Millä ihmeellä 19-22-vuotiaat äidit elättävät lapsensa?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:44"]Mikään ei vituta lammasmammaa enempää kuin hyvin pärjäävä nuorena lapsia saanut pariskunta. :D On niin vittumaista, kun on niin kuviteltu tekevän itse oikein, mutta nuori kaunis pari pörhltää ohi kaikessa. ;)
Olen huomannut joskus tämän kolahtelun mieheni siskoissa. :D
[/quote]
Niin asiaa tämä teksti! Itse olen 23v naimisissa onnellisesti ja odotan toista lastamme :) ajamme uudella 50 tonnin autolla, asumme hyvällä alueella isossa kodissa, varaa on ylimääräiseen kuten matkusteluun ja mistään ei tarvitse tinkiä ja ollaan hyvännäköinen perhe yms... Kyllä huomaa, että hirvittävän moni on kateellinen!
[/quote]
Mä tiedän tuon asuinalueen...Jollas ja on laalaa-maassa..samassa paikkaa tuksulin elää...
[/quote]
Miten vain :)
Minä sain esikoiseni 21v. Ja tosiaan miehen palkalla ja omilla äitiysavustuksilla. Tehtiin toinen lapsi vielä perään. Nyt olen 32v. Ja ei sitä rahaa olisi nyt sen enempää kiin tuolloin reilu 10v. Sitten,jos siisnyt vauva tehtäisiin. Kun lapset vähän kasvoivat (nuorempi 3v.) Niin palasin töihin.
Ihmeen hyvin 23-vuotiaana on kerännyt tuollaisen omaisuuden! Jos ajattelee vuoden äitiysloman ja muutama vuosi töitä... Eli teille sanon IN Your DREAMS! Ja tuon ikäisenä ei edes saa vielä kunnon työpaikkaa, jos ei ole kunnon koulutusta. Mä valmistuin 24-vuotiaana lääkäriksi, mutta siihen mennessä ei oltu vielä omaisuutta kerätty. Nyt kun olen 30-vuotias, niin ei vieläkään! Tienaan n. 80 000€ vuodessa ja saman verran mieheni, mutta on meillä vielä asuntolainaa puolet maksamatta. Kyllä se tosi asia on, että suurin osa 20-vuotiaista elää sossun tuilla. Paitsi toki av:llä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:41"]
Vakkaripaikassa olin tekemässä "duunarihommia" ja samalla opiskelin. 21v olin kun äidiksi tulin ja mieheni oli tuolloin jo valmistunut 4t tienaava/kk.
Sitten samalla kun olin kahden kanssa kotona, opiskelin amk:ssa ja sain työpaikan. Kyllä nyt kelpaa kun ollaan suurituloisia ja olen nytkin vasta 26v. :D Siinä menee hiljaiseksi ne "mut siis kyl pitää olla 30v" HAHAHHAHA. :D
Ei siinä mitään, hyväksyn toki standardimalliset perheet, mutta ne lammasmaiset kommentit naurattavat ja vielä enemmän kun kerron muka vaatimattomasti miten meillä elämä on mennyt. Emme toki rahoistamme summina puhu, mutta kyllä sen kai näkeekin, kun omaisuus näkyy talossa, autossa ja muutenkin elämäntyylissä. Enemmän meillä tuntuu omaisuutta olevan, kuin suurimmalla osalla niistä 30v mammoista jotka perhettä nyt alkavat perustamaan ja on eletty kädestä suuhun bilettämällä ja opiskelemalla hyvin hitaasti.
[/quote]
Sinähän olet siis aluksi miehesi rahoilla elänyt :)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:05"]Ihmeen hyvin 23-vuotiaana on kerännyt tuollaisen omaisuuden! Jos ajattelee vuoden äitiysloman ja muutama vuosi töitä... Eli teille sanon IN Your DREAMS! Ja tuon ikäisenä ei edes saa vielä kunnon työpaikkaa, jos ei ole kunnon koulutusta. Mä valmistuin 24-vuotiaana lääkäriksi, mutta siihen mennessä ei oltu vielä omaisuutta kerätty. Nyt kun olen 30-vuotias, niin ei vieläkään! Tienaan n. 80 000€ vuodessa ja saman verran mieheni, mutta on meillä vielä asuntolainaa puolet maksamatta. Kyllä se tosi asia on, että suurin osa 20-vuotiaista elää sossun tuilla. Paitsi toki av:llä.
[/quote]
Voi voi sua raukkaa! Hyvin voi parikymppinen pärjätä ilman sossua! Itse olen edelleen kotona, mutta mieheni palkka on niin hyvä että saadaan minimituet eli 270e ja lapsilisä. Matkustellaan, asutaan omassa kodissa, varaa ostaa mitä halutaan, kaksi kallista autoa jne...
Siis kuinka niin sen ikäinen ei elättäisi itseään? Ei kaikki mene korkeakouluun, moni käy vaik ammattikoulun. Rakennusala, kampaaja, putkimies, merkonomi, siivooja, kiinteistönvälittäjä....jne.
Ja vaikkei itse olisi käynyt kouluja voi se mies olla käynyt ja on töissä.
Olen 23 ja mies käy töissä. 2 lasta meillä on.
Ihan hirveästi täällä taas kateellisia mammoja kun monella nuorella perheellä menee paremmin kuin heillä :D haha niin rattoisaa!
26, aivan varmasti kaikki ovat kateellisia noin hyvännäköiselle perheelle. Kuinka paljon teillä on muuten velkaa?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:16"]26, aivan varmasti kaikki ovat kateellisia noin hyvännäköiselle perheelle. Kuinka paljon teillä on muuten velkaa?
[/quote]
En usko, että ketään velallinen kauheasti matkustelee tai muutenkaan on murehtimatta rahajutuista. Eli varmasti hyvin on asiat nykyvanhemmilla! :)
Ja kyllä olen kateellinen, velallinen vanha luuska ja myönnän sen!
Ei millään, veronmaksajat elättävät.
27 Mahtaa miehelläsi olla hyvät tulot tai sitten perittyä rahaa. Me ollaan lapseton pariskunta jolla on velaton asunto ja autoa mutta normaalipalkoilla ei ole varaa kahteen autoon. Tuo matkustelu on nyt niin suhteellista, me olemme tosin käyneet vain Euroopassa, Afrikassa, Intiassa (ei Goalla), Kiinassa ja Jenkeissä:-)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:22"]27 Mahtaa miehelläsi olla hyvät tulot tai sitten perittyä rahaa. Me ollaan lapseton pariskunta jolla on velaton asunto ja autoa mutta normaalipalkoilla ei ole varaa kahteen autoon. Tuo matkustelu on nyt niin suhteellista, me olemme tosin käyneet vain Euroopassa, Afrikassa, Intiassa (ei Goalla), Kiinassa ja Jenkeissä:-)
[/quote]
Ei ole perittyä rahaa meillä kummallakaan, mutta totta, että miehelläni on keskimääräistä suuremmat tulot. Hienosti te myös näytätte pärjäävän :) mahtava juttu!
No minä menin 18-vuotiaana vakitöihin joten todellakin oli varaa elättää sekä itseni, lapsen että opiskeleva mies.
Sossu, kela, elarit ja lapsien isien vanhemmat ja omani vanhempani rahat kun yhteen laittaa niin voi lapsia mukavasti vääntää lisääkin.:) nyt on jo kolme ja ikää vasta 22 :)
Ihailen teitä nuoria äitejä! Itseasiassa haaveilin aina itse olevani yksi teistä, mutta ei vaan lapsia suotu ennen kuin nyt vasta 36v...
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:05"]Ihmeen hyvin 23-vuotiaana on kerännyt tuollaisen omaisuuden! Jos ajattelee vuoden äitiysloman ja muutama vuosi töitä... Eli teille sanon IN Your DREAMS! Ja tuon ikäisenä ei edes saa vielä kunnon työpaikkaa, jos ei ole kunnon koulutusta. Mä valmistuin 24-vuotiaana lääkäriksi, mutta siihen mennessä ei oltu vielä omaisuutta kerätty. Nyt kun olen 30-vuotias, niin ei vieläkään! Tienaan n. 80 000€ vuodessa ja saman verran mieheni, mutta on meillä vielä asuntolainaa puolet maksamatta. Kyllä se tosi asia on, että suurin osa 20-vuotiaista elää sossun tuilla. Paitsi toki av:llä.
[/quote]
Voi voi sua raukkaa! Hyvin voi parikymppinen pärjätä ilman sossua! Itse olen edelleen kotona, mutta mieheni palkka on niin hyvä että saadaan minimituet eli 270e ja lapsilisä. Matkustellaan, asutaan omassa kodissa, varaa ostaa mitä halutaan, kaksi kallista autoa jne...
En ole raukka vaan realisti!! Puhdasta matematiikkaa :) Kuinka hyvät tulot miehelläsi oikein sitten on? Oma koti, kaksi kallista autoa? Sinä et tienaa mitään? Itse en katso tukia ja lapsilisää tuloiksi. Meillä tulot on n. 160 000€ vuodessa, asuntolainaa on jäljellä vielä puolet eli vajaa 200t€, autot on sentään velattomia ja uusia. Matkustetaan jonkin verran. Mutta ei meilläkään jää tuhansia säästöön joka vuosi.
Kirjoitin, että SUURIN osa 20-vuotiasta äideistä elää sossun tuilla. Ihan fakta asia. Suurin osa ei tarkoita KAIKKI. Mutta te kaikki rikkaat parikymppiset äidit. Minua oikeesti kiinnostaa tietää kuinka paljon olette ansainneet ennen äidiksi tuloa, siis yhteensä, mitkä ovat miestensä tulot ja kuinka paljon teillä on lainaa? Ihan järkikin sanoo, että 22-vuotias EI ole voinut tienata kovin suuria summia elämänsä aikana jollei kyse sitten ole pääomatuloista tai perinnöstä. Matematiikkaa edelleen.
Ja kunnioitan niitä, jotka hankkivat lapsensa nuorina. Itse en olisi halunnut. Vietin ihanan opiskeluajan lääkiksessä matkustellen ympäri maailmaa, juhlien jne. Villiä ja vapaata :) Ensimmäisen lapseni sain viime vuonna 29-vuotiaana. Mukavaa, että elintasosta ei tarvitse tinkiä äitiys- ja hoitovapaalla.
[/quote]
Kuten sanottua kaikki on suhteellista, autot voivat olla mitä tahansa ja parilla sadalla eurolla pääsee Turkkiin:-) Enpä ole aikaisemmin tullut kehuskelleeksi matkoilla tai muulla omaisuudella:-( koska loppupeleissä niillä ei ole mitään merkitystä.
Omistusasunto ja työpaikka löytyy tältä 21 vuotiaalta "sossuäidiltä". Sääsöillä ja miehen tuloilla eletään, lainat sillä aikaa jäissä että palaan työelämään. Loppujen lopuksi aila vähällä tulee toimeen eikä lapsiperheen pyörittäminen vaadi lääkärin tuloja taikka suurta perintöä. En saa edes hoitolisää ja hyvin porskutellaan ilman sossuakin!
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:37"]
minä heidät elätän..pehva ruvella painan töitä, jotta aivottomat lapset voivat leikkiä kotia. Sossyyhteiskunta on.....piip
[/quote]
No eihän täällä ole mikään pakko asua. Maailmassa on varmasti monta sinulle sopivampaa kolkkaa jossa jokainen pärjää tai on pärjäämättä ihan itse, eikä tarvitse esittää tuntevansa empatiaa ihan jokaista köyhyyteen kuollutta luuseria kohtaan.
[/quote]
En halua, että ihminen kuolee nälkään, mutta lapsia ei pidä pykätä, jos ei ole elatuskykä. Ehkäisy on keksitty. Ja tuskin sieltä niitä neropatteja on tulossa, jotka tätä yhteiskuntaa vievät eteenpäin. Uusia elätettäviä vain.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:37"]
minä heidät elätän..pehva ruvella painan töitä, jotta aivottomat lapset voivat leikkiä kotia. Sossyyhteiskunta on.....piip
[/quote]
No eihän täällä ole mikään pakko asua. Maailmassa on varmasti monta sinulle sopivampaa kolkkaa jossa jokainen pärjää tai on pärjäämättä ihan itse, eikä tarvitse esittää tuntevansa empatiaa ihan jokaista köyhyyteen kuollutta luuseria kohtaan.