Naimisiin meno ei kannata, koska avioero on leimaava
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 11:37"]
Ekan kierroksen kumppania?
[/quote]
Semmonen jolla ei ole lapsia edellisestä liitosta. Itse lasken myös avioeron läpikäyneen olevan "toisella kierroksella" (vaikka siitä liitosta ei olisikaan lapsia).
[/quote]
Tämän takia ei kannata mennä naimisiin. Saa vain täysin perusteettoman leiman otsaansa. Pitkä avoliittohan ei eroa avioliitosta millään tavalla, mutta vain avioero merkitsee ihmisen epäonnistujaksi. Niin kauan kuin asenteet eivät muutu, naimisiin meno kannattaa jättää väliin. Olisi hirveää jäädä huonoksi muuttuneeseen suhteeseen vain, koska ei halua ikuisesti rastittaa kaavakkeisiin "eronnut".
Mielipiteitä?
Kommentit (8)
höpsis. ehkä se on leimaavaa jossain pohjanmaalla, mutta en minä ainakaan pääkaupunkiseutulaisena pidä eronnutta yhtään sen huonompana kuin ydinperheellistä. Eniten surettaa ne jotka kitkuttavat rakkaudettomassa avioliitossa vuosikymmenestä toiseen uskaltamatta/kehtaamatta erota.
Minulle avioliitolla ja avoliitolla on suuri ero, joten kyllä ap on oikeassa leimaavuudesta. En haluaisi toisen kierroksen sankaria elämääni.
Avioliitosta ei ole myöskään mitään erityistä hyötyä, jonka vuoksi tuo riski leimatuksi tulemisesta kannattaisi ottaa. Minun oikeasti vaikea nähdä mitään syytä mennä virallisesti naimisiin. Onneksi mieheni on samaa mieltä. -ap
Kyllä pitkästä avoliitosta eroaminen on yhtä paha juttu, kuin avioerokin. Etenkin jos on lapsia.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:12"]
Kyllä pitkästä avoliitosta eroaminen on yhtä paha juttu, kuin avioerokin. Etenkin jos on lapsia.
[/quote]
Niinpä. Mutta jostakin syystä siihen ei vain liity samanlaista stigmatisoimista kuin avioeroon. Harva avoliiton päättänyt identifioituu "eronneeksi", mutta avioeron läpikäynyt on sellainen automaattisesti ja ikuisesti. -ap
No jos on 10v. avoliitossa ja lapsia ja lainaa ja ero tulee, niin kyllä siinä taatusti itsensä stigmaa. Ihan sama siinä vaiheessa mikä ruutu kaavakkeista ruksitaan.
Kyllä vaan siinä vaiheessa kun on lapsiakin, niin nimenomaan tulevaisuutta ajatellen, myös sitä ero vaihtoehtoa, on paljon järkevämpää olla naimisissa.
Paljon yksinkertaisempaa on monien vuosien jälkeen erota avioliitosta kuin avoliitosta. Puhumattakaan jos toinen kuolee, niin jäljelle jäävälle puolisolle on aikamoinen sotku ihmeteltäväksi raha-asioita ja lasten perintöasioita ja miten niitä rahoja saa käyttää ym. Hankalampaa sekin on jos ollaan oltu vaan avoliitossa.
Vähän oudolta ap:n suhde kuulostaa, jos olette molemmat sitä mieltä, että ei kannata mennä naimisiin sen takia, että tulevilla markkinoilla arvo laskee avioero leiman takia. Ei taida olla suhde ihan vakavasti otettava. Sellaisen kanssa nyt ei tietenkään kannata avioitua. Lapsia ei kannattaisi tehdä sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei halua naimisiin. Lasten takia olisi ihan suotavaa yrittää olla oikeasti onnellisesti yhdessä koko loppuelämä.
Pidetään erossa lapseton avoliitto/avioliitto ja lapsellinen. Lapset muuttaa asian täysin.