miksei pussia vessan roskiksessa?
Tuli mieleen tuosta vessanroskis keskustelusta, että miksi joillakin on vessassa roskis muttei sen sisällä pussia?
Itse en ainakaan kylässä kehtaa laittaa tuollaiseen roskikseen kuin vessapaperihylsyt. Märät vanulaput, käytetyt vanulaput ynnämuuthan sotkevat roskiksen. Pesettekö te sen ämpäriosan aina kun tyhjennätte? Ja miten se tyhjennys onnistuu jos roskia on jäänyt astiaan kiinni? Ompa mukava varmaan jotain nenäliinoja sieltä käsin tonkia... Siteitä tai tamppoineitakaan en sinne kehtaa laittaa kun tyhjennettäessä väkisinkin tyhjentäjä näkee roskat.
Kommentit (7)
Ei jaksa keskellä kirkasta päivää näin suuria ongelmia?
En ole keksinyt, mikä pussi olisi sopivan kokoinen meidän roskikseen. En halua muovipussin tursuavan kannen välistä. Pesen sen roskiksen viikottain.
Käsin kaivelen. Ja pesen. Ei löydy sopivan kokoisia pusseja. Hedelmäpusseja jos sattuu olemaan, niin saatan laittaa, mutta sinne menee aina vettä ja sitten perseilen vettä täynnä olevan pussin kanssa pitkin kämppää. Jos ei ole pussia, saan kaadettua vedet pönttöön ja kipattua roskat keittiön ulkoroskikseen lähdössä olevaan roskapussiin kätevästi. Vähän ekologisempaakin ja ilmaista.
meillä ei kavereitakaan koskaan käy ja minä oon ainoa nainen täällä, käytän kuukuppia.
Ehkä jotkut vaan tykkää käpälöidä niitä kosteita jätteitä? Tai sitten ovat pihejä?
Hedelmäpussit on oikein sopivia. Samoin esim vaatekauppojen pienet pussit ja jotkut leipäpussit. Meille ainakin noita hedelmäpusseja kertyy, niin samahan ne on jatkokäyttää.
Eikö kellään muka ällötä tonkia vieraidenkin jättämiä roskia?
Samaa ihmettelen. Mulla on kaksi teini-ikäistä tyttöä ja niitä tampooneita ja siteitä ei olisi kiva tyhjennellä jollei oleisi roskiksessa sitä pussia.