Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 14 vuotias katsoa uinu uinu lemmikkini

Vierailija
09.07.2021 |

Vai tuleeko traumoja?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkästyttävää skeidaa, että siitä vaan.

Vierailija
22/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se herkille sovi.

Itse olen pystynyt katsomaan nuorena kauhua ilman ongelmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kiire on katsoa liian pelottavia elokuvia. Suojele nyt lastasi painajaisilta ym vielä kun voit.

Huuuutist

Vierailija
24/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOMETIMES DEAD IS BEDAH!

Vierailija
25/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kauhu/trillerit pitää aloittaa jostain, mun mielestä tuo on kesy.

Vierailija
26/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon lapsesta ja siitä kuinka herkkä on. Katsoin itse teininä paljon kauhua (ilmeisesti ei kukaan kieltänyt vaikka olen ihan kunnollisesta perheestä). En ole ollut koskaan mitenkään herkkä niille enkä ole nähnyt painajaisia tms. Toki olen aina myös tiedostanut, että kaikki yliluonnollinen on huuhaata. Eli jos on herkkä ja mielikuvitus laukkaa niin ei ehkä kannata, on niitä miedompiakin kauhuelokuvia jos haluaa jännitystä, vaikka joku teinikauhuelokuva, screamit jne.

Vierailija
27/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon lapsesta. Jos lapsi haluaa, kai hänelle voi sanoa, että se on sitten aika pelottava ja katsotaan yhdessä. Mutta se on tietty vain satua. Ja jos alkaa pelottaa liikaa, laitetaan telkkari kiinni.

Jos lähtökohtaisesti kieltää vain sillä perusteella, että on kronologisesti tietyn ikäinen, se voi herättää uhmaa jossain muussa asiassa.

Vierailija
28/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanikäisenä lukenut Kingin koko silloisen tuotannon ja katsonut elokuvina mitä oli (esim. SE ja juurikin tämä Uinu uinu lemmikkini). Olihan ne karmivia mutta paljon lukevalle/leffailevalle ok.

Ja olet 70-luvulla syntynyt, veikkaan. Aika on aivan eri nyt.

Vierailija
29/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aikuisena enää pelota. Jos haluaa pelätä, 14-vuotiaana alkaa olla viimeiset ajat.

Toki se on hyvä tarina vaikka ei pelkäisikään.

Vierailija
30/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten elokuva muutenkin ja ajanhammas syönyt.

Vierailija
31/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samanikäisenä lukenut Kingin koko silloisen tuotannon ja katsonut elokuvina mitä oli (esim. SE ja juurikin tämä Uinu uinu lemmikkini). Olihan ne karmivia mutta paljon lukevalle/leffailevalle ok.

Ja olet 70-luvulla syntynyt, veikkaan. Aika on aivan eri nyt.

Mitä tuo nyt tarkoitti? Ovatko nykyajan nuoret jotenkin säikympiä vai mitä?

Vierailija
32/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin uinu, uinu lemmikin just 14 vuotiaana. Hyvä kirja ja elokuvakin on ihan ok. 

Vierailija
33/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Jos on katsonut Harry Potterit nuorempana jne. niin voi siirtyä näihin tavallisiin kauhuihin. Mitään missä veri lentää ja kaikkea sairasta tapahtuu, niitä elokuvia ei tarvitse kukaan.

Pitäisi aloittaa noista nuorten jutuista varhaisteini-iässä ja siitä sitten siirtyä sellaisiin joissa on kivasti jännitystä.

Kauhuelokuvat on mukava tapa saada jännitystä elämään. Kukaan ei halua oikeasti elää pelottavaa elämää, mutta kuka muka ei kertonut lapsena kummitusjuttuja?

Jos on kasvanut pumpulissa, tietenkin Stephen King voi olla liikaa.

Vierailija
34/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on kamalinta, kissako tulee kummittelemaan ja tappaa kaikki? En kato kauhua, mutta lyhennelmä kiinnostais.

Vierailija
35/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on kamalinta, kissako tulee kummittelemaan ja tappaa kaikki? En kato kauhua, mutta lyhennelmä kiinnostais.

Hautausmaa herättää kuolleita henkiin. Siinä ei ikinä pääse eroon anopista.

Vierailija
36/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lyhyesti, perhe asuu vilkkaan tien varrella, ja perheen kissa jää auton alle.

Lähellä on vanha intiaanien hautausmaa, jonne kissa haudataan ja se herää henkiin, mutta on aika ällö.

Sitten perheen pieni poika jää rekan alle, ja sekin haudataan. Ja sekin herää henkiin ja tooosi weirdo.

Kingin elokuvissa on aina kiva periamerikkalainen tunnelma. Kirjana tietenkin ovat parempia tarinat.

Vierailija
37/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä lapsesta.

Mä katsoin sen kuusi vuotiaana, eikä tullut traumoja.

Vierailija
38/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattelin itekki kauhuelokuvia salaa huoneessani 14-vuotiaana. Mikä nössö sun lapsi on ap?

On normaalia kokea tuon tyyppiset lähes traumatisoivan vahvasti teini-iässä. Ei me sun tunne-elämän häiriöille mitään voida.

Vierailija
39/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 12-vuotiaasta se oli lähinnä tylsä. Hän on kauhun ystävä, kuten myös siskonsakin ja kun jossain oli listaus pelottavimmista kauhuleffoista, olivat nähneet melkein kaikki ja monista ihmettelivät, että mitä kauhua niissä muka oli. Itse olen ollut lapsena samanlainen, katsoin ihan mitä vaan!

Vierailija
40/62 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä millainen tämä 13v on. Itse luin kirjan ensin ja sitten perään elokuva ja olin 13v mutta en olekaan herkkä. Ei todellakaan jääny traumoja ja tykkään edelleen kauhuelokuvista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän