Voitteko avata miksi niin moni hihkuu innoissaan festareista?
Hihkuu nyt ja hihkui jo ennen koronaa. Mikä siinä on idea? Tasan kerran olen ollut festivaaleilla mutta ei ollut minun juttu. Artisteja ja bändejä näkee ja kuulee livenä joo.. mutta kotona äänentoisto on parempaa eikä ole muita häiritsemässä. Ruoka oli kallista, pahaa ja epäterveellistä. Moni lipitti kaljaa ja muita alkoholeja.
Kommentit (33)
Muutaman kerran olen käyny ja ei ole mun juttu, tykkään enemmän areenkeikoista ja muista konserteista missä on oma paikka 😄
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käynnyt. Veikkaan että täynnä jotain temptation island tyyppisiä ihmisiä.
En minäkään ja olen muusikko.
Minusta on aina samaan aikaan säälittävää ja huvittavaa, kun joku taivastelee toisten mieltymyksiä, jotka eroavat omista. Kovin on rajallinen kyky ajatella, jos ei yhtään pysty näkemään asioita muiden näkökulmasta. Tästäkin aloituksesta paistaa, että ap:n mielestä on huono asia nauttia festareista, koska hän itse ei nauttinut.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käynnyt. Veikkaan että täynnä jotain temptation island tyyppisiä ihmisiä.
Varmasti heitäkin. Suurin osa kuitenkin meitä ihan tavallisia ihmisiä, joille ei tulisi pieneen mieleenkään mennä telkkariin paneskelemaan tms.
Itse en kehtaa maksaa lähes 200e 3 päivän festareista joissa on max 5 mielenkiintoista esiintyjää ja nekin ripoteltuna eri päiville.
Moni hihkuu, koska muutkin hihkuu, ja sitten pitää mennä lauman mukana ja hihkua kanssa, tai jäädä ulkopuoliseksi.
En koskaan ole ollut festareilla, mutta en silti ihmettele jos moni niistä pitää. Itsellä suurin kynnys on varmaan se etten kestä kovia ääniä (korvat herkät) ja joutuisin seuraamaan kaikkea varmaan todella kaukaa jos sieltäkään ja en enää näkisi mitään. Korvatulppia on, mutta ei huvittaisi maksaa konsertista jos hetken jälkeen huomaisi etten voi jäädä siltikään. Pitäisi varmaan joskus testata jossain halvassa konsertissa tai ilmaisjutussa miten käy.
En ole edes koskaan haaveillut festareille menosta. Sain natiaisena tarpeekseni telttailusta.
Vierailija kirjoitti:
Jossain Flow Festivalilla ehkä. Muilla festareilla yleisö on pitkälti samanlaista kuin siellä soittavat bänditkin. Rock-painotteisella festarilla rockihmisiä jne.
Vierailija kirjoitti:
En ole edes koskaan haaveillut festareille menosta. Sain natiaisena tarpeekseni telttailusta.
Festareilla ei ole mikään pakko telttailla.
Eipä paljon kiinnosta jos siellä esiintyy jotakin sanneja ja eveliinoja.
Enkä halua kuulla elefantin painosta.
Ja festareilta sitten maanantaina töihin tartuttamaan työkaverit.
Olen juossut festareilla iät ja ajat, mutta eipä tulisi mieleenkään lähteä nyt festareille olemaan ”kunnon kuluttava kansalainen” ja syytämään rahojani firmoille ja hankkimaan itselleni viruksen.
- Live-musiikki. (ja jytinän tuntee kehossaan).
- Isoimmilla festareilla mahdollisuus valintaan lavojen suhteen ja löytää yllättäviäkin bändejä (provinssi, ilosaari, ruisrock)
- Paljon ihmisiä. Tuo tunnelmaa lavan eteen kun tuhannet ihmiset laulaa.
- Ulkona on kiva syödä ja juoda, jos on hieno sää.