Mistä ikä näkyy, jollei rypyistä?
Minulla on erittäin hyvä, täysin rypytön iho. Piirteeni eivät sikäli ole valahtaneet, että sekä silmieni ulkonurkat että suupieleni kaartuvat yhä hieman ylöspäin. Silti näytän ikäiseltäni eli reilusti viisikymppiseltä - näytän, vaikka peittäisin itseni jättikaapuun ja vetäisin poolokauluksen leukarajaan asti. Mistä se ikä oikein näkyy?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja muistakaa että ihmiset veikkaa AINA reilusti alemmaksi toisen ikää koska eivät halua loukata toista. Siksi niin moni nainen luulee näyttävänsä ikäistä nuoremmalta :D
Totta, mutta tähän keskusteluun tuo ei kuulu, koska vain minä näen oman naamani ja samalla tiedän ikäni aika tarkasti. :)
Ap
Ota käteesi kuva sinusta 20 vuotiaana ja kuva sinusta nyt ja vertaile niitä
Minusta rypyt kertovat vähiten. Kuivaihoiset ovat jo alle nelikymppisenä ryppyisiä, siis ryppyisempiä kuin moni kuusikymppinen, mutta silti heistä tajuaa, että ovat vielä nuoria.
Ikä näkyy ihon veltostumisesta. Leukapielet valahtavat ja ihon kimmoisuus häviää. Ne, joilla on korkeat poskipäät, säilyvät nuoren näköisenä pidempään, koska iho ei valahda niin nopeasti.
N52
Kaulan ja käsien ihosta näkee aika hyvin. Lisäksi iho ohenee. Hiusraja vetäytyy myös naisilla. Kasvoista tulee luihuiset, kun rasvakerros katoaa.
Määritelläänköhän me rypyt eri tavalla koska en ole ikinä nähnyt viisikymppistä jolla ei olisi jo ryppyjä...
Vierailija kirjoitti:
Määritelläänköhän me rypyt eri tavalla koska en ole ikinä nähnyt viisikymppistä jolla ei olisi jo ryppyjä...
Minä olen nähnyt. Kaverillani ei ole ryppyjä. Hänellä on tosi paksu ja rasvainen ino, sellainen, jossa nuorena oli paha akne, ja joka näin kesäisin kiiltää koko ajan punaisena. Silmäkulmissakaan ei ole ryppyjä.
Mutta silti hän näyttää aivan ikäiseltään 54 -vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten et vain ole tiennyt, että kyseessä on viisikymppinen.
Monet ovat ihmetelleet, ettei minulla ole juuri ryppyjä ja olen jo päälle 60. Sitten olen itsekin asian pannut merkille. Vaan minulla on pussit leuan sivuilla (valahtaneet posket) ja veltto kaula. Olen aurinkoa välttänyt ikäni, koska en pidä kuumuudesta, vaan aina olen etsinyt varjoa, jo nuorena. Lisäksi minulla oli nuorena rasvainen iho. Tuo ryppyjen vähäisyys kumminkin narraa ikääni alas päin jonkin verran. En väitä että kymmenen vuotta, koska olen jäävi, mutta alas päin kumminkin. Jotkut kymmenen vuotta nuoremmat näyttävät yhtä vanhoilta kuin minäkin. Auringon palvojia ovat. Sairaudet tietysti vanhentavat myös kasvoja.
Se vaan näkyy. Nuorilla erilaiset kasvonpiirteet. Pyöreämmät posket/ naama ei "valahtanut" (siksi näiden kiristysleikkauksien lisäksi käytetään täytteitä.. Yleensä lopputulos aika kamala/luonnoton).
En kyllä tajua joidenkin nuortenkin!!! vetoa kaikenmaailman mesolankoihin tms.
Nyt jo ahdistaa ikääntyminen, vaikka olen vasta 21v. Tapan varmaan itseni ennen kuin täytän 30v.
Tämä on ehkä ainut, jossa olen oikeasti miettinyt, että vau.. Ei voi olla oikeasti tuon ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo ahdistaa ikääntyminen, vaikka olen vasta 21v. Tapan varmaan itseni ennen kuin täytän 30v.
Onneksi ikääntymistä kompensoi viisastuminen. Kun tajuaa, ettei ikinä haluaisi olla nuori ja olla sellainen kuin nuorena oli, niin hyväksyminen tapahtuu vähän luonnostaankin.
N53
Itse katselin juuri itseäni 20v vs. 46v valokuvista. Mulla on rasvainen ihotyyppi eikä ryppyjä vielä sen takia, ei esim. harakanvarpaita silmäkulmissa tms, mutta kyllähän niitä eroja oli paljon:
- 20 v:nä iho oli kuin vaaleaa sileää posliinia, nyt huokoset näkyy enemmän ja väri on jotenkin likaisenbeige ilman rusketustakin eikä eää lumikinvaalea
- Huulet on kaventuneet, mikä tekee myös nenän ja suun välistä visuaalisesti pidemmän
- Korvat on kasvaneet kamaliksi pappakorviksi.
- Kaulalla on 3 vaakasuoraa rengasmaista poimua, nuorena ei ollut.
- Silmäluomen roikkuminen peittää nykyään liikkuvan luomen kokonaan näkyvistä kun silmä on auki, ellen kohottele kulmia
- Hiusten lisäksi myös kulmakarvat ja silmäripset on harmaantuneet
- Yksi hyväkin piirre: enää ei ole pallomaista taikinanaamaa vaan näkyy jopa kasvojen luusto kun on rasvaa lähtenyt naamasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ehkä ainut, jossa olen oikeasti miettinyt, että vau.. Ei voi olla oikeasti tuon ikäinen.
On kyllä hyvin säilynyt, mutta näyttää ns. tosi aikuiselta silti. Miten iho voi olla noin tiukkana luuston päällä? Tuohon tarvitaan hyvät geenit ja jotain muutakin kuin raakoja vihanneksia.
https://i.pinimg.com/originals/13/43/35/1343352e9757da69d932894535fa39f…
https://pbs.twimg.com/profile_images/2183449749/Annette_Close_up.jpg
Mulla myös sileä rypytön iho ja vielä valumattomat leikaperät eikä leuan allakaan ole helttaa.
Koska mulla on paljon kipuja kävelen usein vähän kumarassa ja kömpelösti. Lisäksi 5 ylikiloa tekee vartalosta raskaan oloisen. Jotenkin vartalo on se mikä valuu, jostain on tullut vatsaakin (ei ihme sinänsä 4 lapsen äidille). Bikinikunnossa silti vielä
Hiukset on nyt muuttumassa punertavista harmaiksi.
Silmiä olen aina siristellyt ja nyt se näyttää siltä kuin toisen silmän yläluomi roikkuisi vähän.
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös sileä rypytön iho ja vielä valumattomat leikaperät eikä leuan allakaan ole helttaa.
Koska mulla on paljon kipuja kävelen usein vähän kumarassa ja kömpelösti. Lisäksi 5 ylikiloa tekee vartalosta raskaan oloisen. Jotenkin vartalo on se mikä valuu, jostain on tullut vatsaakin (ei ihme sinänsä 4 lapsen äidille). Bikinikunnossa silti vielä
Hiukset on nyt muuttumassa punertavista harmaiksi.
Silmiä olen aina siristellyt ja nyt se näyttää siltä kuin toisen silmän yläluomi roikkuisi vähän.
Ikää siis 61v ja aina rakastanut aurinkoa. Ei vaikutusta ihoon
Luusto muuttuu: luut pienenee/menee kasaan kallossa. Silmät painuu kuoppiinsa enemmän. Kudokset ja tukiligamentit kasvoissa muuttuu ja valuu, lihakset ja rasvakudos pienenee. Kulmakarvat valuu alaspäin.
Kyse on siis paljon muusta kuin ihosta.
Minulle usein nuorena sanottiin, että mulla on todella suuret silmät. Nyt yli 30v ja tätä harvoin kuulee, omasta mielestänikin silmät on nyt aivan normaalin kokoiset, ei suurehkot. Olen myös huomannut, että nenänpää ei ole niin pysty kuin nuorena (joillekinhan tulee peräti koukkunenä vanhana) ja korvat ovat saattaneet vähäsen kasvaa.
Huulet ovat kaventuneet pienemmiksi.
Paljon muutosta tapahtuu jo 30+, se muutos on kuitenkin aika hidasta ja menee pikkuhiljaa niin ei sitä huomaa. Ellei erikseen tarkastele mikä kasvoissa on erona valokuviin parikymppisenä verraten. Just kuvista välillä huomaan, että onpa mulla ollut isommat huulet ja silmät aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hyvin säilynyt, mutta näyttää ns. tosi aikuiselta silti. Miten iho voi olla noin tiukkana luuston päällä? Tuohon tarvitaan hyvät geenit ja jotain muutakin kuin raakoja vihanneksia.
https://i.pinimg.com/originals/13/43/35/1343352e9757da69d932894535fa39f…
https://pbs.twimg.com/profile_images/2183449749/Annette_Close_up.jpg
Plastiikkakirurgia. Aniharva säilyy erittäin hyvin pelkkien geenien ja elämäntapojen voimalla. Suurin osa valehtelee, että mitään tai paljon mitään ei olisi tehty
Sama juttu. Minun pitäisi viime vuosien katastrofien jälkeen olla rusina, mutta en ole.
Joku tuolla edellä mainitsi "vanhojen naisten pigmentoidut kulmakarvat". Ostin jokin aika sitten silmänrajausvärin, jota kuulemma voi käyttää myös kulmavärinä. Ryhdyin sitten kokeilemaan, mutta en löytänyt yhtään kohtaa, josta olisin saanut kynänkärjen kulmaieni karvojen välistä ihoon asti. Onnekseni olen aina tykännyt tuuheista kulmista, enkä 90-luvullakaan nyppinyt omiani kertaakaan. Kestoväri kerran kuussa ja ojennus kulmageelillä riittää.
Pitäisi kai näyttää valokuva tai livenaama, jotta voitaisiin heti sanoa, mistä se ikä kenelläkin näkyy.
Ap