Lastenvahdin palkka - MIELIPITEITÄ
Kiitos jo etukäteen kaikille kommenteista.
Meille on tulossa parikymppinen tyttö naapurista asumaan illoiksi-öiksi-aamuiksi
alakouluikäisten lasten (kaksi kpl) seuraksi syyskuussa viikoksi (viideksi yöksi).
Lapset osaavat omatoimisesti lähteä ja tulla koulusta, tehdä läksyt yms. Lastenvahdin/seuralaisen täytyy olla meillä vain yötä, tietenkin katsoa vähän
perään, auttaa vähän ruokien kanssa (teemme yhdessä lasten kanssa
etukäteen valmiiksi ja osaavat kyllä itsekin) sekä olla puhelimen päässä
päivisin tarvittaessa. Tyttö asuu tässä lähellä muutenkin ja on päivät
omissa töissään.
Hän ei itse osannut esittää palkkatoivetta enkä minäkään osaa yhtään
ajatella. Olen opiskelijayksinhuoltajaäiti eli budjetti ei kovin ole joustava,
mutta hän on ihana tyttö ja olen iloinen, jos hän pääsee auttamaan.
Kommentit (8)
Kyllä 8€/tunti on ehdoton minimi, mieluusti enemmänkin. Vaikka yöllä ei lapsia varsinaisesti tai välttämättä tarvitsekaan hoitaa, on tyttö tuonkin ajan töissä ja hänellä on vastuu.
100 euroa mielestäni myöskin ok, jos tosiaan on vaan illalla siellä ja yöt. Mutta jos tarvitsee muutenkin päivällä tehdä jotain, ruokaa ym ja olla lasten kanssa, niin sitten ehkä vähän enemmän.
Itse varmaan laskeakelisin siten, että siltä ajalta kun lapset valvoo 8e per tunti ja sitten kokonaiselta yöltä vaikkapa 20 euroa. Eli viidestä yöstä muodostuisi satanen ja siihen päälle jokunen kymppi ikäänkuin tuntipalkkaa.
Hän varmaan saa syödä iltapalan ja aamupalan teillä? Itse ehdottaisin 200 euroa, mutta toki neuvottelisin.
Hmm...Mielestäni 9€/tunti olisi hyvä summa :) Voihan se olla enemmän/vähemmänki, sinustahan se riippuu.
Teidän kannattaa neuvotella.
itse olen myös lastenvahtina (heinäkuun) ja saan saman palkan minkä vanhemmat olisivat joutuneet maksamaan tarhaan, eli n.400€/4vk minun mielestäni 100€ on hyvin viikossa. Tietysti riippuu minkä ikäinen tyttö on, itse olen 17vuotias ja ilolla hoidan lapsia jos sitä edes hoitamiseksi lasketaan. sano 100€/vko varmasti kelpaa:) se saattaa tuntu vaan osalle aikuisista ihmisistä vähältä mutta meille se on paljon..
100 €?