Kiroilevat viisikymppiset naiset. Mitä mieltä?
Menin eilen julkisella kulkuvälineellä. Siellä oli kaksi viisikymppistä naista, jotka kiroilivat ja käyttivät alatyylisiä ilmauksia. Olivat pukeutuneet normaalisti, tätä ei olisi uskonut päältäpäin.
Mielestäni kauhean kuuloista ja antaa todella huonon kuvan ihmisestä. Mitä mieltä te?
Kommentit (70)
Silloin kun on väsynyt ja harmittaa kovasti joku asia, tulee kiroiltua reippaasti. Onneksi suurin osa päivistä menee paremmin. Yliopiston olen käynyt, mutta välillä puskee omilta teinivuosilta veesana, kun ei vaan jaksa. Omat teinit eivät kiroile (seurassani), kavereidensa seurassa varmasti joo.
Muistan yhden pyöräkolarin Oulussa. Ajan polkupyörällä kevyen liikenteen väylää ja ajattelen, että väistämpä tuota 4-5 hengen tyttöporukkaa vasemmalta puolen.
Vastaan tulee kuitenki toinen pyöräilijä, joka tyttöporukan leveästä ryhmittymisestä johtuen joutuu myös väistämään samalle reunalle. Hällä oli vauhtia vielä aika reippaasti. Niinpä ensimmäinen asia minkä jarruttamisen jälkeen huomaan, on kun oman pyörän etuvanne on solmussa vastaantulevan pyörän runkoa vasten. Jotenkin ihmeellisesti törmäys tuli vielä etuviistosta ja vastantulijan eturenkaalle ei mitään.
No, me pyöräilijät jäätiin setvimään asia paikalle ja tytöt kävelee kuin ei mitään. Katse kiinni kännykässä ja pudistelevat hiuksia että vaan joku vastaan tuleva poika huomaisi.
En minä alkanu sille vastaantulevalle räyhäämään vaan talutin kiltisti pyörän sarvista kannattelemalla kotiin. Eihän se sen vika ollu. Mutta jos ne tytöt olisi siihen jääneet shokista tointumisen ajaksi - niille olisin suomentanut vähän muiden jalankulkijoiden huomioimisesta.
Sen verran otin tapahtuneesta opiksi, että rimputan nykyisen pyörän kelloa niin kauan edessä oleville koululaisten ja teinien häröpalloille että on puoli kaistaa edessä tyhjänä. Reaktiot on kerta toisensa jälkeen hauskoja :D
Soitan kelloa. Osa vauhkoontuu ja siksakkaa pitkin väylää kun ei tiedä kummalle reunalle koko sakki riityy. Pojat huutaa välillä vit*ua ja tytöt katsoo lammasmaisesti että mitä tuokin tuossa. Mulla on vartalon pituutta kuitenki sen verran että kun oon joutunu pari kertaa hyppäämään pyörän pukilta pois ja kävelen vierellä niin ovat kiltisti antaneet tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on, että kiroilevat naiset (henkilöt) ovat sivistymättömiä moukkia joilla on verbaalinen epälahjakkuus.
Kaikki asiat voi sanoa ilman kiroilua, jokaisessa tilanteessa voi puhua kiroilematta.
Nuoremmilla kiroilu voi olla osoittaa "kovuutensa" vanhemmilla (naisilla) siinä voi olla elämän katkeruutta.
Jos joku seurassani kiroilee niin siitä kyllä huomautan.
Mahdat olla melkoisen nirppanokat maineessa. Apua, huomautella nyt aikuisille ihmisille. Haluaako kukaan jutella kanssasi muusta kuin säästä?
Kyllä on taas mitätön elämä jollain.
Kiroilen tarvittaessa. Todella pikkumaista aikuisen ihmisen loukkaantua toisten kiroilusta. Liian yksitoikkoista elämää kenties. Mutta hei ap ja muut naisten vihaajat, koittakaa tehdä itsellenne jotain positiivista. Toi ihmisen vihaaminen sukupuolen ja iän perusteella ei ole ihan tervettä. Vi....u sentään. Olen 58 vee korkeakoulutettu, elämässä pärjäävä, onnellinen nainen ja kiroilen.
Jos lyön vasaralla sormeeni kotihommissani niin se sattuu julmetusti. Silloin sanon isoon ääneen että keletanavi. Mummoni sanoi perk....ja vähän päästä lisäsi -järvi. Lapsia ja nuoria ei ole kuuntelemassa, asun yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kiroilu ei pue ketään. Ei ketään, iästä tai sukupuolesta tai vaatetuksesta riippumatta.
Samaa mieltä, jotkut nuoret ehkä kuvittelevat vaikuttavansa jotenkin coolimmalta kun viljelevät vee-sanaa ja muita kirosanoja, mutta kyllähän se kertoo enemmän kyvyttömyydestä käyttää kieltä monipuolisesti.
Sama kuin nämä nuorten loputtomat ilmaisut tyyliin "mä olin ihan että whaaat" "sit se oli ihan että aaaaa??!" Eikö keksitä mitään ilmaisua tunteelle, mitä halutaan kertoa. "Olin ihmeissäni, kun hän kertoi jotain" tms.
Kieli elää ja muuttuu, mummoseni. N58
Kieli elää ja muuttuu, mummoseni. N58[/quote]
Ei ainakaan parempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Lasteni äitipuoli kiroilee, päälle nelikymppinen. Hänen normaalipuheensa vilisee vittua, perkelettä ynnä muuta. Mielestäni se kertoo aika paljon ihmisen fiksuudesta, anteeksi nyt vaan. On ikävää, että lapseni ovat joutuneet altistumaan jatkuvalle kiroilulle. Kiroilu ei ole "rempseyden" tai muun siihen verrattavan merkki, se on vain tyhmää ja ala-arvoista.
Kiroilu on rikasta kielenkäyttöä, jossa ei piilotella kielteisiä tunteita eikä mielipiteitä. Keski-iässä viimeistään täteiltä loppuu miellyttämisenhalu, joten voivat sanoa mitä oikeasti ajattelevat.
Samaa mieltä, jotkut nuoret ehkä kuvittelevat vaikuttavansa jotenkin coolimmalta kun viljelevät vee-sanaa ja muita kirosanoja, mutta kyllähän se kertoo enemmän kyvyttömyydestä käyttää kieltä monipuolisesti.
Sama kuin nämä nuorten loputtomat ilmaisut tyyliin "mä olin ihan että whaaat" "sit se oli ihan että aaaaa??!" Eikö keksitä mitään ilmaisua tunteelle, mitä halutaan kertoa. "Olin ihmeissäni, kun hän kertoi jotain" tms.