Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50€:lla viiden päivän ruoat?

Vierailija
14.07.2014 |

Neljälle hengelle, kaksi aikuista ja lapset 8kk ja 3v.

Meillä minä yleensä ostan ruoat ja mies maksaa asumisen. Valitin eilen, kun mulla menee kaikki rahat ruokaan, vaippoihin yms pakollisiin (olen siis vielä kotona koska toinen laps vielä niin pieni joten en saa kuin Kelalta rahaa n. 400€/kk). Mies sitten sanoi, ettei ymmärrä miten saan menemään ruokaan niin paljon rahaa --> 80-100€/vko. Sanoin, että käyn maanantaisin ja perjantaisin kaupassa, maanantaina ostan siis viiden päivän ruoat ja perjantaina viikonlopuksi.

Mies tänä aamuna ennen töihin lähtöä löi käteeni 50€ setelin, ja sanoi "osta tuolla tämän viikon ruoat". Katoin hieman pitkään, mutta annoin asian olla.

Mitä mä ostan, että riittää tuo 50€? Ajattelin nyt kokeilla pitäisikö tuon riittää, mutta en vain jaksa uskoa että tuolla saa ostettua oikeasti ruokaa lähes viikoksi. Nojoo, jos ostan hernekeittopurkit jokaiselle päivälle ja syödään vain sitä niin toki riittää. Ruoan vain pitäisi olla monipuolista, varsinkin lasten kanssa. Hedelmiä, kasviksia, lihaa pitäisi mm olla..

Auttakkaa! :D ei oo Lidliä tällä paikkakunnalla missä asutaan, ja plussakortteja yms en omista. Yleensä käyn S-marketissa tai Halpa-Hallissa. Ruoka on kamalan kallista..

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan todellakaan kuulu tilanteeseen tyhjentää pakkasta ja kaappeja. Kun kokeillaan että onko 50e realistinen summa jolla elää niin sillä silloin ostetaan myös sitä täytettä pakkaseen ja kaappeihin.

Kesällä myös vihannekset yms maksaa vain joitain osia siitä mitä talvella, eli jos nyt saa monipuolisesti väriä lautaselle niin joskus helmikuussa voi olla vähän eri meininki.

Vierailija
62/62 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kiitos vastanneille.

Kyllä imetän vauvaa vielä 2-3 krt vuorokaudessa. Joskus ostan valmiita vauvan ruokia, välillä taas teen itse.

Minä maksan ruoat koska mies maksaa vuokran, sähkön, veden, autojen vakuutukset. Itse maksan omat laskut (puhelin), ja tankkaan auton 1-2 kertaa kuukaudessa (meillä kaksi autoa, molemmat miehen mutta mä käytän toista).

Miehen mielestä pitäs mulla rahat riittää. Oon monesti yrittäny työntää sen kauppaan ite, mutta tuo just jonku hernekeiton ja maitopurkin ja on sillee "kato, meni 5euroo". Aargh! Sit jos laitan sen listan kanssa, niin karsii siitä puolet pois "tuota ei tarvii, eikä tuota".... >:(

En menny sinne kauppaan tänään, laitan miehen huomenna ku sillä vapaapäivä. Ja tällä kertaa saa tuoda kaiken mitä listaan kirjotan! vaikee tehä esim lohikeittoa ilman kasviksia ja tilliki olis jees.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme