Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja on edelleen sitä mieltä, että 1.8 lähtien voidaan tulla toimistolle, vaikka koronaluvut vain kiihtyvät!

Vierailija
09.07.2021 |

Paska työnantaja. Ihan sama vaikka tunnistaisitkin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaako että joudut töihin? Jotkut meistä on käyneet siellä työpaikalla koko korona-ajan.

Vierailija
2/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä töissä niitä vastuuttomia Pietarin kävijöitä, vai mikä ongelma lähitöissä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Hiljalleen pitää palailla toimistolle. Syyskussa tosin siirrytään hybridimalliin jossa etänä saa olla 2pv viikossa. Ennen koronaa ei yhtään. Ja ihme käsitys, että etätöissä saisi vain lusmuilla. Mun lusmuilun takia jäisi hyvin tärkeä kuluttajatuote toimittamatta eli makoilusta jäisi selkeä näyttö.

Vierailija
4/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaako että joudut töihin? Jotkut meistä on käyneet siellä työpaikalla koko korona-ajan.

Olen tehnyt etätöissä enemmän ja tehokkaammin töitä kuin toimistolla. Siitä on ihan mustaa valkoisella.

Sen sijaan viikosta menee taas n. 15 tuntia siihen, että olet joko lähdössä töihin, menossa töihin tai tulossa töistä.

Vierailija
5/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin siirrytään vähitellen toimistolle,  osa on siellä jo . Muutama ollut koko korona-ajan.

Mutta tämä aika on ilmeisesti herättänyt työnantajan huomaamaan, että etätyö on ihan järkevä ratkaisu näissä hommissa.  En aio vapaaehtoisesti siirtyä kotoa pois.

Tässä työssä ei voi lusmuilla, se näkyisi heti palkkapussissa 

Vierailija
6/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistata vitut työnantajalle ja lähde sellaisiin hommiin joissa saa etätöitä tehdä. Ei ole sen kummempaa.

Vierailija
7/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsin hitsi kun ihan töissä joutuu kulkee!

Vierailija
8/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse yhden tyypin suorituksista. Ei ole yrityksellä jatkuvuutta jos kaikki häärää omiaan jossakin.

Vierailija
9/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työt sujuneet jotenkin huonosti etänä, vai mistä yksipuolinen käsky palata toimistolle? 

Vierailija
10/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se ja sama, mutta jo nyt on esille noussut ilmiö, jossa pomon kanssa päivittäin toimistolla olevat on "henkisessä etulyöntiasemassa" etäilijöihin verrattuna. Etätöissä tekee kyllä töitä, mutta ei etene uralla, saa uusia mahdollisuuksia tai verkostoidu.

Vierailija
11/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen työ, missä voi tehdä etätyötä, on turhaa.

Vierailija
12/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valivali. Vaihda hyvinpalkattuihin asiantuntijatöihin.

Vierailija
13/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle se ja sama, mutta jo nyt on esille noussut ilmiö, jossa pomon kanssa päivittäin toimistolla olevat on "henkisessä etulyöntiasemassa" etäilijöihin verrattuna. Etätöissä tekee kyllä töitä, mutta ei etene uralla, saa uusia mahdollisuuksia tai verkostoidu.

Erittäin hyvä, ettei tarvitse käyttää aikaansa "verkostoitumiseen". Minua kiinnostaa vain ja ainoastaan kerran kuussa tilille tupsahtava palkka, ei uralla eteneminen.

Vierailija
14/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt etätöissä enemmän ja tehokkaammin töitä kuin toimistolla. Siitä on ihan mustaa valkoisella.

Sen sijaan viikosta menee taas n. 15 tuntia siihen, että olet joko lähdössä töihin, menossa töihin tai tulossa töistä.

voin kertoa rytmini etätöissä:

6:30 herätys ja aamutoimet

7:00 työpisteellä

12:00 pitempi tauko, jolloin voi tehdä vaikka ruokaa illaksi ja huomiseksi

15:00-16:00 kone kiinni ja omaa aikaa

23:00 nukkumaan

Toimistolla:

5:30 herätys ja aamutoimet (jos haluaa torkuttaa niin pitää iltapäivällä tehdä kauemmin, liukuva työaika)

6:00 lähtö töihin

7:00 töissä

15:00-16:00 lähtö töistä kotiin kaupan kautta jne.

17:00-18:00 kotona, jonka jälkeen pitää tehdä ruokaa ja muita pakollisia asioita

20:00 kaikki tehty ja omaa aikaa

22:00 nukkumaan juuri kun ehdit rentoutua.

Näin kesällä voi vaikka kantaa läppärin terassille ja siinä samalla kastella kukat, laittaa pyykkikoneen pyörimään, jos vaikka odottaa jotain. Töissä tuo odotteluaika menisi kännykkää selatessa ja tyhjänpanttina ollessa.

Vierailija
15/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se kai olisi välillä työpaikalla ilmoittautua. Mutta äläpä huoli, saat varmasti talvella taas istua kotona, kun flunssakausi on parhaimmillaan.

Vierailija
16/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimies on 62-vuotias nainen, joka haluaa että elokuussa hänen alaisensa (myös minä) palaavat toimistolle, koska hänellä on sellainen tunne, että haluaa meidät lähelleen.

Siis ei herra jeesus kristus.

Rouva kyllä on kova esittämään, ja haluaa ilmeisesti vain yleisöä, mitä ilman on joutunut pitkään olemaan. Shown vetäminen Teamsissä on hivenen vaikeampaa.

Vierailija
17/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisissa muinaisjäänneorganisaatioissa kannata työskennellä. Hakisin sinuna kiivaasti muualle töihin. Muutoksen vauhdittajana toimii tehokkaimmin se, kun tekijät lähtevät pois. Meillä joutui konservatiivinen henkilöstöjohtaja eroamaan jo ennen koronaa kun yritti väkisin pakottaa ihmisiä olemaan toimistolla vähintään kaksi päivää viikosta (ja osaa porukasta koko ajan), vaikkei siihen ollut mitään konkreettisia perusteita. Kun parhaat asiantuntijat ja tuloksentekijät lähtivät kyrpiintyneinä talosta ja ilmoittivat lähtöhaastattelussa syyn lähtöönsä, niin kas kummaa kyseisestä politiikasta luovuttiin kiireen vilkkaa ja henkilöstöjohtaja savustettiin ulos.

Koronan aikaan on tehry parasta tulosta koskaan, kun 100% henkilöstöstä on ollut täysin etänä.

Vierailija
18/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmuja harmitta, kun ei voi enää siivoilla, pyykkäillä, nukkua yms. työaikana

Vierailija
19/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisissa muinaisjäänneorganisaatioissa kannata työskennellä. Hakisin sinuna kiivaasti muualle töihin. Muutoksen vauhdittajana toimii tehokkaimmin se, kun tekijät lähtevät pois. Meillä joutui konservatiivinen henkilöstöjohtaja eroamaan jo ennen koronaa kun yritti väkisin pakottaa ihmisiä olemaan toimistolla vähintään kaksi päivää viikosta (ja osaa porukasta koko ajan), vaikkei siihen ollut mitään konkreettisia perusteita. Kun parhaat asiantuntijat ja tuloksentekijät lähtivät kyrpiintyneinä talosta ja ilmoittivat lähtöhaastattelussa syyn lähtöönsä, niin kas kummaa kyseisestä politiikasta luovuttiin kiireen vilkkaa ja henkilöstöjohtaja savustettiin ulos.

Koronan aikaan on tehry parasta tulosta koskaan, kun 100% henkilöstöstä on ollut täysin etänä.

totta, firmalle tekisi jopa hyvää, että työntekijät joskus vaihtuisivat. Olin yhdessä muinaisjäännefirmassa töissä ja meno oli jämähtänyt kasarille vaikka oli kansainvälisen firman suomen yksikkö. Työntekijät kyllästyneitä mutta eivät tohtineet vaihtaa paikkaa. 

Vierailija
20/27 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule meillä ihan sama juttu. Syyskuussa 100% konttorilla. Olen keskitason johtaja enkä ole tämän päätöksen kanssa yhtään samaa mieltä, mutta meillä on paljon hulluja psykopaatteja, joiden mielestä ihmisten pitää palata toimistolle, koska kotona ei olla tarpeeksi tehokkaita. Ei auta selittää, että työtyytyväisyys on lisääntynyt, sairaslomat nollissa ja tuottavuus samoissa lukemissa ellei jopa parempi kuin ennen koronaa. Uskomatonta, mutta totta. Enemmistön päätöksellä mennään, eli yritän nyt houkutella tiimiä takaisin työpaikalle. Pitävät mua varmaan ihan hirveänä, todellisuudesta vieraantuneena akkana. Ajattelin alkaa katsella uusia töitä itsellenikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi