin ovatkin yhtäkkiä rasvoittuvat.
Minulla ainakin hikoaa niskasta niin pahasti, ettei kovin pitkää väliä käy pitäminen.
Näillä helteillä on pakko pestä päivittäin. Ohut tukka niin se on aivan järkyttävä hikisenä, roikkuu elottomana rasvaisena ja harvana pitkin päätä.
En tajua. Mulla on ollut työkavereina näitä, jotka kehuskelevat pitkällä pesuvälillä. Ei kuulemma rasvoitu ja on niin terveet. Kiva, mutta me muut kyllä haistamme sen eltaantuneen talin. Yksikin työkaveri haisee niin voimakkaasti että jos hän on jo poistunut keittiöstä, hajunsa leijailee siellä edelleen minuuttien ajan. Mutta on niin ihanaa ja säästää ainakin 5e kuussa kun ei mene rahaa shampooseen.
Itse peseydyn mielelläni päivittäin. Puhdas olo ja kauniit, puhtaat hiukset on ihan perusasioita itselleni. Olisi kamalaa haista muiden nokkaan.
Olen pessyt vyötärölle asti ulottuvat luonnonkiharat hiukseni kahdesti viikossa viimeiset 30 vuotta ja tällä mennään tästä eteenpäinkin. Hiukseni eivät rasvoitu oikeastaan ollenkaan, mutta viidentenä päivänä ne alkavat tuntumaan tylsiltä jo. Pesen ne laadukkailla kampaamotuotteilla, siitä asiasta en jousta enää. Olen kokeillut muutaman kerran jotakin markettituotteita ja huonoksi huomannut. N47
Itse pesen shampoolla kerran viikossa. Joskus aiemmin oli pakko pestä shampoolla melkein joka päivä, ja silti hiukset rasvoittuivat välittömästi. Kun pesuväliä pidentää, loppuu jatkuvan pesemisen aiheuttama ylimääräinen talintuotanto pikkuhiljaa.
Hiusten pesu on työlästä. Olisi kiva, jos joskus olisi välipäivä pesemisestä, no joskus pidänkin, jos olen vain kotona. Hiusten kuivumiseen menee 5-6 tuntia, joten hiustenkuivaajaa on pakko käyttää. Se ei tee hiusten latvoille hyvää vaan ne menee takkuun. Pahimpia takkuja poistelen sitten saksilla.
Hyi oksetus miten huonolla tolalla toisten hygienia on. Pää hikoaa ja jätätte eritteet kuivumaan päänahkaan? Ihan samalla lailla se hiki haisee siellä päänahassa kuin kainalossakin. Hiusten pesemättömyys, tali, rasva ja kuollut ihosolukko rasittaa hiusta ja hiukset irtoaa, talipunkit villiintyy. Ihan älytön väite että hius kuivaa pesusta. Hius itsessään on jo kuollutta solukkoa ja hiustenhoidon laiminlyönti vain pahentaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse pesen shampoolla kerran viikossa. Joskus aiemmin oli pakko pestä shampoolla melkein joka päivä, ja silti hiukset rasvoittuivat välittömästi. Kun pesuväliä pidentää, loppuu jatkuvan pesemisen aiheuttama ylimääräinen talintuotanto pikkuhiljaa.
Ei, vaan huomaat sen rasvoittumisen herkemmin kun peset päänahkaa. Kun et pese niin et vaan huomaa sitä talin tuotantoa. Kerro millä ihmeen logiikalla talin tuotanto loppuisi kun pesutkin loppuvat?
Liika shampooopesu kuivattaa päänahan ihoa. Shampoopesu 1-2 kertaa viikossa riittää ei-öljyiselle iholle. Muuten sitten vesipesua. Jos on öljyinen iho niin pitää pestä useammin. Ensin pitää kuitenkin selvittää, että johtuuko öljyisyys liiasta pesusta (öljyä erittyy liikaa kun iho yrittää ylläpitää heilunutta kosteustasapainoa) vai onko ihotyyppi oikeasti rasvoittuva. Liikaa ei pidä mitään ihoa pestä. Ei tee hyvää.
Ihminen on biologialtan elän. Tiedättekö eläimiä, jotka pesevät itsensä jollain kemikaaleilla? Minä en tiedä. Ihmisen iho ja karvoitus puhdistuu luonnollisesti, kuten muillakin eläimillä. Ihmisen kuuluu haista ihmiseltä, karhun karhulta ja hevosen hevoselta. Päänahkani ja kehoni ei ole koskaan haissut muulta kuin puhtaalta ihmiseltä. Vesi riittää ja iho ja hiukset kiittää.
Uiminen on mukavaa.
Olin sairaalassa pari kuukautta ja siellä ei päässyt suihkuun niin usein kuin halusin (tarvitsin apua suihkussa, jalka leikattiin). Pesin sitä ennen hiukset joka toinen päivä mutta sairaalassa jouduin olemaan rasvalettinä ja kun pääsin kotiin, suihkuun en edelleenkään päässyt yksin jatkuvasti. Hiukset tottuivat pesemättömyyteen ja nyt vaikka pääsen jo suihkuun silloin kuin haluan, niin en pese hiuksia kuin noin 5 päivän välein eivätkä ne ole edes rasvaiset vielä silloin.
Minulla on pitkät hiukset ja on ollut helpottavaa kun ei tarvitse jatkuvasti pestä niitä tällaisella helteellä. Pääsee nopeammin suihkusta kun ei tarvitse lotrata shampoon ja hoitiksen kanssa niin usein.
En oo pessyt hiuksia koko kesänä, muuta kuin vedellä. Uimassa käynnyt, järvivesi tekee hyvää hiuksille. Ei oo yhtään rasvaiset.