Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkatuki - ilmoitetaanko syy työnantajalle palkkatuen myöntämisen syystä?

Vierailija
14.07.2014 |

Hei,

Olen itse ollut vajaakuntoinen työkyvyttömyyseläkeläinen ja minulle on luvattu palkkatukea. Tällä hetkellä vointi on kuitenkin niin hyvä, että haluaisin palata työelämään. Kävin juuri työhaastattelussa, jossa mainitsin, että kohdallani on mahdollista hakea palkkatukea. Mikäli saan paikan (vaikuttaa aika todennäköiseltä) ja palkkatuki myönnetään, niin lukeeko työnantajan saamassa palkkatuen hyväksymiskirjeessä syy palkkatuen myöntämiseen. Saako siis työnantaja tietää, että palkkatuki kuitenkin myönnetään vajaakuntoisuuden (olen työkyvyttömyyseläkkeellä, minkä lopetan, jos työn saan) takia? Kiitollinen olisin vastauksista. :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan mitään tarkkoja tietoja terveydestä siinä ei kerrota, ne on yksityisasioita eikä kuulu tuollaiseen.

Vierailija
2/5 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, palkkatuen syytä ei koskaan kerrota työnantajalle. Työnantaja varmasti arvostaa sitä, että mainitsit jo haastattelussa palkkatukimahdollisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret kiitokset vastauksista! Tämä helpotti oloa. :)

AP

Vierailija
4/5 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä ihmeen palkkatuen syy? Sehän on kaikilla sama eli palkkatuella kompensoidaan jotain työntekijän vajetta. Mutta työnantaja ei ehkä hihku riemusta saadessaan kuulla, että olet työkyvyttömyyseläkkeellä ja saatat koska tahansa kasvattaa firman sairaspäiväkuluja

Vierailija
5/5 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukea hakee aina työnantaja, ei työntekijä. Työnantajan pitää siis tehdä siitä työkkäriin anomus. 

Valitettavasti annan eriaisen vastauksen kuin muut: vajaakuntoisuus voi tulla ilmi, sillä palkkatukeen on tiettyjä ehtoja. Vajaakuntoisuuden perusteella myönnetty palkkatuki taitaa olla se suurin mahdollinen, vaikka ei olisikaan pitkäaikaistyötön ja sitä voidaan myöntää pitemmäksi aikaa kuin "ei vajaakuntoiselle". Työnantajan etu siis on tietää vajaakuntoisuudesta.