Mistä ikä näkyy, jollei rypyistä?
Minulla on erittäin hyvä, täysin rypytön iho. Piirteeni eivät sikäli ole valahtaneet, että sekä silmieni ulkonurkat että suupieleni kaartuvat yhä hieman ylöspäin. Silti näytän ikäiseltäni eli reilusti viisikymppiseltä - näytän, vaikka peittäisin itseni jättikaapuun ja vetäisin poolokauluksen leukarajaan asti. Mistä se ikä oikein näkyy?
Kommentit (54)
Kyllä se naama voi olla valahtanut vaikkei suupielet alaspäin osoittaisikaan. Iho on pehmeää löllöä, silmäluomet roikkuvammat, juonteet syvemmät. Posket roikkuvat hiukan. Näin itselläni ainakin.
Välillä ihmettelen esim. noita luomia, kun peilistä en näe niissä mitään erikoista, mutta kun ottaa kuvan niin aina ovat lötsähtäneet.
Vierailija kirjoitti:
Sun luut kasvaa ja venyy. Esim. Katso nenääsi 18 vuotiaana ja sitten 40 vuotiaana. Ei se ole saman kokoinen. Samoin huulet kapenee, ja silmät menee enemmän piiloon. Korvat isonee. Vaikka 50 vuotiaalla ei olisi ryppyjä hänet silti nähdään 50 vuotiaana
Ehkä joku minua vuosikymmeniä tarkastellut voi nähdä eroja, mutta tuntemattomat näkevät silti keskivertoa isommat pusuhuulet ja pienet, nipukattomat korvat. Muhkean nenäni puolesta taas olen varmaan alakoulussakin ollut kahdeksankymppinen. :D
Ap
Usein vanhoilla naisilla on pigmentoidut kulmakarvat ja punakka iho. Myös silmät voivat olla sameat jos ikää on riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se naama voi olla valahtanut vaikkei suupielet alaspäin osoittaisikaan. Iho on pehmeää löllöä, silmäluomet roikkuvammat, juonteet syvemmät. Posket roikkuvat hiukan. Näin itselläni ainakin.
Välillä ihmettelen esim. noita luomia, kun peilistä en näe niissä mitään erikoista, mutta kun ottaa kuvan niin aina ovat lötsähtäneet.
Vessan peilissä valo tulee enemmän kohti kasvoja, juonteet ei näy, mutta julkisissa tiloissa ym valo tulee usein ylhäältä mikä korostaa pieniäkin juonteita ja siellä näyttää vanhemmalta.
Oma henkilökohtainen naamavalo mukaan joka puolelle jos haluu näyttää samalta kuin kotivessassa.
Kasvot tyhjenee ja painuu kuopalle. Siitä näkee oikean iän.
Mun naamasta sitä ei näe. En käytä meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun luut kasvaa ja venyy. Esim. Katso nenääsi 18 vuotiaana ja sitten 40 vuotiaana. Ei se ole saman kokoinen. Samoin huulet kapenee, ja silmät menee enemmän piiloon. Korvat isonee. Vaikka 50 vuotiaalla ei olisi ryppyjä hänet silti nähdään 50 vuotiaana
Ehkä joku minua vuosikymmeniä tarkastellut voi nähdä eroja, mutta tuntemattomat näkevät silti keskivertoa isommat pusuhuulet ja pienet, nipukattomat korvat. Muhkean nenäni puolesta taas olen varmaan alakoulussakin ollut kahdeksankymppinen. :D
Ap
Mitä sitten? Itse kysyit. Oletko nähnyt 60 vuotiasta joka näyttää 20 vuotiaalta vaikka hänellä ei olisi rypyn ryppyä?
Vierailija kirjoitti:
Mun naamasta sitä ei näe. En käytä meikkiä.
It se et näe, muut kyllä näkee
Jos sä nyt vertaisit kuvaa itsestäsi 20-vuotiaana tähän hetkeen, kyllä se nuorempi naama yllättävän kireältä susta näyttäis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä sitten? Itse kysyit. Oletko nähnyt 60 vuotiasta joka näyttää 20 vuotiaalta vaikka hänellä ei olisi rypyn ryppyä?
Aika harvoin olen nähnyt 60-vuotiasta, joka näyttää 20-vuotiaalta, vaikka hänellä ei olisi rypyn ryppyä. Tai en tiedä. On niin sekavasti ilmaistu.
Mistä sitä muuten tietää katsovansa kuusikymppistä, jos pitää tätä kaksikymppisenä?
Ap
Pehmeys katoaa ihon alta ja sieltä kuultaa läpi ”osia”, suonia, luita, jänteitä, lihaksia ym. Kasvonpiirteet korostuvat. Ja kaikenlaista pientä pigmenttihäiriötä ihossa ja harmaita hiuksissa. Nämä siis, kun katson peiliin.
Kasvojen muoto muuttuu iän myötä . Pituus muoto lässähtää leveyteen .
Vierailija kirjoitti:
Kasvot tyhjenee ja painuu kuopalle. Siitä näkee oikean iän.
Ja kasvojen painopiste valahtaa poskipäiltä leukaperiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä ihmettelen esim. noita luomia, kun peilistä en näe niissä mitään erikoista, mutta kun ottaa kuvan niin aina ovat lötsähtäneet.Vessan peilissä valo tulee enemmän kohti kasvoja, juonteet ei näy, mutta julkisissa tiloissa ym valo tulee usein ylhäältä mikä korostaa pieniäkin juonteita ja siellä näyttää vanhemmalta.
Oma henkilökohtainen naamavalo mukaan joka puolelle jos haluu näyttää samalta kuin kotivessassa.
Minulla ei ole valoja vessassa, eli ongelma kai päinvastainen, pitäisi olla jokin himmennin ja hajavalokangas matkassa.
T. roikkuluomi
Rypyt eivät kerro ihmisen ikää.
Nuoremmillakin voi olla ryppyjä, jos on sairastanut paljon, joko fyysisesti tai psyykkisesti.
Hoikilla ihmisillä on yleensä aina enemmän näkyviä ryppyjä kasvoissaan, kuin vähän ylipainoisimmilla. Katelkaapa vaikka, sen voi jokainen todeta omin silmin.
Ihmsen eletty elämä näkyy kasvoissa, olipa ikä mikä tahansa. Huolet lisäävät ryppyjä suunnattomasti.
Niin ja muistakaa että ihmiset veikkaa AINA reilusti alemmaksi toisen ikää koska eivät halua loukata toista. Siksi niin moni nainen luulee näyttävänsä ikäistä nuoremmalta :D
Vierailija kirjoitti:
Rypyt eivät kerro ihmisen ikää.
Nuoremmillakin voi olla ryppyjä, jos on sairastanut paljon, joko fyysisesti tai psyykkisesti.
Hoikilla ihmisillä on yleensä aina enemmän näkyviä ryppyjä kasvoissaan, kuin vähän ylipainoisimmilla. Katelkaapa vaikka, sen voi jokainen todeta omin silmin.
Ihmsen eletty elämä näkyy kasvoissa, olipa ikä mikä tahansa. Huolet lisäävät ryppyjä suunnattomasti.
Minulla on aina ollut järjettömästi huolia, eikä ihossa ole rypyn ryppyä tai juonnetta. Että se siitä teoriasta. 50v