Miten kahviloissa pidetään kakut syömäkelpoisina?
Pitkäaikainen haaveeni on avata ranskalaistyylinen pâtisserie ja leipomo, jossa on myös muunlaisia leivonnaisia tarjolla. Suunnitellessani nyt jäin miettimään, miten kakut sun muut leivonnaiset pidetään "tuoreina" tai syömäkelpoisina niissä vitriineissä. Siis onko ne vitriinit kylmiä vai vaihdetaanko niihin aina uudet leivonnaiset? Tarkoitan lähinnä kreemien, kerman ja muun sellaisen esim. liivatteen kannalta, ymmärrän toki, että kermaan laitetaan "kovettavaa" ainetta, mutta miten se pysyy kylmänä?
Toinen kysymys teille on, että kävisittekö tämäntyylisessä leipomossa ja jos kävisitte niin kuinka useasti ja mitä hintatasoa odottaisitte?
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 13:26"]Laitetaan säilöntäaineita.
[/quote]
Ei ainakaan kahvilassa, missä itse olen töissä. Tosin se ei ole mikään s-ketjun omistama, missä tuotteet tulee pakkasesta vaan teemme itse alusta loppuun tuotteet. Max kaks päivää pidämme tarjolla, että tuotteet pysyy tuoreena. Pullat leivomme päivittäin
Ei niiitten kuulukkaa olla kylmiä, jos ne laittaa jääkaappiin esimerkiks ni ke kuivuu
Pullat tuoreena tiskiin joka aamu, leivokset ja kakut vitriinissä max. pari päivää, ja silloinkin tulee mainita asiakkaalle ettei leivos ole tämänpäiväistä. Vitriinit kylmänä koko ajan ja lämpötiloja seurataan. Näin ainakin niissä kahviloissa, joissa olen työskennellyt. Ei ketjupaikkoja. :)
Olen syönyt joskus vanhentuneen makuista kakkua hienossa kahvilassa. Kannattaa tehdä tarkat kannattavuuslaskelmat etukäteen. Tuskin miljonääriksi tuolla alalla pääsee.
Oi kävisin todellakin! Hintojen tulisi olla hyvät. Juuri e-eurooppa tyyliin, niin että oikeasti on varaa nauttia useamminkin. Mä kävisin vaikka joka aamu hakemassa croissantit sulta!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 02:22"]
Oi kävisin todellakin! Hintojen tulisi olla hyvät. Juuri e-eurooppa tyyliin, niin että oikeasti on varaa nauttia useamminkin. Mä kävisin vaikka joka aamu hakemassa croissantit sulta!
[/quote]
Minäkin yrittäjänä tykkään hyvistä hinnoista. Loistavat hinnat ovat sellaisia, jossa yrittäjä voi palkata työntekijän ja pitää joskus vapaitakin. Siitä ei ole yhtään haittaa, jos pystyy pitämään niin hyviä hintoja, että voi välillä ostaa lapsilleenkin palan kakkua. Kaikkein parhaat hinnat on, kun niillä saa kustannettua myös omat lomarahat sitä varten, että voi oikeasti pitää vapaata.
Juuri sen takia en yritä missään nimessä tavoitellakaan asiakaskunnaksi yhtään hintashoppailijaa. Toki jos niitä saisi tästä Suomen väkimäärästä vyörymään sisään kuin e-euroopan liukuhihnalta...
Vitriinit ovat kylmiä ja lämpötiloissakin on eviran antamat tietyt rajat .. Kannattaa ihan ensimmäisenä hankkia hygienia passi jos ei vielä ole;) Ilman hygieniapassia ei voi olla edes töissä ravintolassa/kahvilassa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 02:50"]Vitriinit ovat kylmiä ja lämpötiloissakin on eviran antamat tietyt rajat .. Kannattaa ihan ensimmäisenä hankkia hygienia passi jos ei vielä ole;) Ilman hygieniapassia ei voi olla edes töissä ravintolassa/kahvilassa.
[/quote]
On hygieniapassi :) - ap
Mun mielest hintojen kuuluuki olla korkeita tai semi korkeit koska se on "luksusta" tai ainaki jollai tasol gourmeeta, ettei ihan perus korvapuustei kuitenkaan
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 13:26"]Laitetaan säilöntäaineita.
[/quote]
No lol ihaks tosi