Tuore kuukausiennuste: Lännestä lähestyy uusi korkeapaine – kuumaa säätä luvassa jopa elokuulle asti
Tuore kuukausiennuste: Lännestä lähestyy uusi korkeapaine – kuumaa säätä luvassa jopa elokuulle asti https://www.is.fi/uutiset/art-2000008116261.html
Kommentit (61)
Ja kohta valitetaan, kun sataa räntää ja on harmaata jne.
Viikko vielä ja työt alkaa, apua.
Taidan oikeasti luovuttaa tämän pöydissä olemisen kanssa. Eläimeni ja minä ollaan ihan loppu. Suunnittelin lopettavansa eläimet jo helteen toisella viikolla. Nyt on jouduttu yli kuukausi. En jaksa enää toista kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras kesä ikinä jatkuu ja jatkuu!
Avoautolle on käyttöä tänäänkin.
Joo on se hienoa kun vanhukset kärsii laitoksissa nestehukasta ja lämpöhalvauksista!
Raskaana olevien sikiötkin on vaarassa!
Ensiapu ja sairaalat ruuhkautuu!
Töiden tuottavuus laskee!!
Luonnon sadot kuivuu!!
Ruuan hinta nousee kun sato kärsii!
Karjalle ei riitä rehua!
Eläimet kärsii!
Sairaat kärsii entistä enemmän!Mahtavaa, ihanaa, mikäs sen parempaa!!!
Totta!
Helle ja unen puute pehmittää pään. En osaa enää kirjoittaa näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa ❤️
Vierailija kirjoitti:
Kuule siitä ei valiteta ikinä me, jotka inhoaa kuumuutta!
Ennen kuin koko Suomessa oli helteitä, oli meilläpäin jatkuvaa hellettä. Sisälämpötila kerrostalossa vaan noussut koko ajan (eilen 28.6) eikä enää tiedä missä säilyttää esim reseptilääkkeet, joiden tulisi olla kuivassa ja 15-25.
Näin ollen vaikka koko Suomi ollut helteessä jonkun aikaa niin meillä päin oli kuumia päiviä jo niin paljon aiemmin että en tiedä miten jaksan............ ekat hellepäivät oli jo touko-kesäkuussa, toki ei näin kovia helteitä mutta siis jatkuvaa hellettä kuitenkin. Jo silloin kyllä oli pahimpina päivinä vastaavaa kuumuutta. Oon ollu kesäkuun alusta asti jo aivan uuvuksissa.
Kyllähän näistä nauttis jos sisälämpötila pysyis kohtuullisena. Olenkin jo karannut muualle viilentymään.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun asuntooni koskaan sada räntää ja on valot jos tulee pimeä. No, ehkä helleongelmakin on koneellisesti ratkaistavissa, mutta ei ole kuitenkaan järkevää maksaa siitä että saunan saa viilennettyä. Hölmöläisyyden multihuipentuma kerrostalot joissa lämmitetään ja viilennetään yhtä aikaa.
Kiva olla 3-4 kk käytännössä ilman yöunia. Kauheaa katsella, kun oma mieli sirpaloituu ja keho on kirjaimellisesti kuolemaisillaan.
Itse siedän hellejakson, jossa asteet liikkuvat välillä 25-28 ja on välillä pilvistä.
Hellejakso, jossa on useita päiviä, esim. viikon yhtäjaksoisesti 30 asteen lämpö ja täyttä aurinkoa, on vaikea kestää. Näin oli kesällä 2018 tällä alueella missä itse asun.
Tämä kesä on ollut liian lämmin makuuni, mutta ei (vielä toistaiseksi) lähimainkaan sitä mitä oli 2018.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Voi ei.
Taitaa olla hyvästi metsän marja- ja sienisato :(
No kyllä soilta saa jo lakkaa ihan ämpäritolkulla, ja mustikkaakin on kypsymässä, vaan ei ehkä ihan niin paljon kuin alkukesästä näytti. Mutta sienisadon kohtalo huolestuttaa minuakin.
*viilentymään hetkeksi.
Piti sanoa. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras kesä ikinä jatkuu ja jatkuu!
Avoautolle on käyttöä tänäänkin.
Joo on se hienoa kun vanhukset kärsii laitoksissa nestehukasta ja lämpöhalvauksista!
Raskaana olevien sikiötkin on vaarassa!
Ensiapu ja sairaalat ruuhkautuu!
Töiden tuottavuus laskee!!
Luonnon sadot kuivuu!!
Ruuan hinta nousee kun sato kärsii!
Karjalle ei riitä rehua!
Eläimet kärsii!
Sairaat kärsii entistä enemmän!Mahtavaa, ihanaa, mikäs sen parempaa!!!
Kyl sun täytyy ymmärtää, hänel on hei avoauto...🤦
Tää ei kyllä yllätä yhtään. Joka kesä nykyään sama juttu. Kun käristyskupoli kerran jämähtää päälle niin siitä ei pääse eroon kuin joskus syksyllä.
Lapsuuden kesät 70-80 luvulla oli ihania kun oli 20-23 asteisia päiviä enimmäkseen ja hellettä vain muutama päivä kerrallaan silloin tällöin. Vettäkin satoi aina välillä.
Lahna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua!
Ilmastointilaite on hyvä. Ongelma on, että joudun joskus aina välillä poistumaan kotoa.
Taitaa nämä ”ihana lämmin kesä” -hullutkin olla näitä ilmastointilaitteen äärellä eikä ulkona viihtyviä? Vähän tuntuu siltä.
Ei, kun rannalla makoilevat päivät pitkät. Tekevätkö mitään raskasta edes?
Mä tein tänään eteiseen lautalattian loppuun. Rannalla en käy edes etelänlomalla enkä ole vielä itse asiassa talviturkkiakaan heittänyt tälle kesälle. Hiki lensi mutta lämmöstä en valita :D Tää on ihan mahtava kesä ollut.
Niin monta kertaa olen pakkasiin hajonnut että helle on mahtavaa. Liika on aina liikaa joka asiassa. Penskana meillä ei 70 ja 80 lukujen vaihteessa tainut olla pakkasrajoja? Jääpalloa yli 20 asteen pakkasessa meren rannalla jossa tuulee aina. Sairasta touhua kidutus eli liikuntatunnilla talvella. Toivottavasti sillä opettajalla on ahdistuskuuma.
Kannattaa kaivaa ne toppatakit esiin. "Helteitä on turha odottaa"
Vierailija kirjoitti:
Koko Suomeen vai sinne Helsinkiin vain?
Ärsyttää aina nämä otsikot, että jos Helsingissä on luvassa jotain tiettyä säätä, niin otsikoidaan että Suomessa on luvassa tiettyä säätä, Helsinki on aika pieni osa koko Suomesta.
Suurin osa uutisoinnistahan on juuri tätä. Ihan kuin muualla asuvia ei olisikaan.
Jaaha. Joutuuko sitä alentua ja mennä maalle vanhemmille kylään syyskuuhun asti.